انتقال پیکر شهدای حادثه بالگرد رئیس جمهور به تبریز
انتقال پیکر شهدای حادثه بالگرد رئیس جمهور به تبریز
(ویدئو) لحظه یافتن پیکر بی جان رئیس جمهور و همراهانش و انتقال پیکر شهدا به هلیکوپتر هلال احمر
(ویدئو) لحظه یافتن پیکر بی جان رئیس جمهور و همراهانش و انتقال پیکر شهدا به هلیکوپتر هلال احمر
عکس+ استوری تلخ حامد سلطانی به خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی و تیم همراهشان/ مرد میدان ها نمیرد پشت میز
عکس+ استوری تلخ حامد سلطانی به خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی و تیم همراهشان/ مرد میدان ها نمیرد پشت میز
عکس+ استوری مژده لواسانی درباره اصل 131 قانون اساسی درباره وضعیت فوت رئیس جمهور/ مقام ریاست جمهوری بر عهده کیست!+
عکس+ استوری مژده لواسانی درباره اصل 131 قانون اساسی درباره وضعیت فوت رئیس جمهور/ مقام ریاست جمهوری بر عهده کیست!+
عکس+ استوری تلخ نجم الدین شریعتی درباره شهادت سید ابراهیم رئیسی و تیم همراهشان
عکس+ استوری تلخ نجم الدین شریعتی درباره شهادت سید ابراهیم رئیسی و تیم همراهشان
ویراستاری تخصصی مقاله
ویراستاری تخصصی مقاله
ترجمه تخصصی متن
ترجمه تخصصی متن
ترجمه تخصصی کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه

آموزش ماسک صورت با خاک رس+ معرفی بهترین نوع خاک رس برای پوست شما

انتشار 20 فروردین 1403
مطالعه 7 دقیقه

ماسک‌ های خاک رس نوعی محصول مراقبت از پوست و زیبایی هستند که به پاکسازی، صاف کردن و روشن‌ کردن پوست و مو کمک می‌کنند. در ادامه این مطلب از طوطیا نیوز نحوه ساخت ماسک خاک رس را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش ماسک صورت با خاک رس+ معرفی بهترین نوع خاک رس برای پوست شما

استفاده از خاک رس برای درمان مشکلات پوستی، سابقه‌ای چندین هزار ساله در جهان دارد. مردمان بومی در تمدن‌های اولیه، برای درمان عفونت‌های پوستی، لک و پاکسازی منافذ از خاک رس استفاده می‌کردند. حتی برخی مورخان معتقدند که ماسک رس، از سری مراقبت‌های پوستی کلئوپاترا بوده است.

فواید ماسک خاک رس برای پوست


  • باز کردن منافذ پوستی

  • پاکسازی پوست و از بین بردن کثیفی ها و آلودگی ها

  • از بین بردن چربی اضافی پوست

  • درمان جوش، جوش سر سیاه و سر سفید ایجاد شده ناشی از بسته شدن منافذ پوستی

  • از آنجایی که گرما موجب تعریق و ترشح چربی بیشتر و جذب آلودگی توسط پوست میشود. استفاده از این ماسک در فصل تابستان بهترین نتیجه را برایتان در پی خواهد داشت.

  • درمان درماتیت، پسوریازیس، اگزما و روزاسه

  • کاهش چین و چروک

    ماسک خاک رس

راهنمای انتخاب بهترین نوع خاک رس برای پوست شما


یکی از نکات جالب توجه درباره خاک رس، تنوع گسترده آن است. این ماده، در انواع مختلفی وجود دارد و هر کدام از نظر خواص و ویژگی با دیگری متفاوت است. برای تهیه ماسک خاک رس مناسب و موثر، ابتدا باید گل رس سازگار با جنس پوستتان را انتخاب نمایید. اما برای انتخاب و ساخت بهترین ماسک صورت، ابتدا جنس پوست و نیازهای آن را مد نظر قرار دهید. سپس با توجه به خواص انواع خاک رس در راهنمای زیر، گزینه مناسب خودتان را بیابید:

خاک رس فرانسوی


خاک رس فرانسوی، از نظر رنگ و ظاهر با دیگر انواع رس متفاوت است. به دلیل رنگ سبز و جذابی که دارد با نام خاک رس سبز نیز شناخته می‌شود و علت این امر، منشا گیاهی آن است. با توجه به تحقیقات انجام شده، رنگ سبز خاک رس فرانسوی به خاطر وجود ذرات تجزیه شده گیاهی در زمین‌های این منطقه است. اما نه هر گیاه خودرویی که در زمین‌های بایر رشد می‌کند. بلکه گیاهان مفیدی که در اکثر موارد خواص دارویی شناخته شده‌ای دارند و در ارتقا سلامت پوست و بدن مفید هستند.

خاک رس فرانسوی، قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارد و منافذ پوستی را به صورت عمقی تمیز می‌کند. توان جذب بالا و خاصیت روشن کنندگی کم نظیر این خاک، خاصیت ضد لک باورنکردنی به آن هدیه می‌دهد. اگر پوستتان مستعد آکنه است و معمولا با جای جوش و هایپرپیگمنتیشن دست و پنجه نرم می‌کنید، خاک رس فرانسوی بهترین گزینه برای شما است.

خاک رس بنتونیت


خاک رس بنتونیت، در دنیای مراقبت‌های پوستی به خاک رس شفا بخش معروف است. بنتونیت، از بقایای به جا مانده خاکسترهای آتشفشانی به دست می‌آید و مزایای باور نکردنی برای بهبود وضعیت پوست فراهم می‌کند. این خاک رس منبعی غنی از انواع مواد معدنی مانند سیلیس، منیزیم، مس، سدیم، پتاسیم و آهن است. بنتونیت، قدرت تسکین دهندگی بسیار بالایی دارد و پوست تحریک شده را با تمام توان التیام می‌بخشد.

خاک رس کائولن


کائولن، یکی از ملایم‌ترین انواع خاک رس است و احتمال ایجاد حساسیت‌های پوستی و واکنشی را به حداقل می‌رساند. در کنار ساختار ملایم، کائولن قدرت لایه برداری و پاک کنندگی کم نظیری دارد و به تمیز شدن پوست کمک می‌کند. برای پوست‌های حساس و ملتهب، کائولن بی‌شک یکی از بهترین نمونه‌های خاک رس است.

خاک رس رسول/ راسول


خاک رس راسول، یکی از لوکس‌ترین و کمیاب‌ترین انواع خاک رس است که اغلب به رنگ قرمز دیده می‌شود. این خاک رس، معمولا از دل کوه‌های اطلس مراکش به دست می‌آید و قدرت جوان کنندگی فوق العاده بالایی دارد. پیشینه استفاده از این خاک رس به زنان مراکشی برمی‌گردد. این خاک، سرشار از مواد معدنی است و خاصیت نرم کنندگی عالی دارد. حتی امروزه نیز در سالن‌های لوکس اسپا و حمام‌های گل برای شستشوی سر و بدن به کار می‌رود. استفاده مرتب از ماسک صورت خاک رس راسول، به کاهش چروک‌های ریز کمک می‌کند و درخشش بی‌همتایی به پوستتان هدیه می‌دهد.

موثرترین انواع ماسک خاک رس


ماسک‌های خاک رس خانگی، یکی از ساده‌ترین و موثرترین انواع ماسک‌های صورت است. تفاوت ماسک خاک رس با دیگر ترکیبات مشابه، تاثیر آنی و سریع آن است. به طوری که بلافاصله بعد از شستن صورتتان متوجه روشن شدن پوست، شادابی و کاهش لک‌ها می‌شوید. حالا که با انواع خاک رس آشنا شده‌اید، می‌توانید به راحتی نوع مناسب این فراورده طبیعی و معدنی را برای پوستتان انتخاب کنید.

گام بعدی، برگزیدن ترکیبات جانبی مناسب و موثر برای تقویت و ارتقا سلامت پوستتان است. از انواع روغن‌های طبیعی تا چای سبز و شیر شما می‌توانید از مواد مختلفی برای ساخت ماسک خاک رس مورد نظرتان استفاده نمایید.

ماسک خاک رس

ماسک خاک رس و عسل


اگر پوستتان حساس است و معمولا با التهاب ، خشکی و کشیدگی سطح پوست مواجه می‌شوید، این ترکیب بهترین پیشنهاد برای شما است. عسل، قدرت آنتی باکتریال خاک رس را تقویت می‌کند و مرهمی فوق العاده برای خنثی سازی جوش‌های چرکی به وجود می‌آورد. این کمپلکس قدرتمند، منبعی غنی از انواع مواد معدنی، اسید آمینه و ویتامین‌های ضروری است. در نتیجه، تمام نیازهای تغذیه‌ای سلول‌های پوستی را تامین می‌نماید. پس از مصرف ماسک عسل و خاک رس، بلافاصله متوجه شفافیت و لطافت پوستتان خواهید شد. استفاده از این ماسک برای انواع پوست مناسب است و همه افراد می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

برای تهیه ماسک عسل و رس، یک قاشق غذا خوری عسل را در یک فنجان آب ولرم به خوبی حل کنید. سپس دو قاشق خاک رس را در ظرف تمیز شیشه‌ای بریزید و ترکیب آب و عسل را به آن بیفزایید. مواد را به کمک قاشق تمیزی به خوبی هم بزنید تا خمیری یکدست به وجود بیاید. حالا ماسک شما آماده است و می‌توانید یه کمک پد یا قلم ماسک، آن را روی تمام سطح صورتتان پخش کنید. اجازه دهید ماسک برای 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان بماند. سپس پوستتان را با آب ولرم آب کشی نمایید.

ماسک خاک رس و چای سبز


برای انواع پوست کدر و بی‌حال که منافذ باز و در حال افزایش و پیشروی دارد، این ماسک فرشته نجات است. چای سبز، سرشار از ترکیبات پلی فنولی و آنتی اکسیدانت است. خاصیت مواد پلی فنول سبب می‌شود تا فعالیت رادیکال‌های آزاد پوستی کنترل شوند.

در نتیجه، روند پیری پوست و ایجاد چین و چروک را به تعویق می‌افتد. علاوه بر این، چای سبز مانند خاک رس خاصیت قابض نیز دارد. این ترکیب، به کاهش اندازه منافذ پوستی و بسته شدن آنها به مرور زمان کمک می‌نماید.

برای درست کردن ماسک، چای کیسه‌ای سبزی را در یک فنجان آب جوش دم کنید. سپس فنجان را در هوای آزاد بگذارید تا کمی ولرم شود. حالا چای سبز ولرم را با 2 قاشق غذا خوری خاک رس مخلوط کنید تا خمیری با قوام به دست بیاید. این ماسک را روی تمام صورتتان بمالید و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه بماند. در آخر با آب سرد صورتتان را آبکشی نمایید. ترکیب منحصر به فرد چای سبز و رس را می‌توانید هفته‌ای 3 بار تا رسیدن به نتیجه دلخواه مصرف کنید.

ماسک خاک رس و آبلیمو


به دنبال ماسک خاک رس برای لک صورت هستید؟ این ترکیب مخصوص شما است. آبلیمو، به خاطر خاصیت روشن کنندگی و ضد لک خود در تولید محصولات مراقبت پوستی مورد توجه است. خاک رس نیز به تنهایی، قدرت بسیاری در زمینه روش کردن پوست و لایه برداری دارد. به گفته کارشناسان عرصه زیبایی، ترکیب آبلیمو با خاک رس اعجازی باور نکردنی برای کاهش و از بین بردن لک‌های پوستی است.

خاک رس مناسبی با توجه به جنس پوستتان انتخاب نمایید و دو قاشق غذا خوری از آن را در ظرف تمیز شیشه‌ای بریزید. به دلیل وجود ترکیب اسیدی آبلیمو در این ماسک، استفاده از ظروف فلزی، مسی و ...توصیه نمی‌شود. مقداری آب ولرم را به ارامی به خاک رس اضافه کنید و مدام هم بزنید تا خمیری یکدست به وجود بیاید. در ادامه، یک لیمو ترش تازه را از وسط نصف کنید و آب آن را به خمیر خاک رس بیفزایید. مواد را دوباره باهم مخلوط کنید تا آبلیمو به صورت یکدست در خمیر خاک رس پخش شود.

برای استفاده از این ماسک، نکته بسیار مهمی وجود دارد که رعایت آن به درمان سریعتر لک‌های پوستی کمک می‌کند؛ برای تاثیر بیشتر، ماسک را فقط در نقاط لک‌دار پوستتان بمالید و اجازه دهید برای 15 دقیقه بماند. سپس صورتتان را آبکشی نمایید و با حوله لطیفی آب آن را بگیرید.این ماسک را هفته‌ای1 تا 2 بار می‌توانید استفاده کنید.

ماسک خاک رس و سرکه سیب


سرکه سیب، یکی از ترکیبات شناخته شده برای مبارزه با انواع جوش و آکنه پوستی است. سرکه با کنترل فعالیت غدد سباسه، تولید و ترشح چرب طبیعی پوست را کاهش می‌دهد. در نتیجه، مانع از تجمع سبوم اضافی و ایجاد جوش و آکنه پوستی می‌شود. خاک رس نیز با خاصیت آنتی باکتریال خود، از رشد و تکثیر بی‌رویه باکتری‌ها جلوگیری می‌نماید. استفاده از این فرمول ماسک خاک رس برای پوست چرب و جوش دار توصیه می‌شود.

ابتدا یک قاشق غذاخوری خاک رس را در ظرف تمیز شیشه‌ای بریزید. سپس یک قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک استکان آب ولرم رقیق کنید. سرکه را به آرامی به خاک رس بیفزایید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. ماسک را روی جوش‌های پوستی خود بمالید و اجازه دهید برای 20 دقیقه بماند.

در صورت احساس سوزش غیر قابل تحمل در نواحی مختلف پوست، سریعا ماسک را از روی صورتتان بشویید. این ترکیب را می‌توانید هفته‌ای یک تا دوبار در روتین مراقبتی خود بگنجانید. توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد این ماسک در طول هفته باعث خشکی، التهاب و آسیب پوستی می‌شود.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب
(ویدئو) نگاهی به خانه پدری سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید کشورمان در مشهد
(ویدئو) نگاهی به خانه پدری سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید کشورمان در مشهد
جانشین رئیس جمهور/ چه کسی بعد از رئیسی مسئولیت ها در دولت را برعهده می گیرد؟
جانشین رئیس جمهور/ چه کسی بعد از رئیسی مسئولیت ها در دولت را برعهده می گیرد؟
(فیلم) صحبت های احساسی ریحانه السادات رئیسی دختر رئیس جمهور در مورد پدرشان
(فیلم) صحبت های احساسی ریحانه السادات رئیسی دختر رئیس جمهور در مورد پدرشان
خبر فوری/ انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ...
خبر فوری/ انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ...
عکس: تصویر غم‌انگیز صندلی خالی ابراهیم رئیسی در جلسه‌ی هیئت دولت + بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه
عکس: تصویر غم‌انگیز صندلی خالی ابراهیم رئیسی در جلسه‌ی هیئت دولت + بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه
فوری / 3 روز تعطیلی رسمی اعلام می‌شود؟
فوری / 3 روز تعطیلی رسمی اعلام می‌شود؟
آخرین خبر از آقای ابراهیم رئیسی/ گزارش میدانی خبرنگار فارس از عملیات جستجو در ورزقان
آخرین خبر از آقای ابراهیم رئیسی/ گزارش میدانی خبرنگار فارس از عملیات جستجو در ورزقان
استقبال گستره هواداران از لباس منحصربفرد و ویژه ی هادی چوپان/ مردی که هرگز اصالتش را گم نکرد
استقبال گستره هواداران از لباس منحصربفرد و ویژه ی هادی چوپان/ مردی که هرگز اصالتش را گم نکرد
(فیلم) سام درخشانی از ویلای لوکس قشمش رونمایی کرد!/ ویلای فوق لاکچری و استخردار سام درخشانی همه رو شیفته کرد!
(فیلم) سام درخشانی از ویلای لوکس قشمش رونمایی کرد!/ ویلای فوق لاکچری و استخردار سام درخشانی همه رو شیفته کرد!
(ویدئو) اولین اجرای آهنگ فیلم قطب شمال توسط فرزاد فرزین در کنسرتش / صداش چه سوزی داره
(ویدئو) اولین اجرای آهنگ فیلم قطب شمال توسط فرزاد فرزین در کنسرتش / صداش چه سوزی داره
پارافریز تخصصی متن
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل اکسپت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
مراحل چاپ کتاب
مراحل چاپ کتاب
نحوه تبدیل پایان نامه به کتاب
نحوه تبدیل پایان نامه به کتاب
(عکس) انگشت به دهان ماندن طرفداران کریم باقری، فوتبالیست محبوب کشورمان، از دیدن ماشین شیک و خفنش
(عکس) انگشت به دهان ماندن طرفداران کریم باقری، فوتبالیست محبوب کشورمان، از دیدن ماشین شیک و خفنش
لطفا هر روز آرایش نکنید! /خطرات وحشتناک آرایش مداوم
لطفا هر روز آرایش نکنید! /خطرات وحشتناک آرایش مداوم