با این رهکارهای ساده می توانید پوستی صاف و درخشان داشته باشید / هر خانم شیکی باید این نکات زیبایی رو بدونه

انتشار 16 مرداد 1403
مطالعه 11 دقیقه

مطمئناً داشتن پوست صاف و زیبا آرزوی هر کدام از ما است. اما بدانید که برآوردن این آرزو عجیب و دور از دسترس نیست و برای داشتن پوستی درخشان راه‌های زیادی وجود دارد. اغلب افراد با رعایت رژیم غذایی سالم و تغییر سبک زندگی می‌توانند پوست صاف، یک‌دست و درخشانی داشته باشند. ما در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم؛ با ما همراه باشید.

با این رهکارهای ساده می توانید پوستی صاف و درخشان داشته باشید / هر خانم شیکی باید این نکات زیبایی رو بدونه

البته علاوه بر سبک زندگی و تغذیه، مورد دیگری که در این مسیر به ما کمک فراوانی می‌کند، محصولات و لوازم آرایشی و بهداشتی است. اما قبل از اینکه برای درخشان کردن پوست خود به دنبال تهیه محصولات آرایشی باشید بهتر است با مفهوم پوست صاف، عوامل دخیل در آن و راه‌های رسیدن به آن آشنا باشید تا متناسب با شرایط پوست خود، بهترین و مؤثرترین محصول را تهیه کنید.

پوست صاف و درخشان چگونه است؟

افراد مختلف تعاریف متفاوتی از پوست درخشان دارند. بعضی از افراد به زیبایی پوست اهمیت می‌دهند و از نظر آن‌ها پوست درخشان، پوستی است که به جای کدر، خشک و غیریکنواخت بودن، صاف و زیبا باشد. از نظر عده‌ای دیگر، این سلامت پوست است که باعث می‌شود پوست صاف و یک‌دست شود و ظاهری درخشان داشته باشد.

با وجود این نگاه‌های متفاوت، به طور کلی یک پوست سالم خصوصیات زیر را دارد:

  • نرم، صاف و یک‌دست است و به‌ندرت در آن لک دیده می‌شود.

  • رطوبت آن به اندازه کافی است؛ یعنی نه خیلی خشک است و نه خیلی چرب.

  • به جای قرمزی و التهاب، رنگ تقریباً یکدستی دارد.

اما ذکر کردن این خصوصیات به معنی این نیست که داشتن پوستی سالم یعنی داشتن یک پوست کامل و بدون نقص؛ چون داشتن پوستی بی‌نقص تقریباً غیرممکن است. پوست می‌تواند سالم و درخشان باشد و در عین حال ویژگی‌های زیر را هم داشته باشد:

  • منافذ قابل مشاهده

  • چین و چروک و خطوط ریز

  • نشانه‌ها و خال‌های مادرزادی

  • لک‌‌های خیلی کم و پراکنده

پوست صاف و درخشان

عوامل مؤثر بر سلامت پوست

پوست‌ افراد مختلف از لحاظ میزان سلامتی و شادابی متفاوت است. به همین خاطر بعضی از افراد به دلیل وجود برخی عوامل، به ‌طور طبیعی می‌توانند پوست صاف‌تری داشته باشند. از جمله عواملی که می‌توانند سلامت پوست را تحت تأثیر قرار دهند می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • ژنتیک: بعضی از افراد ممکن است به دلیل داشتن برخی ژن‌ها، پوستی خشک یا کدر داشته باشند. برخی از بیماری‌ها مانند درماتیت آتوپیک (اگزما) که باعث خشکی پوست می‌شود با ژنتیک ارتباط مستقیم دارند.

  • هورمون‌ها: نوسان‌ و تغییر سطح هورمون‌ها از دلایل بروز آکنه روی پوست است و به نوعی در خشک یا چرب بودن آن تأثیر دارد. تغییر سطح هورمون در همه افراد با هر جنسیتی مخصوصاً در خانم‌ها طی دوران بلوغ، بارداری و یائسگی اتفاق می‌افتد.

  • ارتباط سلامت پوست و مصرف دارو: ابتلا به بیماری خاص یا مصرف کردن دارویی خاص می‌تواند بر سلامت پوست افراد تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، داروهای ضدبارداری گاهی روی پوست تأثیر منفی دارند و گاهی تأثیر مثبت.

  • محیط: قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، دمای خیلی بالا یا خیلی پایین و خشکی هوا، دود سیگار و دخانیات و سایر آلودگی‌ها همگی می‌توانند پوست صاف افراد را تحت تأثیر منفی قرار دهند.

  • رفتار و عادات فردی: میزان مصرف آب، رژیم غذایی، خواب، استرس و ورزش از جمله موارد تأثیرگذار بر سلامت پوست هستند. نوع محصولات پوستی مورد استفاده فرد هم می‌تواند در حفظ یا از بین بردن سلامت پوست مؤثر باشد.

درست است که کنترل همه این عوامل غیرممکن است، اما کارهای زیادی هستند که فرد با انجام آن‌ها می‌تواند پوستی صاف و درخشان داشته باشد. در ادامه نگاهی به چند مورد از آن‌ها می‌اندازیم.

مراقبت‌های پوستی برای داشتن پوست صاف و درخشان

شاید با خود فکر کنید برای داشتن پوست درخشان نیاز به انجام کارهای سخت یا پرهزینه و پرزحمت است، در صورتی که بسیاری از افراد می‌توانند با یک روتین ساده مراقبت از پوست که شامل تمیز کردن، مرطوب کردن و محافظت از پوست در برابر آفتاب است، پوستی سالم، شفاف و براق داشته باشند. این روتین به نظر ساده به سلامتی پوست کمک بسیار زیادی می‌کند. در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم این کار ساده چه کمک بزرگی به ما می‌کند.

تمیز کردن پوست

به کمک محصولات پاک‌کننده، آلودگی‌ها، مواد آرایشی و چربی اضافه از روی پوست پاک می‌شوند. برای این مرحله پاک‌کننده‌ای را انتخاب کنید که در کنار ملایم بودن، میزان pH آن متعادل بوده و حاوی مواد شیمیایی قوی و خشن یا صابون نباشد.

حتماً پوست‌تان را بعد از بیدار شدن از خواب، قبل از خواب و بعد از انجام فعالیت‌هایی که باعث تعریق می‌شوند تمیز کنید. برای شستن پوست از آب گرم (نه خیلی سرد و نه خیلی داغ) استفاده کنید و پس از شست‌وشو آن را با حوله‌ای تمیز به آرامی و بدون کشیدن حوله روی پوست، خشک کنید.

مرطوب کردن پوست

پوست صاف، پوستی آبدار و شاداب است و وظیفه مرطوب‌کننده‌ها هم حفظ آب پوست. به همین دلیل توصیه می‌شود برای داشتن تأثیر بیشتر و بهتر، مرطوب‌کننده‌ها را فوراً پس از شستن پوست -هنگامی که پوست مرطوب است- استفاده کنید تا رطوبت در پوست حفظ شود.

البته باید به این نکته توجه کرد که افراد دارای پوست چرب باید از مرطوب‌کننده‌‌های فاقد چربی و افرادی که پوستشان خشک است باید از مرطوب‌کننده‌های سنگین‌تر که حاوی روغن‌ها و کره‌ها هستند استفاده ‌کنند.

محافظت از پوست در برابر آفتاب

نور آفتاب به دلیل داشتن پرتو فرابنفش (UV) می‌تواند باعث بروز مشکلات پوستی از جمله سوختگی و نشانه‌های محسوس پیری شود. به همین دلیل استفاده از محصولاتی که SPF (عامل محافظت در برابر آفتاب) دارند، قبل از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، می‌تواند میزان این آسیب‌ها را کاهش ‌دهد. در زمان خرید و تهیه ضدآفتاب برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید به این موارد دقت کنید:

  • طیف گسترده محافظت از پوست (محافظت از پوست در برابر هر دو نوع پرتو UVB و UVA)

    • SPF 30 یا بالاتر

    • تناسب با نوع پوست

حتماً ضدآفتاب را روی پوست همه قسمت‌هایی که در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، از جمله اطراف چشم، گردن و گوش‌ها بزنید. زمانی که آفتاب شدید است سعی کنید که در سایه باشید، لباس سبک بپوشید و برای پوشاندن پوست سرتان از کلاه استفاده کنید.

استفاده از محصولات مراقبت از پوست

محصولاتی مثل انواع تونر، محصولات ضد آکنه یا لایه‌بردارهای شیمیایی هم با توجه به شرایط پوستی هر فرد، می‌توانند به ما در داشتن پوست صاف و سالم کمک کنند.

به‌عنوان مثال لایه‌بردارهای شیمیایی از جمله محصولاتی هستند که بیشتر از سایر محصولات، مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از لایه‌بردارها بافت و ظاهر پوست جلوه بهتری پیدا می‌کند. این لایه‌بردارها سلول‌های لایه فوقانی پوست را از بین می‌برند تا سلول‌های جدید زیرین جایگزین سلول‌های مرده شوند. البته لایه‌بردارهای شیمیایی گاهی برای افرادی که پوست تیره‌ دارند مناسب نیستند، چون می‌توانند میزان حساسیت پوست به نور آفتاب را افزایش دهند. با توجه به اینکه لایه‌بردارها باعث حساس‌تر شدن لایه بیرونی پوست می‌شوند، حتماً بعد از استفاده آن‌ها، به پوست‌تان ضدآفتاب بزنید. بهترین زمان استفاده از لایه‌بردارها بعد از شستن پوست و قبل از مصرف مرطوب‌کننده است.

پوست صاف و آکنه

برای داشتن پوست صاف و درخشان چه غذاهایی بخوریم؟

یک رژیم غذایی سالم علاوه بر پوست برای همه بخش‌های بدن مفید است. اگر فرد یک روتین خوب و مناسب مراقبت از پوست داشته باشد ولی به سلامت بدن و رژیم غذایی خود و آنچه می‌خورد توجه نکند، نمی‌تواند پوستی سالم و درخشان داشته باشد. بنابراین هیچ وقت از نقش مهمی که تغذیه در سلامتی و شادابی پوست ما دارد غافل نشوید. در یک رژیم غذایی سالم غذاهایی که حاوی شکر فراوان، چربی‌های اشباع و نمک هستند حذف می‌شوند و مواد غذایی زیر جای آن‌ها را می‌گیرند.

  • میوه‌ و سبزیجات تازه

  • غلات کامل

  • پروتئین بدون چربی

  • چربی‌های سالم مانند روغن زیتون، آووکادو و انواع آجیل‌

از ویتامین‌ها هم غافل نشوید؛ مواد مغذی و ویتامین‌ها هم از جمله مواردی هستند که مصرف آن‌ها در سلامت پوست بسیار مؤثر است. این ترکیبات عبارت‌اند از: ویتامین A، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B6 (پیریدوکسین)، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، اسیدهای چرب امگا- 3 و روی (زینک).

تغییر سبک زندگی برای رسیدن به پوست صاف و درخشان

با ایجاد چند تغییر ساده در سبک زندگی می‌توان بر سلامت پوست و ظاهر آن تأثیر گذاشت؛ این تغییرات عبارت‌اند از:

عدم استعمال دخانیات

برخی از مشکلات پوستی با مصرف دخانیات ارتباط مستقیم دارند. این مشکلات عبارتند از:

  • پیری زودرس و ایجاد چین و چروک

  • کاهش سرعت ترمیم زخم

  • عفونت‌های پوستی

  • برخی از ناهنجاری‌های پوستی مانند پسوریازیس

دخانیات همچنین خطر ابتلا به سرطان سلول‌های سنگ‌فرشی پوست را (مخصوصاً روی لب) افزایش می‌دهد.

رفع استرس

استرس می‌تواند از راه‌های مختلفی روی پوست تأثیر بگذارد. دانشمندان معتقدند که استرس می‌تواند میزان التهاب را افزایش و سرعت جریان خون در پوست را کاهش دهد و در نتیجه ترمیم پوست آسیب‌دیده را به تأخیر بیندازد. کاهش استرس و رسیدن به آرامش برای سلامت ذهن و جسم بسیار مفید است. برای کاهش استرس می‌توانید از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

  • کم کردن فعالیت‌های استرس‌زایی که انجام آن‌ها ضروری نیست و سپردن آن‌ها به دیگران

  • انجام فعالیت‌هایی که برای شما خوشایند هستند یا استرس را از شما دور می‌کنند

  • استفاده از تکنیک‌های آرام‌سازی (ریلکسیشن) قبل از خواب به‌صورت مداوم

  • انجام ورزش‌هایی مانند یوگا، تمرین‌های تنفسی و ذهن‌آگاهی

داشتن خواب کافی

خواب کافی به فرد در داشتن ذهنی سالم کمک می‌کند و به بدن این امکان را می‌دهد که آسیب‌های وارده به خود را ترمیم کند. ترمیم این آسیب‌ها برای پوست بسیار مفید است. یک شب بی‌خوابی کافی است تا پوست صاف و درخشان شما، تیره و پژمرده شود.

در یک مطالعه که در سال 2015 انجام شد، متخصصان نتیجه گرفتند که خواب ناکافی باعث پیری پوست، ضعیف شدن عملکرد حفاظتی پوست در برابر عوامل خارجی و نارضایتی از ظاهر پوست در بین زنان سفیدپوست در محدوده سنی 60 سال شده است. با این حال، چون افرادی که در این مطالعه حضور داشتند از جنسیت، گروه‌های سنی یا نژادهای مختلف نبودند، نمی‌توان نتایج به دست آمده را به همه افراد تعمیم داد. با این وجود، بهتر است برنامه‌ خود را طوری تنظیم کنید که بین 7 تا 9 ساعت خواب شبانه داشته باشید.

نوشیدن آب و عدم مصرف مشروبات الکلی

بدن به میزان مشخصی از آب احتیاج دارد تا سالم بماند. درست است که مدارک و نتایج علمی کمی وجود دارد که نشان دهد مصرف بیشتر آب به بهتر شدن ظاهر پوست کمک می‌کند، اما با این وجود براساس نتایج یک مطالعه‌ که در سال 2015 انجام شد، نوشیدن مقدار کافی آب به بهبود عملکرد پوست کمک می‌کند.

برعکس مصرف آب، مصرف مشروبات الکلی سبب بروز مشکلات زیر یا بدتر شدن آن‌ها می‌شود:

  • قرمزی صورت

  • برافروختگی و گلگون شدن پوست

  • آکنه روزاسه (نوعی بیماری التهابی مزمن پوست که باعث قرمزی و ایجاد بثورات معمولاً روی بینی و گونه‌ها می‌شود.)

  • پسوریازیس

  • درماتیت (التهاب پوست)

  • عفونت پوستی

ورزش کردن

نتایج یک تحقیق در سال 2015 روی افراد مسن کم‌تحرک نشان داده است که انجام منظم ورزش‌های هوازی به مدت سه ماه به بهبود ساختار پوست کمک می‌کند.

محققان این مطالعه بیان کردند که انجام ورزش به‌ صورت منظم می‌تواند آسیب‌های وارده به پوست در اثر بالا رفتن سن را برطرف کند. انجام فعالیت‌های فیزیکی برای کل بدن مفید است؛ بنابراین سعی کنید که در هفته حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی با سرعت متوسط -مانند پیاده‌روی سریع- داشته باشید. به عنوان جایگزین، 75 دقیقه فعالیت هوازی با سرعت بسیار بالا هم در طول یک هفته مناسب است.

از سری فواید ورزش کردن؛ افزایش جریان خون و درنتیجه کمک به تغذیه سلول‌های پوستی و سلامتی آن‌هاست. خون، اکسیژن و مواد مغذی را به سلول‌های در حال فعالیت در همه‌جای بدن، ازجمله پوست، می‌رساند. جریان خون علاوه‌بر تأمین اکسیژن، مواد دفعی از جمله رادیکال‌های آزاد را نیز از سلول‌های در حال فعالیت دور می‌کند. ورزش همچنین استرس را کاهش داده و این امر همانطور که پیش‌تر اشاره شد، در سلامت پوست مؤثر است.

چه زمانی از پزشک کمک بگیریم

همه نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد می‌توانند برای داشتن پوست صاف و سالم به افراد کمک کند. اما به‌هرحال، افرادی که دارای مشکلات زمینه‌ای پوست مانند آکنه مزمن، تغییر رنگ، خشکی، اگزما یا سایر ضایعات پوستی هستند، گاهی لازم است که برای درمان به یک متخصص پوست مراجعه کنند.

اگر یکی از این موارد را در پوست خود مشاهده کردید سریعاً به پزشک مراجعه کنید:

  • تغییرات در خال روی پوست

  • ایجاد بثورات ناگهانی یا دائمی، کهیر یا سایر تحریکات پوستی

  • بروز علائم عفونت پوست مانند درد، تورم یا ترشح چرک از زخم‌های روی پوست

  • کندی یا به سختی ترمیم شدن زخم

سخن پایانی

همه ما دوست داریم که پوستی شفاف و تحسین‌برانگیز داشته باشیم؛ اما باید بدانیم که برای رسیدن به این هدف، هم باید به تغذیه خود دقت کنیم و هم به روتین‌های مراقبت از پوست. علاوه بر یک تغذیه سالم و مناسب، محصولات بهداشتی و آرایشی هم نقش مهمی دارند و همه افراد می‌توانند با انجام اصلاحاتی در سبک زندگی و اندکی اهمیت به پوست خود، به‌راحتی پوستی صاف و شفاف داشته باشند. علاوه بر این، فراموش نکنید که استعمال دخانیات، مصرف الکل و قرار گرفتن در معرض پرتو فرابنفش به سلامت پوست آسیب می‌رساند. بنابراین تا جایی که ممکن است سعی کنید که از این موارد دوری کنید.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب
(ویدیو) ماجرای تصادف وحشتناک هومن برق نورد و ماشین بهنام تشکر در دورهمی با شهاب عباسی و نصرالله رادش
(ویدیو) ماجرای تصادف وحشتناک هومن برق نورد و ماشین بهنام تشکر در دورهمی با شهاب عباسی و نصرالله رادش
(ویدیو) خواستگاری جنجالی هومن برق نورد از بهنام تشکر!/فقط نگاه عمیق بهنام تشکر و لب زدنش
(ویدیو) خواستگاری جنجالی هومن برق نورد از بهنام تشکر!/فقط نگاه عمیق بهنام تشکر و لب زدنش
(تصاویر) مردی که برای فرار از خانه دزدی کرد!/ سرنوشت خنده دار و تلخ این مرد آمریکایی!
(تصاویر) مردی که برای فرار از خانه دزدی کرد!/ سرنوشت خنده دار و تلخ این مرد آمریکایی!
(عکس) اسب سفید پرافتخارترین بانوی ایرانی، ناهید کیانی
(عکس) اسب سفید پرافتخارترین بانوی ایرانی، ناهید کیانی
(ویدیو) خنده‌دارترین سکانس سریال "پایتخت"/ روش تربیت بچه به سبک فهیمه‌شون🤣/ فقط و فقط مادر و پسری فهیمه و بهتاش! هی هر چی میشه رحمان بود، رحیم بود، شیطان رجیم بود🤣
(ویدیو) خنده‌دارترین سکانس سریال "پایتخت"/ روش تربیت بچه به سبک فهیمه‌شون🤣/ فقط و فقط مادر و پسری فهیمه و بهتاش! هی هر چی میشه رحمان بود، رحیم بود، شیطان رجیم بود🤣
(ویدئو) خاطره جالب و عجیب مهران مدیری در سریال “خائن کشی” به کارگردانی مسعود کیمیایی / یه چیزایی سر صحنه میگفت قند تو دل آدم آب میشد
(ویدئو) خاطره جالب و عجیب مهران مدیری در سریال “خائن کشی” به کارگردانی مسعود کیمیایی / یه چیزایی سر صحنه میگفت قند تو دل آدم آب میشد
(ویدئو) تیکه جنجالی مهران مدیری به محمدرضا علیمردانی در برنامه دورهمی / میگه از 43 سال 42 سالشو مشغول سنگ دفع کردنه، یه سنگ دفع کن ببینیم؛ رب تخم گل نسترن معجزه رفع سنگ🤣
(ویدئو) تیکه جنجالی مهران مدیری به محمدرضا علیمردانی در برنامه دورهمی / میگه از 43 سال 42 سالشو مشغول سنگ دفع کردنه، یه سنگ دفع کن ببینیم؛ رب تخم گل نسترن معجزه رفع سنگ🤣
(عکس) پِپه همزاد خارجی مهدی طارمی و پیام احساسی طارمی برای او / این حجم از شباهت واقعا غیر ممکنه!
(عکس) پِپه همزاد خارجی مهدی طارمی و پیام احساسی طارمی برای او / این حجم از شباهت واقعا غیر ممکنه!
(عکس) استقبال عاشقانه‌ی همسر جوان مهروز ساعی، مربی تیم تکواندو بانوان، با دسته گل رویایی و قرمزرنگ از بانوی قهرمانش/ و پاسخ عاشقانه‌تر خانم مربی قهرمان
(عکس) استقبال عاشقانه‌ی همسر جوان مهروز ساعی، مربی تیم تکواندو بانوان، با دسته گل رویایی و قرمزرنگ از بانوی قهرمانش/ و پاسخ عاشقانه‌تر خانم مربی قهرمان
زیباترین نگاه‌های عاشقانه محبوبترین بازیگران سینمای ایران که نمی‌شه ازشون چشم برداشت/ شهاب حسینی و پریناز ایزدیار هم که استاد سکانس‌های عاشقانه و تاثیر‌گذارن👌
زیباترین نگاه‌های عاشقانه محبوبترین بازیگران سینمای ایران که نمی‌شه ازشون چشم برداشت/ شهاب حسینی و پریناز ایزدیار هم که استاد سکانس‌های عاشقانه و تاثیر‌گذارن👌
ترجمه تخصصی مقاله
ترجمه تخصصی مقاله
ترجمه همزمان تخصصی
ترجمه همزمان تخصصی
ترجمه تخصصی مقاله
ترجمه تخصصی مقاله
ویرایش تخصصی نیتیو
ویرایش تخصصی نیتیو
5 نرم‌افزار فوق‌العاده و 3 روش آنلاین برای ترجمه فیلم و ویدئو
5 نرم‌افزار فوق‌العاده و 3 روش آنلاین برای ترجمه فیلم و ویدئو
ویرایش تخصصی نیتیو
ویرایش تخصصی نیتیو
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(ویدیو)  دلایل موفقیت در زندگی امین زندگانی"بازیگر سریال طوبی" و همسرش  الیکا عبدالرزاقی"بازیگر جوکر2" در شب آهنگی/ فقط تعجب و شوکه شدن حامد آهنگی
(ویدیو) دلایل موفقیت در زندگی امین زندگانی"بازیگر سریال طوبی" و همسرش الیکا عبدالرزاقی"بازیگر جوکر2" در شب آهنگی/ فقط تعجب و شوکه شدن حامد آهنگی
لباس عروس و دسته‌گل استثنایی یک بانوی گیلانی در سال 1317/ باورتون میشه این لباس‌عروس رویایی و دسته‌گل شیک واسه 86 سال پیش باشه؟/ چه جای قشنگی عکس گرفتن!
لباس عروس و دسته‌گل استثنایی یک بانوی گیلانی در سال 1317/ باورتون میشه این لباس‌عروس رویایی و دسته‌گل شیک واسه 86 سال پیش باشه؟/ چه جای قشنگی عکس گرفتن!
قاب زیبایی از خانواده 11 نفره ناهید کیانی، دارنده مدال نقره در المپیک 2024، دور میز غذاخوری خانه/ چه تابلوهای انرژی‌بخش و زیبایی!
قاب زیبایی از خانواده 11 نفره ناهید کیانی، دارنده مدال نقره در المپیک 2024، دور میز غذاخوری خانه/ چه تابلوهای انرژی‌بخش و زیبایی!
(عکس) نظری به چیدمان فوق شیک منزل صبا راد و همسرش در ترکیه / دیزاین فوق العاده پذیرایی با پیانو و لوستر شاهانه/ همبرگر شوهرپز خانم مجری، چه کرده مانی رهنما👍
(عکس) نظری به چیدمان فوق شیک منزل صبا راد و همسرش در ترکیه / دیزاین فوق العاده پذیرایی با پیانو و لوستر شاهانه/ همبرگر شوهرپز خانم مجری، چه کرده مانی رهنما👍
(ویدیو) شوخی خنده بازارایی‌ها با دلایل سرمربی شدن حمید استیلی در پایتخت/ اقای اسپیلی سرمربی تیم پایتخت
(ویدیو) شوخی خنده بازارایی‌ها با دلایل سرمربی شدن حمید استیلی در پایتخت/ اقای اسپیلی سرمربی تیم پایتخت
(ویدئو) اجرای زنده و زیبای رضا بهرام از خواننده معروف قدیمی / عمرا کسی با این آهنگ خاطره نداشته باشه / ساعت ها میشه با این آهنگ گریه کرد
(ویدئو) اجرای زنده و زیبای رضا بهرام از خواننده معروف قدیمی / عمرا کسی با این آهنگ خاطره نداشته باشه / ساعت ها میشه با این آهنگ گریه کرد
(ویدیو) حرکت باورنکردنی و جالب یک خرس باهوش با حلقه ورزشی/ خرس ورزشکار به ایشون میگن!؟
(ویدیو) حرکت باورنکردنی و جالب یک خرس باهوش با حلقه ورزشی/ خرس ورزشکار به ایشون میگن!؟
(ویدئو) بدل خارجی مریلا زارعی هم پیدا شد/ حتی نوع نگاه کردنشون هم عین همه😮
(ویدئو) بدل خارجی مریلا زارعی هم پیدا شد/ حتی نوع نگاه کردنشون هم عین همه😮
(تصویر) مقایسه پنجه های ترسناک خرس گریزلی و سر انسان که دیدنش شما را شوکه میکند!😯
(تصویر) مقایسه پنجه های ترسناک خرس گریزلی و سر انسان که دیدنش شما را شوکه میکند!😯
(ویدئو) ببعی کلاه قرمزی اینبار همه رو سوپرایز کرد!/ آخه با بادمجونم میشه بازی کرد؟😂
(ویدئو) ببعی کلاه قرمزی اینبار همه رو سوپرایز کرد!/ آخه با بادمجونم میشه بازی کرد؟😂
(تصاویر) زن که 30 سال خواب به چشمانش نیامده است !
(تصاویر) زن که 30 سال خواب به چشمانش نیامده است !
(عکس) نگاهی به تصویر قدیمی از پدر زن مجتبی 
 خامنه ای در کنار رهبر معظم انقلاب در دوران جنگ تحمیلی/ آقای حداد عادل چقدر اینجا جوان هستند
(عکس) نگاهی به تصویر قدیمی از پدر زن مجتبی خامنه ای در کنار رهبر معظم انقلاب در دوران جنگ تحمیلی/ آقای حداد عادل چقدر اینجا جوان هستند
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان‌نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
استخراج فوری مقاله از پایان‌نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب
ترجمه تخصصی کتاب