دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
عکس /

(تصاویر) 10 حیوان شگفت‌انگیز که با عشق و عاشقی منحصر بفردشان شما را حیرت‌زده می‌کنند/ میدانستید برخلاف تصور عموم قو‌ها عاشقترین حیوانات نیستند؟

سه شنبه، 13 شهریور 1403
طوطیا نیوز: در ادامه با 10 حیوان جهان هستی و عشق و عاشقی شگفت انگیزشان آشنا خواهیم شد.

به گزارش طوطیا نیوز، آیا حیوانات محبت را میفهمند؟ آیا حیوانات عاشق می شوند؟ اینها سوالاتی است که ذهن هر انسانی را درگیر می‌کند. شواهد در حال افزایشی این پیشنهاد را می‌دهند که ما انسان‌ها تنها گونه دارای احساسات نیستیم. احساسات حیوانات (animal emotions) در بسیاری موارد ما را تحت تاثیر خود قرار داده چه در زندگی روزمره با آن روبرو شده باشیم چه در اینترنت.

1- آلباتروس‌ها

آلباتروس‌ها به‌خوبی از راز و رمزهای داشتن یک رابطه عاشقانه آگاه‌اند. انتخاب یک جفت مناسب برای یک مرغ دریایی از نوع آلباتروس، مدت‌ها به طول می انجامد. در برخی موارد یک یا دو سال معاشرت منجر به پیوند خواهد شد. آن‌ها به جفت خود بسیار وفادارند و اکثرا پیوندشان همیشگی است.

2- بوف‌ها

بوف نر معمولا به‌مدت تقریبا یک‌سال به بوف ماده اظهار عشق می‌کند. سپس بوف نر لانه می‌سازد و از بوف ماده برای زندگی مشترک در لانه جدید دعوت می‌کند. اگر بوف ماده لانه را دوست داشته باشد، بچه‌دار می‌شوند و بعد بوف نر مسئول مراقبت از کل خانواده می‌شود.

3- پنگوئن‌ها

این پرنده‌ها که قلب‌های بزرگ و بامهری دارند در سرمای بی‌نهایت آنتارتیکا زندگی می‌کنند. زوج‌های پنگوئن سال‌ها در کنار هم زندگی می‌کنند. پنگوئن‌های نر و ماده به نوبت روی تخم‌ها می‌خوابند و به فرزندان خود غذا می‌دهند.

4- روباه‌ها

اگر روباه ماده از دنیا رود، روباه نر هرگز شریک دیگری برای زندگی خود انتخاب نمی‌کند و تا آخر عمر تنها زندگی می‌کند.

5- سگ‌های آبی

سرپرست خانواده‌های سگ‌های آبی زنان‌اند. بنابراین راز رابطه ماندگار و شاد آن‌ها در خرد بی‌نهایت عضو مونث نهفته است.

6-عقاب‌ها

عقاب‌ها تک‌همسرند و جفت خود را برای زندگی تا پایان عمر انتخاب می‌کنند و آشیانه خود را با شاخه‌ها و ترکه‌های چوب در یک نقطه مرتفع روی درخت‌های بلند یا صخره‌ها در داخل قلمرو تغذیه‌ای خود می‌سازند و هر سال نیز از همان آشیانه سال قبل استفاده می‌کنند.

7- قمری‌ها

قمری‌ها در ادبیات و هنر حضوری جدی‌ دارند و به همین دلیل هم است که این پرندگان تبدیل به نمادی از عشق و سرسپردگی شده‌اند. در واقع، شعر معروف ویلیام شکسپیر با نام «قمری و لاک‌پشت» از این پرندگان الهام گرفته شده است.

8- گرگ‌ها

گرگ‌های مذکر بسیار از همسر خود مراقبت می‌کنند و با آن‌ها مهربان‌اند. فقط مرگ می‌تواند آن‌ها را از هم جدا کند.

9- میمون‌های درازدست

این حیوانات نه‌تنها پیوندهای عمیقی با هم دارند، بلکه جنس نر و ماده در رابطه دارای حقوق یکسان و مساوی‌ای هستند.

10-سنجاب‌ها

سنجاب‌ها، از معدود موجوداتی هستند که مثل ما آدم‌ها، به عشقشان، گل هدیه می‌دهند.

این جونده زبر و زرنگ، شباهت‌های دیگری هم با ما آدم‌ها دارد. مثلاً در تابستان، سنجاب‌ها هم خواب قیلوله دارند و بعدازظهرها، اگر جای مناسبی پیدا کنند، چرت می‌زنند و با تاریک‌شدن هوا، دوباره تا آخر شب، به فعالیت خود ادامه می‌دهند و بعد می‌خوابند. نمک برای سنجاب‌ها هم مثل انسان‌ها ضرر دارد.

در ایران، این پستاندار بامزه، در گستره‌ای از کوه‌های زاگرس زندگی می‌کند.سنجاب‌ها، از معدود موجوداتی هستند که مثل ما آدم‌ها، به عشقشان، گل هدیه می‌دهند.



استوری غم‌انگیز آوا، دختر حسن جوهرچی، برای علی انصاریان
(ویدیو) یادی کنیم از لباس و گریم بسیار عجیب نعیمه نظام‌دوست در پشت صحنه‌ی کلبه‌ی عمو پورنگ/ چه خانم حنایی هم شده؟ خیلی بهش میاد مگه نه!
(ویدیو) اعتراف جنجالی سیدجواد هاشمی در برنامه علی ضیا: به پزشکیان رأی دادم تا آن یکی نشود