7 نقطه از بدن که هرگز نباید به آن ها عطر بزنید!

انتشار 14 فروردین 1403
مطالعه 2 دقیقه

اگر شما هم می خواهید نقاط ممنوعه برای عطر زدن را بشناسید ادامه این مقاله از طوطیا نیوز را از دست ندهید.

7 نقطه از بدن که هرگز نباید به آن ها عطر بزنید!

نقاط ممنوعه‌ی عطر زدن به بخش‌هایی از بدن گفته می‌شود که اسپری کردن عطر در آن قسمت بیشتر از آنکه مفید باشد، بسیار مضر است.

7 نقطه ای که هرگز نباید عطر بزنید!


هیچ کسی از خوشبو بودن بدش نمی آید، اما هر چه بیشتر همیشه هم بهتر نیست. در حقیقت بعضی از ما گاهی در عطر زدن افراط می کنیم و به جاهایی که نباید عطر می زنیم. در این مطلب می خواهیم ببینیم به کدام قسمت های بدن نباید عطر بزنیم.

گردن

اسپری کردن عطر در دو طرف گردن به‌ویژه در میان آقایان بسیار رایج است. برخی از عطرها از درصد الکل بالایی برخودار هستند و در صورت تماس با پوست، خصوصا روی گردن و نواحی شیو شده، باعث بروز تحریک، سوزش و ایجاد قرمزی می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود آقایان هنگام خرید عطر و ادکلن مردانه به میزان درصد الکل موجود در عطرها یا همان غلظت عطر توجه کنند و در صورت داشتن پوست حساس و مستعد، از اسپری کردن عطرهای با درصد الکل بالا در ناحیه‌ی گردن اجتناب کنند.

عطر زدن به گردن

دست ها

استفاده از عطر روی مچ دست شما ممکن است یکی از محبوب ترین راه ها برای داشتن بوی عالی در طول روز باشد، اما اگر عطر به طور تصادفی در این فرآیند به دستان شما برسد، عطرهای مبتنی بر الکل می توانند پوست شما را خشک کرده و به طور بالقوه باعث ترک خوردن و خونریزی شوند.بعلاوه، اگر بعد از زدن عطر روی دستان خود چشمان خود را بمالید، ممکن است باعث تحریک شود.

زیر بغل

اسپری کردن عطر روی زیر بغل یکی دیگر از دلایل بالقوه تحریک است. تعامل بین عطر و غدد عرق زیر بغل شما می تواند منجر به خارش و سوزش شود.

اندام تناسلی

به طور مشابه، اسپری کردن عطر در نزدیکی مناطق خصوصی نیز می تواند منجر به خشکی پوست شود.برای زنان، عطرها می‌توانند به طور بالقوه واژن را تحریک کرده و باعث التهاب، خارش و درد شوند .

چشم ها

یکی از نقاط مهمی که نباید عطراسپری کرد نزدیک چشمتان است. عطرهای مبتنی بر الکل حاوی اتیل هستند حتی برخی از آنها تا 95 درصد را تشکیل می دهند که در صورت تماس با نواحی حساس مانند چشم می تواند باعث تحریک و سوزش شود.

لب و دهان

لب و داخل دهان نیز از جمله نقاط ممنوع در عطر زدن هستند. پوست لب‌ها آسیب‌پذیر و البته جاذب است. از طرفی مواد تشکیل دهنده عطر برای قورت دادن هم مناسب نیستند. بهتر است به جای اسپری مستقیم عطر روی لب‌ها یا داخل دهان، از بالم‌ها و براق‌کننده‌های لب دارای رایحه خوش، آدامس و جویدن مواد طبیعی معطر مثل دانه هل، چوب دارچین، زنجبیل یا برگ نعناع استفاده کنید.

عطر زدن به دهان

مو

مو به طور طبیعی بوها را جذب می کند، به همین دلیل است که در ابتدا ممکن است ایده خوبی به نظر برسد که عطر را در موهای خود اسپری کنید. با این حال، عطرهای مبتنی بر الکل واقعا می توانند آن را خشک کنند، به خصوص اگر عطر را مستقیماً روی موهای خود اسپری کنید.

سخن پایانی


بهترین مکان برای اسپریت کردن عطر روی نقاط نبض بدن شما از جمله مچ دست، گردن و پشت زانوها است. با استفاده از عطر در این مناطق گرما، عطر مورد علاقه شما پوست شما را تحریک نمی کند.

دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب