از بین بردن چربی صورت فقط با یک کاغذ !! مگه می شه؟؟!!

انتشار 17 اسفند 1402
مطالعه 3 دقیقه

به خواندن این مطلب از طوطیا نیوز ادامه دهید تا همه چیزهایی که باید در مورد این ورق‌های جذب کننده چربی بدانید را یاد بگیرید.

از بین بردن چربی صورت فقط با یک کاغذ !! مگه می شه؟؟!!

یکی از مشکلات رایجی که برای پوست بوجود می آید، ترشح بیش از حد چربی یا سبوم است. افرادی که پوست چرب و یا مختلطی دارند، اغلب از چرب شدن و برق افتادن صورتشان در طول روز شکایت دارند. این اتفاق یک درخشش ناخواسته و کدر را روی صورت ایجاد کرده و می تواند مشکلات جدی تری از قبیل انسداد منافذ پوست و ایجاد جوش و آکنه و ... را به دنبال داشته باشد. از سوی دیگر اگر آرایش داشته باشید، باعث کمتر شدن دوام میکاپتان خواهد شد. بنابراین باید به فکر راه چاره ای برای کنترل و کاهش این ترشح زیاد چربی صورت باشیم. یکی از این راهکارها ورق های بلاتینگ می باشد!

کاغذهای بلاتینگ چه هستند؟


ورق ها و کاغذهای بلاتینگ دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می‌رسند یعنی ورق های کوچک کاغذی هستند که برای جذب چربی استفاده می‌شوند. به طور خاص، این ورقه‌ها با مواد جاذب فوق‌العاده ساخته شده‌اند که بدون پاک کردن آرایش، چربی و عرق را از بین می‌برند. این بدان معنی است که شما می‌توانید در این فرآیند به راحتی چربی را بدون ترسِ از دست دادن پوشش آرایش، پاک کنید!

کاغذهای بلاتینگ

چه کسانی باید از کاغذهای بلاتینگ استفاده کنند؟


همه باید از کاغذهای بلاتینگ استفاده کنند. وقتی در باشگاه یا در مهمانی‌ها عرق می‌کنید، برای خلاص شدن از شر براقیت و چربی پوست به این کاغذها احتیاج خواهید داشت. اگر بخواهیم گروهی را نام ببریم که با استفاده از کاغذهای بلاتینگ می‌توانند بیشترین سود را ببرند، آن دسته باید کسانی باشند که پوست چرب دارند. از آنجایی که پوست شما سریعتر از سایر قسمت‌ها چرب می‌شود، این ورقه‌های جاذب چربی و روغن بهترین دوست شما خواهند بود تا آرایش شما را در طول روز (و شب) به بهترین شکل نگه دارند.

نحوه استفاده از کاغذهای بلاتینگ


اکنون که در مورد کاغذهای بلاتینگ بیشتر می‌دانید، در مورد نحوه استفاده از آنها نیز باید اطلاعات داشته باشید. در ادامه به این مورد می‌پردازیم.

  • مرحله شماره 1: کیف خود را در دست بگیرید و یک برگه بلاتینگ را از بسته آن بردارید.

  • مرحله شماره 2: ورق بلاتینگ را به آرامی روی نواحی چرب فشار دهید، چند ثانیه نگه دارید، سپس بلند کنید! در هر جایی که درخشش یا روغن وجو دارد که نیاز به مات شدن دارد، این کار را ادامه دهید.

زن و کاغذهای بلاتینگ

آموزش ساخت کاغذ جذب کننده چربی صورت (Blotting Paper)


برندهای متعددی نظیر نیکس، فلورمار و .... کاغذ جذب کننده چربی صورت را ارائه می دهد. با این حال شما می توانید به راحتی و با کمترین امکانات در خانه نیز یک کاغذ جاذب تهیه کرده تا در مواقع نیاز از آن استفاده نمایید. برای ساخت این کاغذهای کاربردی نیاز به چند ورق کاغذ که 100% از کاغذهای بازیافت شده ساخته شده اند، خواهید داشت. برای مثال، یکی از بهترین کاغذها برای این کار، کاغذهای بسته بندی استارباکس (Starbucks) می باشد. زیرا قدرت جذب این کاغذها فوق العاده بالا است. البته می توان برای این منظور از دستمال کاغذی، دستمال توالت و فیلتر قهوه نیز استفاده نمود. پس از تهیه کاغذ مورد نظر، به سراغ انجام مراحل زیر بروید:

  • کاغذ یا دستمال را به اندازه های حدود 8 در 5 سانتی متر برش دهید.

  • مقداری پودر فیکس آرایش شفاف و بی رنگ را روی کاغذها ریخته و در تمام قسمت های کاغذ پخش کنید.

  • کاغذها را به آرامی تکان دهید تا پودر اضافی جدا شده و بریزد.

  • کاغذها را درون پاکت کوچک و مناسبی قرار داده و در مواقع مورد نیاز برای جذب چربی اضافی پوست بکار ببرید.

سخن پایانی


اگر پوستتان خیلی زود چرب می شود، توصیه می کنیم حتما کاغذهای مخصوص جذب کننده چربی را در کیف لوازم آرایشی خود داشته باشید و به موقع از آن استفاده کنید.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب