دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
عکس /

(تصاویر)قدیمی ترین قهوه خانه دنیا با 106 سال سن در قلب ایران بود و خبر نداشتیم!/این کافه با 2 متر مساحت یک قرن تجربه داره

چهارشنبه، 31 مرداد 1403
طوطیا نیوز:کوچک ترین کافه دنیا در دل بازار تهران قرار دارد و با مساحت 2 متر مربع کوچک ترین کافه جهان است و به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش طوطیا نیوز،کوچک ترین قهوه خانه دنیا در بازار تهران قرار دارد و از هر کسی سراغش را بگیرید شما را راهنمایی می کند. کوچک ترین قهوه خانه دنیا بیش از 100 سال قدمت دارد و به «کافه حاج درویش» یا «کافه علی درویش» شهرت دارد. کوچک ترین قهوه خانه دنیا در تهران به ثبت ملی رسیده و می توانید در ادامه در مورد این کافه قدیمی و کوچک بیشتر بدانید.

کوچک ترین قهوه خانه دنیا در کجا قرار دارد؟

آوازه کوچک‌ترین چایخانه یا کافه جهان همه‌ جا پیچیده است و توریست‌های بسیاری برای دیدنش از کشور‌ها و شهر‌های مختلف می‌آیند. در این مغازه یک و نیم متری در کنار خوردن چای، اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد از احساس همدلی گرفته تا کمک به همنوع.

در بازار بزرگ تهران از هرکس سراغ قهوه‌خانه حاج علی درویش را بگیری شما را راهنمایی می‌کند. قهوه‌خانه‌ای نُقلی در قلب بازار که با ترمه و شیشه‌های رنگی و منبت پوشیده شده است.

هرچند که بیشتر ساعات شبانه‌ روز را در یکی از قدیمی‌ترین مشاغل و مکان‌های تاریخی سپری می‌کند، اما از فنّاوری‌های روز و صفحات مجازی غافل نمانده و حتی برای معرفی پیشه و کار‌های خیرش از صفحات مجازی هم بهره می‌برد. تا کمتر از یک دهه گذشته «حاج علی مبهوتیان معروف به حاج علی درویش» کهنه کاسب بازار، این قهوه‌خانه را ضبط و ربط می‌کرد. حاج کاظم، پسر «حاج علی درویش» است. او درباره گذشته این قهوه‌خانه می‌گوید: «این قهوه خانه در سال 1297 هجری شمسی توسط حاج محمد حسن شمشیری تاسیس شد. حاج محمدحسن شمشیری قبل از سال 1297 با مبلغ 20 تومان این قهوه‌خانه را خرید و مشغول به کار شد.


بعد از آن بود که پدرم این قهوه خانه را با یک واسطه در سال 1340 از حاج شمشیری خرید. تا دهه 80 هم خودش این قهوه خانه را می‌گرداند تا اینکه بنده خدا زمین خورد و کمرش شکست. دیگر نتوانست بیاید و بعد از آنکه دیدم دیگر در توانش نیست این قهوه خانه را بگرداند شخصا این کار را برعهده گرفتم. اکنون قهوه‌خانه درویش، در بازار تاریخی تهران و در راسته بازار زرگر‌ها قرار دارد. کوچک‌ترین قهوه‌خانه دنیا، لقبی است که به قهوه‌خانه یک و نیم متری"درویش" داده‌اند.

با توجه به خصوصیات و معیار‌های میراث ناملموس و همچنین قدمت صدساله‌اش، این مغازه کوچک در سال 95 به‌عنوان آثار ملی و تاریخی در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسید. متاسفانه پدرم بر اثر حادثه خانه‌نشین شد و من در سال‌های اخیر جا پای او گذاشتم و پیشه اش را احیا کردم.»



(ویدئو) کشف های باستانی در ایران که باستان شناسان را حیرت زده کرد/ از پروتز چشم مصنوعی تا سیستم فاضلاب شهری و...
جنجال خواسته ی عجیب مبینا نعمت‌زاده به کجا رسید
(ویدئو) با خوش شانس ترین انسانی که تا بحال پا روی کره زمین پا گذاشته آشنا شوید
(ویدیو) تفریح لاکچری شهربانو منصوریان و پسرش، ارشام، در آبهای آزاد کیش/ دیدین چجوری خودشو به آب و آتیش زد که مادرش اینا رو نبره دبی🤣
این جنگل در پاییز و بهار به شما لبخند میزند!/ یکی از زیباترین و نادرترین پدیده ایجاد شده توسط انسان!
(عکس) جشن تولد گرم و صمیمی مازیار لرستانی در کنار پدر قاضی و مادرش/ چهره خندان و خوشحال مادر آقای بازیگر
(ویدیو) مازیار لرستانی داماد شد؟!/ ساقدوش مراسم عروسی مازیار لرستانی مشخص شد
(ویدئو) رونمایی مهران مدیری از هواپیمای شخصی اش در برنامه دورهمی / تماشاگر چه خوب مچشو گرفت؛ دنبال سوئچ هواپیماش میگرده 🤣
(ویدیو) واکنش سوسن پرور در برنامه "جوکر2" به کسانی که به چهره‌اش فحش میدهند/ سوسن پرور؛ حسودین! نباشین! حالا بذار تو جوکر 2 میفهمین کی خوشگله!/ یعنی چه برنامه ای داره واسش؟
گلایه نعیمه نظام دوست از محدودیت های بانوان در جوکر!/ علت عدم حضور ایشان در این برنامه پر طرفدار مشخص شد!
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان‌نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب
شبکه مترجمین اشراق
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه