دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
عکس /

(تصاویر)وفادارترین مردم به نوشابه کوکاکولا در ناسالم ترین شهر جهان/مکزیک ؛ نوزادان در این شهر به جای شیر نوشابه می نوشند!

چهارشنبه، 31 مرداد 1403
طوطیا نیوز:شهری در مکزیک عنوان ناسالم ترین شهر جهان را به دلیل اعتیاد مردم آن به نوشابه گرفته است.درمورد این شهر بخوانید.

به گزارش طوطیا نیوز،به تازگی پزشکان هشدار هایی به یکی از ایالت های مکزیک در رابطه با مصرف بسیار بالای نوشابه و اعتیاد و علاقه عجیب و زیاد جوانان و نوجوانان این شهر به نوشابه داده اند و اگر این مورد پیگیری نشود خطر سلامتی بسیار جدی آنها را تهدید میکند.

در ایالت چیاپاس، یافتن یک بطری کوکاکولا بسیار آسان‌تر از پیدا کردن آب است.در شهر سن کریستوبال د لاس کساس در چیاپاس، دیابت نوع 2 بسیار شایع است. نوزادان شش‌ماهه به‌جای شیر، کوکاکولا می‌نوشند و برخی از مردم بطری‌های خالی کوکالا را در معابد می پرستند و هر مکزیکی به‌طور متوسط در سال حدود 160 لیتر کوکاکولا مصرف می‌کند که میزان مصرف بسیار بالایی است.

کوکاکولا برای دهه‌ها بخش مهمی از مراسم آیینی، به‌ویژه در جوامع بومی این منطقه بوده است.بعضی‌ها حتی فکر می‌کنند که این نوشیدنی می‌تواند به بهبود وضعیت خانوادگی نابه‌سامان آن ها کمک کند.

بومیان این منطقه که از وفادارترین مصرف‌کنندگان این نوشیدنی در جهان هستند، باور دارند که کوکاکولا به ارواح خوب انرژی می‌دهد و به بیماران کمک می‌کند.

دکتر مارکوس آرانا، در گفت‌وگویی با روزنامه «سان»، توضیح داده که چرا برخی از این افراد به قدرت درمانی کوکاکولا اعتقاد دارند.

کوکاکولا گاز زیادی دارد. مردم محلی باور دارند که گاز موجود در این نوشیدنی که باعث آروغ زدن می‌شود، اثری درمانی دارد.به همین دلیل است که کوکاکولا در مراسم مختلف و حتی در معابد آن ها استفاده می‌شود.

اما به گفته دکتر آرانا، همین باور باعث آسیب‌های جدی به مردم چیاپاس شده است؛ به‌طوری که دیابت نوع 2، یکی از دلایل اصلی مرگ‌ومیر در این منطقه است.رانا اظهار داشت که اپیدمی چاقی و دیابت در این منطقه به ابعادی فاجعه‌آمیز رسیده است.

رانا اظهار داشت که اپیدمی چاقی و دیابت در این منطقه به ابعادی فاجعه‌آمیز رسیده است.

  • در سطح ملی، یک سوم کودکان و نوجوانان دچار اضافه‌وزن یا چاقی هستند. این مشکل در 70 درصد از بزرگسالان نیز دیده می‌شود.

  • امروزه بیشتر کالری مصرفی کودکان از غذاهای فرآوری‌شده، به‌ویژه نوشابه‌، تأمین می‌شود.

  • کودکان تحت تأثیر تبلیغات گسترده محصولات ناسالم مانند شیرینی‌جات، نوشابه‌ و شکلات‌ قرار دارند.

بسیاری از نوزادان، حتی قبل از شش‌ماهگی، شروع به نوشیدن کوکاکولا می‌کنند و به آن‌ها بطری‌های کوکاکولا داده می‌شود.این کودکان از سنین بسیار کم به این محصولات اعتیاد پیدا می‌کنند و به دلیل عدم دسترسی به آب آشامیدنی تمیز در منازل، بسیاری از مردم برای رفع تشنگی به نوشابه‌های گازدار روی می‌آورند.

یک مطالعه اخیراً نشان داده که 15 درصد از کودکان یک تا دو ساله در یک جامعه بومی به‌طور منظم نوشابه مصرف می‌کنند.

همچنین مشخص شده که 3 درصد از نوزادان زیر شش‌ماه نیز به‌طور منظم نوشابه‌های گازدار می‌نوشند که این رقم بسیار شوکه‌کننده است.

مصرف بیش از حد شکر باعث بروز مشکلات دیگری نیز می‌شود که یکی از آن‌ها پوسیدگی دندان است که در میان کودکان بسیار رایج است.در بیشتر خیابان‌های این شهر، بازدیدکنندگان می‌توانند تابلوهای قرمز معروف کوکاکولا را در همه جا ببینند.

تعداد زیادی وانت و کامیون قرمزرنگ، بطری‌های بزرگ این نوشیدنی را حمل می‌کنند و یخچال‌های پر از کوکاکولا در ویترین مغازه‌های محلی قرار گرفته‌اند.کوکاکولا در هر جشنی، از جمله عروسی‌ها و تولدها، حضور دارد.

در سال 2019، مشخص شد که هر ساکن ایالت جنوبی چیاپاس بیش از 800 لیتر کوکاکولا در سال می‌نوشد که این مقدار معادل 3 هزار لیوان 250 میلی‌لیتری در سال است.

با وجود تلاش‌ها و توصیه‌های متخصصان، مردم محلی برای ترک این نوشیدنی گازدار دچار مشکل هستند. دکتر جیمی پیج، این وضعیت را یک «تراژدی» توصیف کرده است.

مردم نمی‌خواهند نوشیدن کوکاکولا را متوقف کنند، زیرا در ‌واقع به آن معتاد هستند.کوکاکولا اکنون بخشی از وعده‌های غذایی روزانه شده است. غذای اصلی همیشه همراه با کوکاکولا است.آنها به جای شیر دادن به نوزادان، به آن‌ها کوکاکولا می‌دهند. این یک مشکل بسیار بزرگ است.

وقتی از دکتر پیج پرسیدند که آیا راهی برای کنترل این بحران در چیاپاس وجود دارد، او پاسخ داد که در حال حاضر این مسئله غیرقابل حل است.

وینسنت واکیروس، پزشک 33 ساله در کلینیکی در روستای سن خوآن چامولا، به روزنامه نیویورک تایمز گفت:

در اینجا بچه‌هایی را می‌بینید که به‌جای آب، کوکاکولا می‌نوشند.

دیابت اکنون در میان بزرگسالان رایج است، اما به زودی گریبان‌گیر کودکان هم می شود و این وضعیت ما را درهم خواهد شکست.



جنجال خواسته ی عجیب مبینا نعمت‌زاده به کجا رسید
(ویدئو) با خوش شانس ترین انسانی که تا بحال پا روی کره زمین پا گذاشته آشنا شوید
(ویدیو) تفریح لاکچری شهربانو منصوریان و پسرش، ارشام، در آبهای آزاد کیش/ دیدین چجوری خودشو به آب و آتیش زد که مادرش اینا رو نبره دبی🤣
این جنگل در پاییز و بهار به شما لبخند میزند!/ یکی از زیباترین و نادرترین پدیده ایجاد شده توسط انسان!
(عکس) جشن تولد گرم و صمیمی مازیار لرستانی در کنار پدر قاضی و مادرش/ چهره خندان و خوشحال مادر آقای بازیگر
(ویدیو) مازیار لرستانی داماد شد؟!/ ساقدوش مراسم عروسی مازیار لرستانی مشخص شد
(ویدئو) رونمایی مهران مدیری از هواپیمای شخصی اش در برنامه دورهمی / تماشاگر چه خوب مچشو گرفت؛ دنبال سوئچ هواپیماش میگرده 🤣
(ویدیو) واکنش سوسن پرور در برنامه "جوکر2" به کسانی که به چهره‌اش فحش میدهند/ سوسن پرور؛ حسودین! نباشین! حالا بذار تو جوکر 2 میفهمین کی خوشگله!/ یعنی چه برنامه ای داره واسش؟
گلایه نعیمه نظام دوست از محدودیت های بانوان در جوکر!/ علت عدم حضور ایشان در این برنامه پر طرفدار مشخص شد!
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان‌نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب
شبکه مترجمین اشراق
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه