آیا در دوران بارداری می توان موها را رنگ کرد؟ / همه چیز درباره رنگ کردن مو در دوران بارداری + عوارض

انتشار 17 مهر 1403
مطالعه 3 دقیقه

آیا رنگ کردن مو در دوران بارداری مضر است؟ زمان مناسب رنگ مو در دوره بارداری دغدغه بسیاری از بانوان است و و آن‌ها نگران این هستند که آیا با رنگ کردن مو آسیب به جنین وارد می‌شود یا خیر؟ شما در دوره بارداری هر کاری مانند رنگ کرن مو، تغذیه و فعالیت‌های مختلف که انجام می‌دهید تاثیر مستقیمی روی جنین می‌گذارید.

آیا در دوران بارداری می توان موها را رنگ کرد؟ / همه چیز درباره رنگ کردن مو در دوران بارداری + عوارض

رنگ کردن مو نیز با سر یا پیشانی شما تماس پیدا می‌کند و باعث وارد مواد شیمیایی به بدن می‌شود. در ادامه در مورد زمان رنگ کردن مو در دوره بارداری صحبت خواهیم کرد تا اطلاعات کاملی از رنگ کردن مو در بارداری کسب کنید.

آیا رنگ کردن مو در ماه اول بارداری ضرر دارد؟

در پاسخ به این سوال که آیا رنگ کردن مو در ماه اول بارداری ضرر دارد؟ باید بگوییم که به توصیه اغلب پزشکان رنگ کردن مو در ماه اول بارداری ممنوع است. زیرا مقداری از مواد شیمیایی رنگ مو از طریق پوست سر جذب شده و وارد گردش خون می‌شود.

طبق آزمایشاتی که روی حیوانات انجام شده این مواد شیمیایی ممکن است باعث بروز نقص در کودک شود. شما می‌توانید با شینیون لاکچری، جذابیت به موهایتان ببخشید که حتی نیاز به رنگ کردن آن‌ها نداشته باشید.

رنگ کردن مو در ماه دوم و سوم بارداری

به‌طور کلی طبق نظر پزشکان در مورد رنگ مو در بارداری، بهتر است از انجام دادن این کار از ماه اول تا پایان ماه سوم خودداری کنید. زیرا در ماه اول تا سوم زمان شکل‌گیری جنین و پیشرفت سلول‌های اولیه کودک است.

در این دوران جنین شما بسیار حساس بوده و مواد شیمیایی بیشترین آسیب را به او خواهد زد.

رنگ کردن مو در ماه چهارم تا نهم بارداری

پس از عبور از ه ماه اول بارداری، به‌تدریج سیستم بدن شما با شرایط تطبیق پیدا می‌کند و قدرت تحمل مواد شیمیایی را دارد. البته باید توجه داشته باشید که در دوران حاملگی پوست بسیار حساس شده و استفاده از رنگ مو ممکن است باعث بروز حساسیت و مشکلات جدی شود.

چگونه در بارداری موهایمان را بدون ضرر، رنگ کنیم؟

اگر مجبور به رنگ کردن مو در بارداری هستید توصیه می‌کنیم از رنگ موی مخصوص بارداری استفاده نمایید. این رنگ‌ها موقتی و فانتزی هستند و بعد از حمام کردن از بین می‌روند. همچنین شما می‌توانید از رنگ‌های بدون آمونیاک استفاده کنید. البته در ابتدا تست حساسیت بگیرید.

به‌این‌صورت که مقداری رنگ مو را در ناحیه پشت سر قرار داده و پس از 20 دقیقه بشویید. پس از گذشت 72 ساعت، در صورت عدم مواجه با مواردی مانند قرمزی، خارش و جوش‌های ریز می‌توانید کل موهایتان را رنگ کنید.

رنگ کردن مو

آیا رنگ کردن در ماه آخر بارداری مجاز است؟

با افزایش سن جنین، خطر آسیب وارد شدن به او بر اثر مواد شیمیایی کاهش می‌یابد؛ اما باز نمی‌توان با قطعیت رنگ کردن مو در بارداری را بی‌خطر دانست؛ بنابراین اگر قصد انجام رنگ زدن مو در بارداری را دارید، حتما قبل از هر کاری با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید سلامت خود و جنین به خطر نمی‌افتد.

با رنگ کردن مو در بارداری سلامت خود و جنین را به خطر نیندازید!

در این مقاله سوالات شما در مورد اینکه آیا رنگ کردن مو در دوران بارداری ضرر دارد، پاسخ دادیم و گفتیم که رنگ کردن مو در ماه اول تا سوم بارداری کاملا ممنوع است. زیرا رنگ کردن مو در این دوره، باعث وارد شدن مواد شیمیایی به گردش خون می‌شود و سلامت جنین را به خطر می‌اندازد.

احتمال آسیب به جنین با رنگ کردن مو در ماه چهارم تا نهم کمتر است؛ اما ممکن است کودک دچار آسیب و نقص حرکتی یا سیر مشکلات شود. اگر مجبور به رنگ کردن هستید از رنگ‌های موقتی یا غیر‌آمونیاک استفاده کنید. اما توصیه ما به شما این است که در ماه اول تا نهم بارداری از رنگ کردن موهایتان پرهیز نمایید.

دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
همچنین بخوانید