دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
اخبار اجتماعی /

(تصاویر) بازیگر معروف سینمای ایران که بازیگری را از پدر و مادر بازیگرشان به ارث برده‌اند/ از دختر گوهر خیراندیش تا پسر پرویز پرستویی

شنبه، 07 مهر 1403
طوطیا نیوز: در ادامه 27 عکس خواهید دید از چهره های شناخته شده ی سینمای ایران که فرزندان بازیگران پیشکسوت هستند و پا جای پای والدینشان گذاشته اند.

به گزارش طوطیانیوز، هنگامی که یک بازیگر دارای فرزند می شود معمولا او نیز به دلیل شرایط موجود در خانواده و آشنایی با این حرفه، وارد دنیای بازیگری و یا بخش های دیگر سینما و تلویزیون می شود. در ادامه به معرفی بازیگرانی که بازیگری را ارث برده اند می پردازیم.با ما همراه باشید.

1- دارا حیایی فرزند امین حیایی

امین حیایی از بازیگران مطرح سینمای کشور که امسال سیمرغ بلورین بهترین بازیگر را برای فیلم برف آخر از جشنواره فیلم فجر گرفت، پسر امین حیایی و مونا بانکی پورکه در سریال «خواب و بیدار» نقش همسردانیال حکیمی را بازی کرده است، چند سالیست که راه پدر ومادرش را ادامه داده و وارد دنیای بازیگری شده است، او به تازگی نقش هاشم را در سریال از سرنوشت ایفا نموده است و از بازیگرانی که بازیگری را ارث برده اند است.

2- نفس بازغی فرزند پژمان بازغی

نفس بازغی دختر زیباروی مستانه مهاجر کارگردان و تدوین گر و پژمان بازغی بازیگر و مجری مشهور برای اولین بار جلوی دوربین ظاهر شده و در یک نقش کلیدی در سریال گناه فرشته بازی کرده است.

3-سپند و کمند امیر سلیمانی فرزندان سعید امیرسلیمانی

سعید امیر سلیمانی بازیگری است که کمتر شانس دریافت یک نقش اصلی در فیلم یا سریالی را داشته اما با این وجود فرزاندانش سپند و کمند امیرسلیمانی را هم وارد حرفه‌ی خود کرده است. کمند امیرسلیمانی را می‌توان از بازیگران خوش نام سینما و تائتر ایران دانست که با بازی در سریال پدر سالار بسیار درخشید و به چشم آمد اما سپند امیرسلیمانی با این‌که از سن 9 سالگی بازیگری را شروع کرده هنوز نتوانسته به محبوبیت خواهرش دست پیدا کند.

4- مهراوه و ملیکا شریفی نیا فرزندان محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان

محمدرضا شریفی نیا یکی از چهره های سرشناس دنیای هنر است که سالهای زیادی از عمرش را در راه سینما و تلویزیون صرف کرد، دخترانش مهراوه و ملیکا هم راه پدر و مادر(آزیتا حاجیان) را در دنیای هنر ادامه دادند. مهراوه در سریال هایی چون کیمیا، خداحافظ بچه، معمای شاه، روز حسرت و… ؛ ملیکا نیز شمس العماره، دلدادگان، نجلا، مهمان مامان و… ایفای نقش نموده است.

5- مارال و مونا فرجاد فرزندان جلیل فرجاد

مونا و مارال فرجاد دو خواهری هستند که با هم 3 سال تفاوت سنی دارند، با این حال مثل خواهران دو قلو نمی‌شود به راحتی آن‌ها را از یکدیگر تشخیص داد. مونا و مارال فرجاد فرزندان جلیل فرجاد بازیگر 66 ساله سینمای ایران هستند. مونا فرجاد اقتصاد و مارال فرجاد عکاسی خوانده است.

6- پندار اکبری فرزند عبدالرضا اکبری

پندار اکبری یکی از دو فرزند عبدالرضا اکبری است که شغل پدر را برای خود انتخاب کرده. اغلب ما پندار اکبری را با سریال فاصله‌ها به یاد می‌آوریم. پندار اکبری در سریال فاصله‌ها یک نقش نه چندان پررنگ را به ایفا می‌کرد و این بهترین اتفاق کاری او در چند سال اخیر بود! وی همچنین در سریال گاندو به ایفای نقش پرداخته بود.

7- شقایق فراهانی دختر بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم نیا

شقایق فراهانی را می توان جزو بازیگرانی نامید که در خانواده ای هنرمند به دنیا آمده، پدرش بهزاد فراهانی و مادرش فهیمه رحیم نیا هر دو بازیگرند، فرزند اول خانواده است و یک برادر بنام آذرخش (نقاش و نوازنده) و یک خواهر بازیگر دارد.

8- امیر یل ارجمند فرزند داریوش ارجمند

داریوش ارجمند که در دنیای بازیگری یکی از با سابقه ترین هاست، برادر کوچکتر انوشیروان ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون است. پسر این بازیگر امیر یل ارجمند نیز وارد حرفه پدر شده و بازی در آثار مختلفی را در کارنامه هنری خود دارد. داریوش ارجمند عموی بهار و برزو ارجمند است.

9- لیلی رشیدی فرزند داوود رشیدی

داوود رشیدی در راس هرم یک خانواده هنرمند قرار گرفته است که بسیارمعروف و محبوب در دنیای بازیگریست. در جناح زنان خانواده رشیدی چهار هنرمند زن دیده می‌شود که عبارتند از:مرضیه برومند، احترام برومند، راضیه برومند و لیلی رشیدی. سه نفر اول نسبت خواهری با هم دارند و لیلی رشیدی همان طور که می‌دانید فرزند دختر داوود رشیدی و احترام برومند است که او را با نقش مادر خانمی در زی زی گولو می شناسیم. در جناح مردهای این خانواده علاوه بر داوود رشیدی، بهرام شاه‌محمدلو یا همان آقای حکایتی معروف قرار گرفته که باجناق داوود رشیدی و همسر راضیه برومند است.

10- ستاره و خسرو پسیانی فرزندان آتیلا پسیانی و نوه های جمیله شیخی

آتیلا پسیانی فرزند مرحوم جمیله شیخی از بازیگران معروفیست که نه تنها خودش راه مادرش را ادامه داده بلکه با فاطمه نقوی بازیگر ازدواج کرده و یک خانواده 4 نفری هنرمند دارد، دخترش ستاره از بازیگران سینما و تلویزیون و پسرش خسرو نیز از بازیگران تئاتر می باشد.

11- پویان گنجی فرزند فاطمه گودرزی

پویان گنجی متو بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون پسر فاطمه گودرزی بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون و عبدالرضا گنجی بازیگر و کارگردان تئاتر است که با توجه به شغل پدر و مادرش که در زمینه بازیگری است او هم به همین سمت گرایش پیدا کرده است. پسر خانم بازیگر با یکی از هنرپیشه های کشورمان به نام دریا مرادی دشت ازدواج کرده است.

12- سام قریبیان فرزند فرامرز قریبیان

فرامرز قریبیان بازیگر مشهور سینما و تلویزیون که در اوایل انقلاب جزو سوپر استارهای سینمای ایران مطرح می شد، دهه پنجاه با مینا خیامی طراح لباس تحصیل کرده در نیویورک ازدواج کرد و از این زندگی صاحب دو پسر بنام های سام و بهزاد شد. سام مدتی بعد از آمریکا به ایران بازگشت و بازیگر شد اما بهزاد در آمریکا طراح موتورهای BMW است.

13- ایرج نوذری فرزند منوچهر نوذری

ایرج نوذری فرزند اول مرحوم منوچهر نوذری هنرپیشه و مجری می باشد. منوچهر نوذری خود می گفت که اولین کسی بوده است که در تلویزیون ایران مقابل دوربین رفته و به بینندگان گفته است که تصویر من را در جعبه ای که می بینید نامش تلویزیون است.

14- بیژن بنفشه خواه فرزند رضا بنفشه خواه

بیژن بنفشه خواه در خانواده هنری به دنیا آمد، پدرش رضا بنفشه خواه از بازیگران قدیمی و عموی او محمود بنفشه خواه نیز بازیگر می باشد.

15- پوریا شکیبایی فرزند خسرو شکیبایی

پوریا شکیبایی که از لحاظ چهره شباهت زیادی به پدرش خسرو شکیبایی دارد، بسیار علاقه‌مند است که مثل پدر به بازیگر شایسته‌ای تبدیل بشود اما تاکنون به غیر از صداپیشگی در یک اثر، هنوز نتوانسته به موفقیت دیگری دست پیدا کند. نوید عبداللهی دیگر پسری است که با وجود داشتن حرفه‌ی دیگری تمایل دارد بدون تقلید از پدرش، با آهنگسازی و خوانندگی یاد او را زنده نگه دارد.

16- آشا محرابی فرزند اسماعیل محرابی

ماجرای این دو کمی فرق می‌کند! کمتر کسی می‌داند آشا محرابی و اسماعیل محرابی پدر و دختر هستند. این پدر و فرزند تفاوت زیادی با دیگر بازیگران دارند چرا که اسماعیل محرابی نه تنها کمکی به بازیگر شدن دخترش نکرده است، که بارها سعی کرده او را از حرفه‌ی بازیگری دور نگه دارد. آشا محرابی که بر خلاف میل پدرش بازیگری را انتخاب کرده، حالا به یکی از بازیگران شناخته‌ شده ایرانی است.

17- نورا هاشمی فرزند گلاب آدینه و مهدی هاشمی

اسم نورا هاشمی را کمتر کسی شنیده است. نورا هاشمی دختر مهدی هاشمی و گلاب آدینه‌ای است که سال‌ها پیش در سلطان شبان معروف شدند. دختر مهدی هاشمی برای اولین‌بار به عنوان بازیگردان وارد سینمای ایران شد و حالا هم همسر یک کارگردان است. سابقه بازیگری‌اش در تئاتر و فیلم و سریال به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد!

18- زهرا و رضا داوودنژاد فرزندان علیرضا داوودنژاد

رضا داوودنژاد هم از آن دسته بازیگرانی است که پدرش واسطه‌ی ورود او به تلویزیون بود. رضا داوودنژاد بازیگر سینما و تلویزیون پسر علیرضا داوودنژاد، بازیگر و کارگردان بوده که مثل خواهرش زهرا داوود نژاد (بازیگر) است. رضا داوودنژاد اولین بار در سن 6 سالگی در فیلم سینمایی بی‌پناه که به کارگردانی پدرش علیرضا داوود نژاد ساخته شده بود، بازی کرد. رضا داوود نژاد با این که تقریبا در سینما و تلویزیون بزرگ شده است باز هم نتوانسته از قشر بازیگرهای معمولی جدا بشود و به موفقیت چشم‌گیری دست پیدا کند.

19- ثریا قاسمی فرزند حمیده خیرآبادی

ثریا قاسمی متولد 1319 و دختر حمیده خیرآبادی است. او تا قبل از آغاز دهه هشتاد، در نقش مادر دلسوز و فداکار ظاهر می‌شد. جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر جرقه‌ای بود تا ثریا قاسمی به فکر ایفای نقش‌های دیگر هم بیفتد که نتیجه آن بازی در شام آخر و دختر شیرینی فروش بود

20- نیکی مظفری فرزند مجید مظفری

نیکی مظفری یکی از بازیگران جوان کشورمان است که تنها فرزند مجید مظفری بازیگر پیشکسوت کشورمان می باشد.

21- لیلا حاتمی فرزند علی حاتمی و زری خوشکام

می‌توانیم لیلا حاتمی را مطرح‌ترین بازیگری بدانیم که از خانواده‌ای هنرمند وارد سینما شده است. لیلا حاتمی فرزند علی حاتمی از فیلم‌سازان بزرگ و زری خوش‌کام، یکی از بازیگران قدیمی است. لیلا حاتمی با کسب جوایز متعدد داخلی و خارجی به یکی از موفق‌ترین ستاره‌های سینما تبدیل شده است و ثابت کرده است که ورودش به عرصه بازیگرانی، اتفاقی نبوده است!

