1 مهر 1391/ یادی کنیم از تولد 73 سالگی خسرو آواز ایران با حضور چهره‌های شاخص سینما و موسیقی/ از شعر تولدت مبارک حضار تا سنگ تمام استاد شهرام ناظری برای استاد

انتشار 1 مهر 1403

طوطیا نیوز: تولد 73 سالگی استاد شجریان با حضور چهره های شاخص سینما و موسیقی برگزار شد. در ادامه ویدیوی کوتاهی از آرزوی ایشان در روز تولدشان و لحظات زیبا و آهنگین جشن تولدشان در 1 مهر 1391 را تماشا بفرمایید.

1 مهر 1391/ یادی کنیم از تولد 73 سالگی خسرو آواز ایران با حضور چهره‌های شاخص سینما و موسیقی/ از شعر تولدت مبارک حضار تا سنگ تمام استاد شهرام ناظری برای استاد

به گزارش طوطیا نیوز، جشن تولد 73 سالگی استاد «محمد رضا شجریان» صبح پنجشنبه 1391 و به همت سایت «موسیقی ما» با حضور بزرگان ادب و فرهنگ برگزار شد. در این جشن چهره های شاخصی همچون علی هاشمی (پیشکسوت موسیقی و از دوستان استاد)، استاد آیدین آغداشلو، استاد جواد مجابی، استاد محمد سریر، استاد پرویز کلانتری، مسعود کیمیایی، فاطمه معتمد آریا، استاد شهرام ناظری، عباس سجادی حضور داشتند.

استاد ناظری با تصنیف زیبایی این جشن را به یادماندنی و دلپذیر نموده و پس از دقایقی که که تقریبا تمام حاضرین در جمع درباره استاد آواز ایران سخنانی را بر زبان آوردند، در انتهای برنامه، خود استاد «محمد رضا شجریان» با تقدیر از برگزار کنندگان این برنامه، رو به حاضرین، سخنانش را اینگونه آغاز کرد: « من کاری نکردم و مانند همه هستم اما از شانس من قرعه فال را به حال من زدند. امروز‌‌ همان طور که کلانتری گفت قبیله‌ای زندگی کردن ما هنرمندان باعث جدایی ما شده است و این خوب نیست. من مانند یک قطره‌ای بودم که از برف و یا ابر چکید و راه دریا را در پیش گرفت. برای من مردم ایران و جهان دریا هستند و این امر را از بچگی و از پدر و مادرم آموختم من از کودکی آموختم که باید شادی‌ام را با دیگران تقسیم کنم. و به همین دلیل حتی در بازی‌های کودکانه دوستانم می‌خواستند که من در طرف آن‌ها باشم و در تیم آن‌ها باشم. همین روحیه باعث شد که من از کودکی تا امروز با هیچ کسی دعوا و کتک کاری نکرده‌ام. من راه آدم‌ها و مردم را در پیش گرفتم و مهم‌ترین سرمایه برای من مردم و آدم‌ها هستند. امروز خیلی‌ها در من زندگی می‌کنند و من برای دیگران زندگی می‌کنم. زیرا معتقدم زندگی برای «تو» معنا دارد به همین دلیل سعی کردم هنرم برای انسان‌ها و انسانیت باشد. زیرا معتقدم رفتار انسان‌ها اگر خوب باشد مانند نسیمی است که از عطر و گل و یاس می‌آید. ما باید ابتدا از بدی و تعفن خود بیرون بیاییم برای آنکه بتوانیم با انسانهای دیگر زندگی کنیم و با آن‌ها دیدار کنیم. دیدار‌ها برای من مهم است و من همیشه سعی کردم غرور شخصی خودم را برای غرور ملی و فرهنگ ملی کنار بگذارم. مردم وقتی زیر فشار باشند نمی‌توانند به مسئله دیگری فکر کنند و نمی‌توان از آن‌ها توقع زیادی داشت. مانند هستهٔ گیاهی که اگر طبیعی باشد و در خاک قرار بگیرد رشد می‌کند اما اگر این هسته زیر فشار باشد و آن را بشکنند و بعد روغن آن را بگیرند دیگر رشد نمی‌کند. زندگی در شرایطی که زیر نگاه‌ها و پروژکتورهای دیگران هستیم سخت است اما امروز هدیه‌ای که مردم به ما می‌دهند فقط به خاطر آن است که ما آن‌ها را دوست داشتیم و من نیز همیشه آن‌ها را دوست داشتم. من همیشه تلاش کردم خوشی‌هایم را با دیگران تقسیم کنم و ناراحتی‌های دیگران را با خودم تقسیم کردم. زندگی برای من جز دیدار با مردم نیست.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب