دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
عکس /

(تصاویر) 12 تا از عجیب ترین حیوانات جهان که به سختی پیدا می شوند/ اونقدر کمیابند که شاید فقط بشه اینجا عکسهاشونو دید و لاغیر

یکشنبه، 10 تیر 1403
طوطیا نیوز: بین اینهمه موجود گوناگون و مختلف، بعضی از آنها عجیب غریب تر و جالبتر از بقیه هستند. در ادامه با عجیبترین حیوانات کمیابی که روی این کره خاکی زندگی می کنندرا خواهید دید. احتمال اینکه این حیوانات کمیاب را در طبیعت بتوانید ملاقتشان کنید تقریبا صفر درصد است.

به گزارش طوطیا نیوز، طبیعت دارای گونه‌های متنوعی از جانوران است که برخی از آن‌ها لقب عجیب ترین موجودات جهان رابه خود گرفته‌اند. برخی از این موجودات تنها به نواحی خاصی از کره زمین تعلق درند. از جنگل‌های استوایی تا صحراهای خشک، اقیانوس‌ها تا کوهستان‌های بلند، حیواناتی وجود دارند که به دلیل ویژگی‌های عجیب و بی‌نظیرشان، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

این حیوانات، از پرندگانی که به طور بی‌وقفه در هوا پرواز می‌کنند تا جانورانی که بدنی منحصر به فرد دارند را شامل می‌شوند. در ادامه با برخی از عجیب ترین موجودات جهان آشنا خواهید شد.

1- مارمولک گردن پرده دار (Frill-necked lizard)

این مارمولک غول پیکر که به آن مارمولک پرده دار یا چین دار هم گفته می شود بومی شمال استرالیا و جنوب گینه نو است که برخلاف ظاهر ترسناکش موجودی آرام و سر به زیر است و فقط از حشرات تغذیه می کند. مارمولک گردن پرده دار قدرت دویدن خیلی سریعی دارد و موقع دویدن میتواند فقط روی دو پایش بایستد. این حیوان وقتی احساس خطر می کند طوق غضروفی دور گردنش را مثل چتر باز کرده و با باز کردن دهانش حالت ترسناکی به خودش می گیرد تا دشمن را دور کند.

2- حباب ماهی (Blobfish)

حباب ماهی یکی دیگر از گونه های جانوری با ظاهری عجیب است که در عمق 600 تا 1200 متری آبهای سواحل استرالیا، نیوزیلند و تاسمانی زندگی می‌کند. بر خلاف اکثر ماهی ها، حباب ماهی برای شناور ماندن روی آب کیسه شنا ندارد. در عوض به خاطر کمتر بودن چگالی بدنش نسبت به چگالی آب، خیلی راحت در بستر دریا شناور میماند. علاوه بر این بدن حباب ماهی ماهیچه هم ندارد و برای همین به راحتی به همراه جریان آب حرکت می کند و هر چیز قابل خوردنی که سر راهش باشد را می خورد.

3- دیوکوسه (Goblin shark)

دیوکوسه گونه ای نادر و کمیاب از کوسه ها است که در اعماق دریا زندگی می کند. این کوسه تنها نماینده باقیمانده از خانواده دیوکوسگان (Mitsukurinidae) است که اجدادش 125 میلیون سال پیش زندگی می کردند. این حیوان پوستی صورتی، پوزه ای بلند و نوک تیز و دندانهای ناخن مانندی دارد و قادر است با سرعتی باورنکردنی حرکت کند.

معمولا دیوکوسه های بالغ بین 3 تا 4 متر طول دارند ولی ممکن است بزرگتر از این اندازه هم باشند. به عنوان مثال در سال 2000 دیوکوسه ای با اندازه 6 متر گرفته شد.

4- آی- آی (Aye-aye)

آی- آی پستاندار بومی ماداگاسکار است که جزو میمونها و در واقع نوعی لمور محسوب می شود. این حیوان با چشمهای برآمده، گوشهای غول پیکر و بدن پرمو ظاهر عجیب و غریبی دارد. آی- آی دندانهایی شبیه دندانهای جونده ها دارد که دائما در حال رشد هستند. این جاندار عجیب و جالب بزرگترین پستاندار شب بیدار جهان است. یکی از ویژگیهای جالب آی آی انگشت میانی باریک و بلند او است که از آن برای شکار استفاده می کند.

روش شکار این حیوان هم عجیب و غیرمعمول است. آی آی برای پیدا کردن غذا ضربات آهسته ای به تنه درختان میزند و بعد از اینکه جای مناسبی را پیدا کرد با دندان آن قسمت را میجود و سوراخ کوچکی در چوب ایجاد می کند. سپس انگشت میانی باریک و بلندش را در سوراخ میکند تا دانه یا حشرات داخل آن را بیرون بکشد و بخورد.

