دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
عکس /

(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت

شنبه، 09 تیر 1403
طوطیا نیوز: در ادامه تصاویری از زیباترین و شگفت انگیز ترین پرندگان جهان را مشاهده می کنید.

به گزارش طوطیا نیوز، در دنیای ما بسیاری از پرندگان، خزندگان، پستانداران، دوزیستان و سخت پوستانی وجود دارند که چهره آشنایی دارند اما برخی از آنها به خاطر رنگ، پر و بال خاص و حرکاتی که از خود ارائه می‌دهند، بسیار عجیب و شگفت‌انگیزتر هستند و چشم هر بینده‌ای را به خود معطوف می‌کنند که برخی از این پرندگا شگفت انگیز را در ادامه مشاهده خواهید کرد

در دنیای آفرینش زیبایی های بسیاری در طبیعت وجود دارد. تصاویری جذاب از نایاب ترین پرندگان جهان را مشاهده بفرمایید.

مرغ بهشتی ویلسون

زاغ کبود

کبوتر هفت رنگ

فری گیت

نام پرنده ای شگفت انگیز است که در جزایر گالاپوس هم زندگی می کنند و جزء پرندگان اکوادور محسوب می شوند. جنس نر این پرنده کیسه ای بزرگ و قرمز زیر گلویش دارد که آن را به طور متناوب باد می کند. طول بال های پرنده فری گیت به بیش از 2 متر می رسد و اگر نسبت بال به وزن پرنده را معیار قرار بدهیم بزرگ ترین بال را در بین پرندگان دارد.

هوآتزین

که به پرنده بدبو هم شهرت دارد یکی از پرندگان اکوادور است، با این حال در کشورهای برزیل و کلمبیا هم زندگی می کند. در کشور اکوادور این پرنده را می توانید در شمال شرقی جنگل های آمازون مشاهده کنید. وجه تسمیه نام این پرنده به این دلیل است که بویی شبیه کود گاوی از خود منتشر می کند و به همین دلیل به نام پرنده بدبو یا گندبو هم شناخته می شود. ظاهرا دستگاه گوارش این پرنده مانند گاوهاست و به همین دلیل این بوی عجیب را از خود متصاعد می کند. بنابراین برای دیدن این پرنده بسیار زیبا و تاج دار باید خود را آماده مواجهه با بوی بدش هم بکنید! یکی از نکات عجیب در مورد این پرنده این است که جوجه های هوآتزین روی بال های خود چنگال هایی دارند که برای بالا رفتن از درختان به آن ها کمک می کند.

شاه پرندگان(King Bird)

این پرنده به عنوان رنگین ترین پرنده در میان پرندگان بهشتی شناخته شده است.اندازه ای حدود 16 سانتی متر دارد. آنها میوه هایی چون پرتقال را دوست دارند و در جنگل‌های New Guinea فراوان هستند.

Raggiana Bird

این پرنده همچون شاه پرندگان در جزیره گینه نو وجود دارد اما اکثر آنها در جنوب و شمال شرق این جزیره توزیع شده‌اند.این پرنده روشی متفاوت در پرواز دارد.

Ribbon-Tailed Astrapia

این پرندگان برای دم سفید و شکل روبان خود شناخته شده‌اند و در محدوده جنگل‌های آلپ در غارهای مرکزی گینه نو پیدا شده‌اند.این پرندگان در پرواز دچار مشکل هستند و تنها دلیل آن دم بلندی است که دارند و هدف از این دم‌های زیبا جذب پرندگان ماده است.

زیباترین پرنده بهشت

این گونه در تپه جنوب غربی گینه نو و اندونزی وجود دارد.عنبیه آنها به رنگ زرد است و عاشق حشرات و دانه‌‌ می‌باشند.

شاه کرکس
شاه کرکس، کرکس و لاشخور است. این پرندگان به دلیل بزرگی جثه در هوا سر می‌خورند تا هنگام جستجوی غذاهایی مثل حیوانات مرده انرژی خود را ذخیره کنند. این پرندگان به خاطر عادات غذاییشان برای سیاره ما بسیار مفید هستند. آن‌ها با خوردن بقایای حیوانات به پیشگیری از گسترش بیماری‌ها کمک می‌کنند.

خروس صخره‌ای
خروس صخره‌ای بومی آمریکای جنوبی است و در مناطق صخره‌ای گرمسیری و نیمه گرمسیری یافت می‌شود. پرندگان نر باشکوه هستند، به خاطر تاج‌های بادبزنی شکلی که با آن ماده‌ها را جذب می‌کنند. نر‌ها در فصل جفت‌گیری، پر‌های رنگارنگ خود را نمایش می‌دهند و صدا‌های متنوعی تولید می‌کند. بعد از آن، ماده‌ها مستقل می‌شوند، در مناطق صخره‌ای لانه می‌سازند و خودشان از تخم‌ها مراقبت می‌کنند.

پوتو
این پرنده در آمریکای جنوبی و مرکزی زندگی می‌کند. پرندگان پوتو شب‌زی هستند و اطراف دهانشان مو ندارند. در طول روز پرواز نمی‌کنند، اما روی درخت می‌نشینند تا خودشان را استتار کنند. رژیم غذایی آن‌ها شامل سوسک‌ها، پرندگان، و موریانه‌ها می‌شود.

قرقاول طلایی
قرقاول طلایی بومی مرکز چین است، اما در بریتانیا، جنوب غربی اسکاتلند، اسپانیا و فرانسه هم زندگی می‌کنند. این پرنده یکی از رنگی‌ترین پرندگان است و دم بسیار بلندی دارد. جالب است بدانید که قرقاول طلایی ماده 9 تا 11 تخم می‌گذارد که بعد از 3 هفته جوجه می‌شوند.

نوک شاخ
اندازه نوک‌شاخ‌ها از 30 سانتیمتر تا 119.4 سانتیمتر متنوع است. آن‌ها همه چیزخوار هستند و میوه، حشرات و حتی حیوانات کوچک را می‌خورند. به خاطر زبان کوتاهشان، آن‌ها نمی‌توانند غذا را قورت بدهند به همین دلیل با حرکات سر آن را به ته گلویشان پرتاب می‌کنند.

و در ادامه تصاویری از زیایی حیرت انگیز نایاب ترین پرندگان را مشاهده بفرمایید.



عکس دیده نشده از وقتی خاتمی پیروز شد/ یادی بکنیم از خوشحالی پیروزمندانه سیدمحمد خاتمی بعد از اعلام نتایج شمارش آرا در 2 خرداد 1376
(عکس) عاشقانه پدرانه سردار آزمون برای دختر بانمکش، نوا خانم
(ویدئو) آهنگ بسیار زیبا و دلی فرزاد فرخ / صداش یه آرامش خاصی داره
(تصاویر) حال پذیرایی بزرگ و دلباز خانه ستاره سادات قطبی،مجری صدا وسیما، با مبلمان رنگ نود، قالیچه های دستباف و تابلوهای شیک خطاطی/ دیدین یه دیوار خونه رو کردن کتابخونه، خیلی شیکه واقعا!
(ویدئو) پخت یک غذای ساده و جدید آلمانی با بادمجان / اگه عاشق بادومنجانی حتما این غذارو امتحان کن
(ویدئو) تولد 50 سالگی لاکچری کریم باقری/ با حضور هنرمندان و ورزشکاران/ بی عادل هم که نمیشه/ محسن یگانه/محمد خاکپور
قاب عاشقانه و خانوادگی مصطفی امامی، مجری صدا و سیما، در جشن تولد دختر بامزه اش/ریحانه افشار چه سلیقه ای خرج کرده برای دیزاین تولدش
مصاحبه فوتبالی بهرنگ علوی و شباهت خودش و دوستاش به بازیکنای فوتبال/ چه سنگ مومی هم گذاشت واسه دوستاش بخصوص احسان علیخانی
(تصاویر) وحشتناکترین و دردناکترین رسم قبیله آپاتانی هند برای محافظت از زنان زیبا طایفه در مقابل قبایل دیگر/ واقعا باورنکردنیه! مغزم داره سوت میکشه😱
چیدمان ایرانی پسند خانه پاشا رستمی،حامد سریال "لحظه گرگ و میش"، با مبلمانی به رنگ خاص/ میدونستین از نظر طراحان داخلی این یکی از شیکترین رنگها برای مبلمان منزله ؟
ویدیو دیده نشده از بازی فاطمه گودرزی با نوه شیرینش، دایار/ چه مادربزرگ مهربونی، چه قربون صدقه وروجکشم میره توران خانم سریال "لحظه گرگ و میش"
(عکس) خانه منحصربفرد هدیه تهرانی با پنجره های چوبی، آجرهای 3سانتی؛ قالیچه خوشرنگ و گلدونهای سفالی/ وقتی خونش هم مثل خودش خاص و درجه یکه👌
(تصاویر) 12 تا از عجیب ترین حیوانات جهان که به سختی پیدا می شوند/ اونقدر کمیابند که شاید فقط بشه اینجا عکسهاشونو دید و لاغیر
5 میلیون سکه رایگان امروز یکشنبه 10 تیر ماه/ سه کارت جادویی بازی تلگرامی همستر
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل اکسپت مقاله