دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
اخبار اجتماعی /

69 دانشگاه ایرانی در جمع دانشگاه‌های برتر جهان در جدیدترین رتبه بندی USNews/ از دیدن رتبه دانشگاه آزاد در این رتبه بندی شاخ درمیارین😲

چهارشنبه، 28 شهریور 1403
کد خبر: 43710
طوطیا نیوز: رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان از سوی مؤسسه USNews در سال 2025-2024 منتشر شده است و تعداد 69 دانشگاه ایرانی در جمع 2200 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده اند.

به گزارش طوطیا نیوز به نقل از خبرنگار مهر، رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان از سوی مؤسسه USNews برای فهم بهتر مقایسه مؤسسه‌ها در جهان پدید آمده است. این رتبه بندی در پی آن است که بهترین دانشگاه‌هایی که در جهان شهرت دارند و پژوهش‌های علمی بسیاری انجام می‌دهند را برای دانشجویان متقاضی از سراسر جهان معرفی کند.

شاخص ارزیابی این مؤسسه به گونه‌ای است که تنها مؤسسه‌هایی در این نظام ارزیابی می‌شوند که دست‌کم 1250 مقاله در پنج سال گذشته در نمایه‌نامه «وب‌آوساینس» داشته باشند.

مؤسسه «یو. اس. نیوز» از 13 سنجه کلیدی (آوازه جهانی پژوهشی، آوازه منطقه‌ای پژوهشی، شمار انتشارات، کتاب‌ها، همایش‌ها، تأثیر استنادی تعدیل‌شده، شمار همه استنادها، شمار انتشارات در میان 10 درصد انتشارات باکیفیت، نسبت انتشارات در میان 10 درصد انتشارات باکیفیت، شمار همکاری جهانی [نسب به کشور]، شمار همکاری جهانی، شمار مقاله‌های پراستناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت، و نسبت مقاله‌های پراستناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت) برای ارزیابی مؤسسه‌ها بهره می‌گیرد.

داده‌های ارزیابی این سنجه‌ها با همکاری شرکت «کلاریویت آنالیتیکس» (ناشر پایگاه‌های «وب‌آوساینس» و «اینسایتس») گردآوری می‌شوند.

این مؤسسات از ایالات متحده و بیش از 100 کشور دیگر بر اساس 13 شاخص رتبه‌بندی شده‌اند و 2250 دانشگاه برتر جهان را نشان می‌دهند. در رتبه بندی USNews سال 2025-2024 تعداد 69 دانشگاه ایرانی در این رتبه بندی جهانی قرار گرفتند که از این تعداد 9 دانشگاه بدون درج رتبه در جدول مربوط به ایران قرار داشتند.

تعداد دانشگاه‌های ایرانی در سال گذشته حدود 52 دانشگاه بوده است که با 69 دانشگاه در رتبه بندی جدید رشد تعداد دانشگاه‌ها را نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است 10 دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی 2025-2024 دانشگاه‌های جهانی USNews شامل دانشگاه هاروارد، انستیتو فناوری ماساچوست (MIT)، دانشگاه استانفورد، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه برکلی از کالیفرنیا، دانشگاه کمبریج، دانشگاه کالج لندن، دانشگاه واشنگتن سیاتل، دانشگاه کلمبیا، دانشگاه ییل است.



(ویدئو) عارضه وحشتناک بوسیدن نوزاد این بچه را دچار اختلال مغزی کرد / هرگز اجازه ندهید نوزادتان را کسب ببوسد
(ویدیو) بمب خنده سکانس رفیق خوری سام درخشانی در سریال خوب بد جلف / سس زده رو پژمان جمشیدی میخاد بخوره میگه ععع هنوز نمردی😂
(عکس) نگاهی به استایل دکتر مسعود پزشکیان از کاپشن دو رو تا عبای عربی/ ترند شدن استایل شیک رییس جمهور در دنیا
(ویدیو) ماجرای کراش زدن ناهید مسلمی وسط برنامه‌ی "جوکر 2"/ ببین رو کی هم کراش زده! البته که حق داشت واقعا😉
تصویری زیبا از پست جدید الناز شاکردوست کنار پنجره ای قدیمی و نوستالژی چوبی/ فقط رنگ آبی پنجره ها با اون پرده های توری و ویوی سرسبز و نشاط آور
(عکس) استایل مجلسی و پوشیده‌ی مینا مختاری، همسر خوش‌سلیقه‌ی بهرام رادان/ چه لباس شیک و خوشرنگی!👌
(ویدئو) پست غم انگیز اما خوشحال کننده عمو پورنگ در اینستاگرام!/ برای مادر عمو پورنگ دعا کنید!😢