دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
عکس /

(تصاویر) 10 صداپیشه انیمیشن های دیزنی که بسیار شبیه کاراکترهایشان هستند

یکشنبه، 25 شهریور 1403
طوطیا نیوز: در ادامه تعدادی از شخصیتهای انیمیشنی را به همراه صدا پیشگانشان مشاهده می فرمایید.

به گزارش طوطیا نیوز به نقل از رسانه سرگرمی، تا کنون کمپانی‌های بسیاری موفق شده‌اند با استفاده از آثار جذاب و تماشایی خود، توجه مخاطبان بسیاری را جلب کنند که به عنوان مثال می‌توان به کمپانی‌هایی مانند پیکسار (Pixar)، دریم‌ورکس (DreamWorks) و غیره اشاره کرد. اما با وجود این تفاسیر، قدرت و محبوبیت هیچ‌یک از این کمپانی‌ها، بدون کمک و پشتیبانی دیزنی امکان پذیر نخواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید عوامل پشت صحنه‌ یک انیمیشن خوب مدت‌ها برای موفقیت این اثر تلاش می‌کنند، تا بلکه بتوانند عنوان یک انیمیشن جذاب را کسب کنند. از این رو، به عنوان نمونه‌ای از موثرترین عوامل پشت صحنه می‌توان به گویندگان اشاره کرد. یک دوبلور یا گوینده مناسب می‌تواند در جذابیت یک شخصیت به‌شدت تاثیرگذار واقع شود. گاهی اوقات برای بالا بردن جذابیت یک شخصیت از چهره‌های معروف یا سلبریتی‌ها به عنوان گوینده استفاده می‌شود، که باید گفت این ایده به‌خوبی کارساز عمل کرده است.

با این حال ممکن است برخی از گویندگان شباهتی انکار نشدنی به شخصیت‌های خود داشته باشند. این موضوع جزو نکاتی است که فهمیدن آن می‌تواند مخاطبان یک اثر را هیجان‌زده کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید، چرا که قرار است به بررسی تشابه 10 مورد از صداپیشه های انیمیشن های دیزنی و شخصیت‌هایشان بپردازیم.

10. Rowan Atkinson: Zazu

هنگامی که انیمیشن شیرشاه در سال 1994 عرضه شد، حضور عوامل پشت صحنه ستاره آن توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرد. از جمله این ستارگان می‌توان به متیو برودریک (Matthew Broderick)، موریا کلی (Moira Kelly)، جرمی آیرونز (Jeremy Irons) و روآن اتکینسون اشاره کرد. با توجه به موضوع این لیست، به عنوان نمونه‌ای از صداپیشه های دیزنی که به شخصیتشان تشابه خاصی دارند می‌توان به شباهت روآن اتکینسون و زازو اشاره کرد. جزئیات به‌کار رفته در طراحی زازو، مانند ابروهای پریشان او شباهت عجیبی به اتکینسون دارند

9. Eleanor Audley: Lady Tremaine And Maleficent

الینور آدلی بازیگر لایو اکشن انیمیشن‌های زیبای خفته و سیندرلا است، به همین سبب برای طراحی شخصیت‌های مالیفیسنت و خانم ترمین، آدلی به‌عنوان الگو منتخب شده است. جدای از اینکه این دو شخصیت، شرورهای داستان خود هستند، اما شباهت عجیبی به‌ یکدیگر دارند، و باید گفت عامل اصلی این شباهت بازیگری و صداپیشگی اینور آدلی است.

8. Anika Noni Rose: Princess Tiana

هشتمین موردی که قرار است در لیست صداپیشه های انیمیشن های دیزنی که شباهتی عجیب به کاراکترهایشان دارند، ذکر شود کسی نخواهد بود به‌جز آنیکا نونی رز و شباهت عجیب او به تیانا. شخصیت اصلی انیمیشن پرنسس و قورباغه، پرنسس تیانا دختری جوان است که آرزو دارد رستوران خود را تاسیس کرده و در آن مشغول کار شود، اما قبل از به‌وقوع پیوستن این آرزو، باید خود را از دام طلسمی که او را به یک قورباغه تبدیل کرده است، رها کند.

7. Phyllis Smith: Sadness

فیلیس اسمیت هنگامی که در سریال محبوب آفیس به نقش آفرینی پرداخت، مشهور شد. سپس در سال 2015 برای صداپیشگی شخصیت غمگین در انیمیشن زیبای درون و بیرون منتخب شد. در حالی که غمگین به‌طور کلی آبی رنگ است، فیلیس این‌گونه نیست! اما برخی دیگر از جزئیات طراحی شخصیت غمگین، مانند عینک یا فرم صورت آن به فیلیس شباهت دارد.

6. Christopher Plummer: Charles Muntz

چارلز مونتز به عنوان شخصیت شرور انیمیشن بالا حضور می‌یابد. در ابتدای داستان، او به عنوان الگو و سرمشق شخصیت اصلی، کارل و همسرش ظاهر می‌شود، اما تقریبا در انتها داستان این انیمیشن، هدف اصلی و شوم چارلز برملا شده و کارل را شگفت‌زده می‌کند. کریستوفر پلامر به صداپیشگی چارلز می‌پردازد، در حالی که با کمی دقت می‌توانیم به شباهت‌های این دو شخص پی ببریم.

5. Bobby Driscoll: Peter Pan

انیمیشن زیبای پیتر پن نمونه‌ای از موفق‌ترین آثار دیزنی به‌شمار می‌آید. در حالی که آثار جدید دیگری سعی کرده‌اند این موفقیت را تکرار و از آن خود کنند، اما سرانجام به نتیجه‌ای نرسیده‌اند. بابی دریسکال نمونه دیگری از صداپیشه های انیمیشن های دیزنی است که شباهت عجیبی به کاراکتر خود، پیتر پن دارد. اما این شباهت بی‌دلیل نیست، چرا که پیش از ساخت این انیمیشن، بابی دریسکال به‌عنوان مدل یا بازیگر لایو اکشن آن برگزیده شده بود.

4. Auli’i Cravalho: Moana

آلیئی کراوالیو گوینده دیگری است که قرار است در لیست صداپیشه ای انیمیشن های دیزنی به بررسی آن بپردازیم. او به‌عنوان نخستین همکاری خود با دیزنی، به گویندگی شخصیت اصلی انیمیشن موانا پرداخته است. آلیئی کراوالیو هنگام انجام پروژه گویندگی انیمیشن موانا تها 18 سال سن داشت، به همین سبب علاوه بر شباهت ویژگی‌های ظاهری، از نظر سنی‌هم با کاراکتر موانا وجه اشتراک دارد.

3. Emperor Of China: Pat Morita

هنگامی که صحبت از سابقه درخشان پت موریتا می‌شود، ممکن است ذهن برخی افراد به‌سمت نقش آفرینی او در فیلم پسر کاراته‌باز، به عنوان آقای میاگی کشیده شود. اما دومین اثر محبوبی که پت موریتا به نقش آفرینی در آن پرداخته است چیزی نیست جز نقش امپراطور چین، در انیمیشن مولان! در واقع موریتا هرگز مانند امپراطور چین تجربه داشتن ریش‌های بلند را کسب نکرده است، اما همچنان شباهت‌های ظاهری آن‌ها انکار نشدنی است.

2. Ilene Woods: Cinderella

با اینکه آیلین وودز سابقه طولانی در عرصه بازیگری و صداپیشگی ندارد و تنها در آثار انگشت‌شماری مانند سیندرلا و همگی روی صحنه به نقش آفرینی پرداخته است اما تا کنون موفق شده است شهرت قابل قبولی را کسب کرده و مورد توجه افراد واقع شود. آیلین وودز خواننده و صداپیشه آمریکایی است که به‌خاطر استفاده از صدای دلنشین‌ خود هنگام آواز خواندن سیندرلا به معروفیت رسیده است. با وجود این تفاسیر، شباهت‌های ظاهری آیلین و کاراکتر سیندرلا انکار نشدنی است.

1. Ed Wynn: The Mad Hatter

اد واین، بازیگر و کمدین آمریکایی فعالیت خود را از سال 1903 آغاز کرده و تا 1966 ادامه داد. این هنرمند در زمان خود موفق شد از محبوبیت خاصی بهره‌مند شود اما زمانی به اوج مشهوریت رسید که در دو اثر با دیزنی همکاری کرد. آثار مذکور چیزی نیستند جز نقش آفرینی به عنوان عمو آلبرت در فیلم مری پاپینز و صداپیشگی کلاهدوز دیوانه در انیمیشن آلیس در سرزمین عجایب. البته ناگفته نماند که با توجه به شباهت‌های شخصیت کلاهدوز دیوانه و اد واین، در واقع این هنرمند به عنوان مدل کلاهدوز دیوانه نیز با دیزنی همکاری کرده است.



چالش روزانه‌ی باهوش شو!/ اگر یکی از 4 درصد باهوش جامعه‌ای در 3 ثانیه جواب میدی/ نمای برج از بالا کدومه؟
(تصاویر) 24 ایده‌ی ایرانی‌پسند برای تزیین ظرف میوه در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه
(ویدئو) باورتان میشود ایران اولین برگزار کننده کنسرت در جهان بوده است؟!/ حقایق زیبا و رمز آلود از آغاز هنری به نام موسیقی!
(ویدئو) شباهت عجیب و خارق العاده صدای موتور خودرو ها به صدای این حیوانات!/ فقط ماشینی که صداش مانند مار بود!😮
آشپزخانه‌ی عروسکی اتاق هانا، دختر بانمک مهران غفوریان/ انگار یه آشپزخونه‌ی واقعیه! ماشالله هانا بانو هم خوب کدبانوگری بلده😍👌
(ویدیو) صحبت های تامل برانگیز شقایق دهقان در برنامه فریدون جیرانی/ دوسال و نیمه جدا شدیم/مهراب همیشه رئیس و مافوق بود و من اطاعت میکردم
(ویدیو) صحبت های جنجالی دکتر مسعود پزشکیان/ میگن به حسابت 60، 70 میلیون تومن می‌ریزیم!
(ویدئو) درد و دل تاثیرگذار سونگ ایل گوک، بازیگر جومونگ در دهه پنجاه سالگی؛ هیچی از زندگی نمیدونم
(ویدئو) کل‌‌کل های احسان علیخانی و ژاله صامتی از عصر جدید تا جوکر / احسان علیخانی بدجوری ضایع شد 😂