22- سینا مهراد و ساعد سهیلی فرزندان سعید سهیلی

سینا سهیلی با نام هنری سینا مهراد و برادرش ساعد در یک خانواده پنج نفره و هنرمند متولد شدند. سعید سهیلی پدر این بازیگران ، یکی از کارگردانان مشهور سینما است. صبا سهیلی دختر این خانواده هنرمند نیز به حرفه بازیگری مشغول است.

23- سحر ولدبیگی فرزند مسعود ولدبیگی

سحر ولدبیگی، فرزند مسعود ولدبیگی، از بازیگران و چهره‌پردازان بنام ایرانی است. سحر ولدبیگی یک دوره بازیگری را در کارگاه آزاد بازیگری گذراند و پس از بازی در چند مجموعه تلویزیونی، با سریال «دختران» شناخته شد. مجموعه نوروزی «آب پریا» تازه‌ترین اثر ولدبیگی است که در آن همسرش، نیما فلاح، نیز حضور دارد.

24- بهاره رهنما فرزند پروین قائم‌مقامی

بهاره رهنما فرزند پروین قائم‌مقامی علاوه بر بازیگری دستی در نویسندگی هم دارد و کتاب چهار چهارشنبه و یک کلاه گیس از جمله آثار اوست. لیسانس حقوق قضایی دارد و در پرونده کاری‌اش آثاری چون پوپک و مش ماشالله، سن پطرزبورگ، دایره زنگی و ماجراهای اینترنتی دیده می‌شود. او امسال کارگردانی تئاتر این تابستان فراموشت کردم را بر عهده داشت.

25- آزاده اسماعیل خانی فرزند گوهر خیراندیش

آزاده اسماعیل خانی فرزند مرحوم جمشید اسماعیل خانی و بانوی هنرمند، گوهر خیر اندیش است. آزاده اولین بار در سریال معمای شاه دیده شد. شباهت زیاد او به مادرش، یکی از عوامل دیده شدنش است. این شباهت به قدری است که آزاده اسماعیل خانی در فیلم سینمایی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران نقش جوانی مادرش را ایفا کرد.

26- بهروز پرستویی پسر پرویز پرستویی

وی در سریال همگناه نقش جوانی پدرش، پرویز پرستویی را بازی کرد.

27- شیدا خلیق دختر ناهید مسلمی

شیدا خلیق بازیگر جوان سینما و تلویزیون در سال 80 زمانی که کمتر از 8 سال سن داشت وارد عرصه تئاتر شد. وی بازیگری در سینما را با فیلم دختران قاسم جعفری تجربه کرد و بازی در نقش مریم سریال زعفرانی که در عید نوروز 95 از شبکه دوم سیما پخش شد اولین سریال در کارنامه هنری او بود.



(تصاویر) بازیگر معروف سینمای ایران که بازیگری را از پدر و مادر بازیگرشان به ارث برده‌اند/ از دختر گوهر خیراندیش تا پسر پرویز پرستویی
(ویدیو) جنجال جدید و باورنکردنی سریال گردن زنی/ شاید باورتون نشه ولی تو سریال گوش های مهران غفوریان رو با چسب چسبوندن به سرش😲😲
10 مورد از عجیب ترن آدم های دنیا، که از شنیدنشون شاخ درمیآرید! از حامله بودن یک مرد هندی تا خوردن شیشه!+تصاویر
با این خودرو پرواز کردن را تجربه کنید!+ جزئیات و تصویر
(ویدیو) خاطره باحال حاج آقا از هدیه ای که به مکبر داد و تهش معلوم شد تو هدیه ش دو تا اسکناس صد دلاری بوده و خبر نداشته 😂😂😂 / تا آخر ببینید عالیه
(تصاویر) خانه باغ زیبای ترلان پروانه، طناز سریال "گردن زنی"، به سبک روستیک یا روستایی با دیوارهایی از جنس نی خیزران و گلدان‌های بزرگ سفالی