5- اکسولوتل (Axolotl)

سمندر مکزیکی یا اکسولوتل نام نوعی ماهی است که به آن ماهی راه رونده مکزیکی هم گفته می شود. این ماهی یکی از بینظیرترین دوزیستان در جهان به حساب می آید. اکسولوتل جزو دوزیستان نئوتنیک است؛ یعنی اکسولوتلهای بزرگسال به جای اینکه موقع بلوغ دگردیسی کنند و آبششی که دارند به شش تبدیل شود، هیچ وقت تغییری نمی کنند و آبششان را در تمام طول عمرشان حفظ می کنند.

علاوه بر این، اکسولوتل به شکل خارق العاده ای توانایی بازسازی و ترمیم اندامهای از دست رفته اش را دارد. این جاندار جالب تقریبا در زادگاهش یعنی مکزیک منقرض شده، ولی هنوز هم مورد توجه دنیای علم است و خیلیها آن را به عنوان حیوان خانگی در آکواریومشان نگه می دارند.

6- پلاتیپوس (Platypus)

پلاتیپوس که به آن نوک اردکی هم گفته میشود یک پستاندار تخمگذار نیمه آبزی، شبگرد و سمّی بومی شرق استرالیا و از جمله تاسمانی است. روش پلاتیپوس برای پیدا کردن طعمه شبیه خفاشها و کوسه ها است. این حیوان تقریباً 40000 گیرنده الکتریکی دارد. نوک اردکی با انقباض ماهیچه هایش میدانی الکتریکی تولید می کند و با استفاده از عصبهای حساس جلوی نوکش دنبال غذا می گردد. این موجود کوچک که طولش فقط به حدود 50 سانتی متر میرسد یکی از تنهاترین موجودات زنده در جهان است، چرا که تنها نماینده خانواده خودش محسوب میشود.

7- تیولا (Turritopsis nutricula)

تیولا نوعی چتر دریایی جاودانه و نامیرا است که در اصل متعلق به دریای کاراییب است اما در حال حاضر در سراسر جهان و در تمام آبهای گرم و دریاهای گرمسیری یافت می شود؛ به طوری که در نزدیکی ژاپن و در دریای مدیترانه هم دیده شده است. تیولا پوستی شفاف و ژلاتینی دارد. نوع جوان این چتر دریایی 8 شاخکه است و گونه بالغ آن 80 تا 90 شاخک دارد. تیولا معده قرمز رنگ بزرگی دارد که در تاریکی می درخشد. نکته خارق العاده درباره این جاندار این است که هرگز به خودی خود نمی میرد، مگر اینکه توسط جانور دیگری کشته شود.

  1. موش کور دماغ ستاره‌ای

    موش کور دماغ ستاره‌ای در شمال شرقی آمریکا و شرق کانادا زندگی می‌کند. سر این جانور کوچک‌‌تر از بدن اوست. بزرگ‌ترین موش کور دماغ ستاره‌ای حدود 20 سانتی متر است و وزن آن‌ها به یک کیلوگرم نمی‌رسد.

    پوزه گوشتی این حیوان در واقع تارهای صوتی و گیرنده‌های حسی او محسوب می‌شود. دماغ ستاره‌ای سریع‌ترین بلع را در بین حیوانات دارد.

    9.یوآکاری گر

    یوآکاری گر میمون کوچکی است که در حوضه آمازون یافت می‌شود. میمون گر با پوشش خز بلند زنجبیلی و سر و صورت بدون مو که به رنگ قرمز روشن است، ظاهر ترسناکی دارد.

    1. کَل سَکایی یا سایگا

      کَل سَکایی یا سایگا یک نوع بز کوهی است که به‌طور پراکنده در اطراف استپ اوراسیا زندگی می‌کند. این پستاندار به دلیل ساختار پوزه بسیار غیرمعمول، بیش از اندازه بزرگ و انعطاف‌پذیری که شبیه به بینی مورچه‌خوار است، به‌عنوان یکی از عجیب ترین حیوانات جهان شناخته می‌شود.

      متأسفانه سایگا درمعرض خطر انقراض قرار دارد. در سال 2015 مرگ و میر این حیوانات عجیب در قزاقستان شروع شد و در کمتر از چند روز تعداد 200 هزار رأس کل تلف شدند. نتیجه سال‌ها تحقیق نشان داد که علت مرگ این گونه وجود نوعی عفونت باکتریایی در پوزه آن‌ها بوده است. در میان این مرگ‌ومیر عظیم، از بین رفتن زیستگاه و شکار بیش از حد، سایگا راهی طولانی برای بهبود و برگشت به شرایط عادی در پیش رو دارد؛ اما هنوز می‌توان جمعیت مهاجر قابل توجهی از آن‌ها را در روسیه، قزاقستان و مغولستان غربی پیدا کرد. یکی دیگر از دلایل انقراض این حیوان، کاربرد شاخ سایگا در طب چینی است.

      11.موش صحرایی برهنه

      موش صحرایی برهنه جونده‌ای کوچک است که در معابر زیرزمینی مناطق شرق آفریقا زندگی می‌کند. به لطف صفات غیرمعمول فیزیکی، این موش در محیط سخت زیرزمینی رشد می‌کند و می‌تواند دمای بدنش را با دمای محیط نوسان بدهد و برابر کند.

      پستاندار جونده، از عجیب ترین حیوانات جهان، فاقد گیرنده‌های حسی درد در پوست خود است، متابولیسم و تنفس بسیار کمی دارد و از دندان‌های بزرگش برای حفر معبر کمک می‌گیرد. عمر این موش برخلاف سایر موش‌ها به 30 سال می‌رسد. ازآنجاکه این موش به سرطان مبتلا نمی‌شود، مورد توجه محققانی قرار گرفته است که در حوزه عمر طولانی و مقاومت درمقابل سرطان مطالعه می‌کنند.

      1. آرمادیلوی پری‌وار صورتی

        آرمادیلوی پری‌وار صورتی که در مرکز آرژانتین یافت می‌شود، کوچک‌ترین گونه آرمادیلو است. آن‌ها دارای چشمان کوچک، خز سفید متمایل به زرد ابریشمی‌ و لاک انعطاف‌پذیری هستند که تنها توسط یک غشای پشتی نازک به بدنشان متصل شده است.



(عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024/ نوش جونتون👌
(تصاویر) چیدمان لوکس خانه رونالدو با اتاق های طرح ایرانی گنبدی شکل/نورپردازی عالی و آرامش بخش
حیواناتی با پاهای عجیب و غریب که شمارا شگفت زده میکند!/مثل پاهاشونم اسم های خاصی دارن
جدیدترین نقش آفرینی درخشان بهرام رادان، نوید محمدزاده و بهرام افشاری در کنسرت_نمایش "سی صد" با گریم های کاملا متفاوت/ چه میکنه بهتاش سریال "پایتخت"👏
تصویری از میز غذای لاکچری و مجلل مینا مختاری همسر بهرام رادان/فقط تزیین جذاب آب دوغش/عجب شمعدان و سرویس شیکی
(ویدئو) اجرای آهنگ جدید آرون افشار با لحجه دری در خیابان های ازبکستان
(ویدئو) احمد سعیدی به ایران بازگشت / ذوق احمد سعیدی خواننده پاپ در لحظه ورود به ایران در فرودگاه
(ویدیو) شوخی مهران مدیری با پیراهن غلامرضا نیکخواه/ میگه من ازین پارچه پیژامه دارم/ آقای نیکخواه خیلی باجنبه و خوبه
(ویدیو) اولین پیوند آپانسیسی تاریخ در سریال در حاشیه 🤣/ جواد رضویان عالیه 😂 مهران مدیری و غفوریان ترکیدن از خنده/ آدم دوس داشت اونجا باشه و فقط بخنده
(ویدیو) همسر بهاره رهنما، امیرخسرو عباسی در برنامه شب آهنگی/ بهش گفتم بیشتر خونه باش
چیدمان شیک و اروپایی میز غذای فاطمه گودرزی، توران سریال "لحظه گرگ و میش"، برای دوستان صمیمی اش/ فقط واکنش دوستاش موقع دیدن دیزاین میز شام و بشقاب غذاها
(عکس)10 مورد از رسومات وحشتناک و عجیب هندیان چیست؟/از آدمخواری گرفته تا ازدواج با حیوانات...
چیدمان ایرانی پسند خانه پاشا رستمی،حامد سریال "لحظه گرگ و میش"، با مبلمانی به رنگ خاص/ میدونستین از نظر طراحان داخلی این یکی از شیکترین رنگها برای مبلمان منزله ؟
(تصاویر) کیک عروسی و دسرهای فوق لوکس جشن عروسی شاهانه خواهر ساره بیات و رضا قوچان نژاد/ بعد از 7 سال هنوز هم که هنوزه شیکترین جشن عروسی چهره های معروفه👌
5 میلیون سکه رایگان دوشنبه 12 تیر ماه/ سه کارت جادویی بازی تلگرامی همستر
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان