دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی / بیوگرافی /

بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب

پنجشنبه، 31 خرداد 1403
کد خبر: 37552
طوطیانیوز: مسعود پزشکیان (زادهٔ 7 مهر 1333) پزشک و سیاستمدار ایرانی است که از سال 1387 نماینده حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بوده است. او در دوره دهم، به عنوان نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز انتخاب شد. پزشکیان پیش از این از 1380 تا 1384 سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بر عهده داشت.

بیوگرافی کلی


نام : مسعود

نام خانوادگی : پزشکیان

متولد : 1333 در مهاباد آذربایجان غربی

تحصیلات : فوق تخصص جراحی قلب

حرفه :سیاستمدار اصلاح طلب

زندگی شخصی


همانطور که قبل‌تر نیز گفته شد ایشان در تاریخ هفتمین روز مهرماه سال 1333 هجری شمسی در شهر مهاباد در استان آذربایجان غربی متولد شده، درباره خانواده ایشان و اینکه چند خواهر و برادر داشته‌اند اطلاعات موثقی منتشر نشده است و نمی‌توان با اطمینان در اینباره اظهار نظر کرد.

با توجه به اطلاعات محدودی که وجود دارد می‌توان متوجه شد که پدر مسعود پزشکیان آذری زبان و مادر ایشان کرد زبان بوده‌اند و ایشان کاملاً به زبان آذری مسلط هستند.

پدر و مادر آقای مسعود پزشکیان اصالتاً اهل ارومیه بوده و گفته شده است که خانواده آنها به واسطه شغل پدر مسعود پزشکیان زندگی در مهاباد زندگی کرده‌اند و ریشه و خانواده هر دوی آنها به ارومیه باز می‌گردد.

تحصیلات و دوران جوانی:


ایشان تحصیلات ابتدایی و اولیه خود را در زادگاهشان یعنی شهر مهاباد گذرانده‌اند و سپس تصمیم گرفته‌اند که برای ادامه تحصیل به مرکز استان بروند، بعد از رفتن به مرکز استان موفق شدند تا در هنرستان کشاورزی ارومیه، دیپلم صنایع غذایی دریافت نمایند.

ایشان در اوج جوانی پس از گرفتن مدرک دیپلمشان یعنی در سال 1352 برای انجام خدمت سربازی شان به شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان نقل مکان کردند و در همین دوران سربازی متوجه علاقه بیش از حد خود به حرفه پزشکی شدند و در نتیجه تصمیم گرفتند که پس از پایان دوران سربازی یعنی در سال 1354، دومین دیپلم خود را در رشته طبیعی یا همان علوم تجربی دریافت نمایند، سپس موفق شدند تا در سال 1355 به دانشگاه علوم پزشکی تبریز وارد شده و در رشته پزشکی به ادامه تحصیل مشغول شوند.

ایشان درباره تحصیل خود در رشته پزشکی خاطرنشان کرده‌اند که: من در سال 1355 در رشته پزشکی از دانشگاه تبریز قبول شده ام و بار ها تاکید کرده ام، تا به حال از هیچ سهمیه و یا رانتی برای ادامه تحصیل در هیچ مقطعی استفاده نکرده‌ام.

فعالیت های دوران دانشجویی:


طبق گفته‌های پایگاه اطلاع رسانی دکتر پزشکیان، گفته شده است که: پس از انقلاب، دکتر پزشکیان با تاسیس انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پزشکی و برپایی کلاس‌های قرآن و نهج البلاغه و جلسات بحث و مناظره، باعث تقویت نیروهای مذهبی شدند و وحدت آنها در مقابل گروه‌های ضد انقلاب و تفکرات الهادی و التقاطی قوت گرفت.

در آن دوران انجمن اسلامی دانشکده پزشکی، قوی‌ترین انجمن در کل دانشگاه تبریز بود و در سال 1358، پس از اینکه چپی‌ها مراسم سخنرانی آقای هاشمی رفسنجانی را در دانشکده پزشکی مشوش کرده و بر هم زدند، درگیری فیزیکی بین دانشجویان مخالف نظام و طرفداران نظام اتفاق افتاد و همین موضوع باعث شد تا دانشگاه برای مدتی بسته شود، این رویداد ها اتفاق افتاد تا اینکه با پیام امام خمینی رحمت الله علیه، در نهایت انقلاب فرهنگی اتفاق افتاد.

قای دکتر مسعود پزشکیان دوره پزشکی عمومی خود را در سال 1364 با موفقیت به پایان رساندند و پس از آن به عنوان مربی فیزیولوژی در دانشکده پزشکی مشغول به کار و تدریس شدند، سپس در سال 1369 موفق شدند تا مدرک تخصص خود را در رشته جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز دریافت نمایند. ایشان در سال 1372 فوق تخصص جراحی قلب را از دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت کرده و بلافاصله بعد از آن در بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز پذیرفته شده و مشغول به کار شدند، ایشان چند سال بعد موفق شدند تا ریاست این بیمارستان را بر عهده بگیرند.

دکتر مسعود پزشکیان در سال 1373 از طرف دکتر علیرضا مرندی، وزیر بهداشت و درمان دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی، به ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز منصوب گردیده و تا سال 1379 به ریاست خود در دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه دادند. گفته شده است که ایشان در دوران 6 ساله ریاست خود در دانشگاه یعنی از سال 1373 تا سال 1379 هجری شمسی، موفق شدند تا خدمات ارزنده‌ای ارائه داده و آثار ماندگاری از خود بر جای گذارند، آثاری که نتایج آن امروزه نیز قابل مشاهده است.

ایشان پس از اتمام ریاست خود در سال 1379 به تهران منتقل شده و در دور دوم ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به مدت 6 ماه سمت معاونت سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بر عهده گرفتند و توانستند از مجلس رای اعتماد را دریافت کنند.

ازدواج


ایشان درباره ماجرای ازدواج خود و همسرشان گفته‌اند:

بر اساس اعتقادی که هر دویمان داشتیم، ازدواج کردیم. در آن زمان هم من و هم همسرم دانشجو بودیم و من تنها 500 هزار تومان پول داشتم و با همان 500 هزار تومان ازدواج کرده و زندگی مشترکمان را آغاز کردیم، هر دو ما مشغول تحصیل بودیم و در حین تحصیل هم بچه‌دار شدیم.

مسئولیت های زیادی بر دوش هر دویمان بود و طبیعتاً کار برای ما بسیار سخت بود. جنگ شد و زمان انقلاب بود، من در هر عملیاتی شرکت می‌کردم و تایم بسیار محدودی در خانه بودم، مادر و پدر همسرم از تهران به تبریز نقل مکان کرده و در تبریز ماندگار شدند، آنها در بسیاری از امور به همسرم کمک می‌کردند و مشوق او بودند.

دوران بسیار سختی بود هر دو ما درس می‌خواندیم و فرزند نیز داشتیم، بچه‌هایمان را با کمک یکدیگر بزرگ کرده و من نیز سعی می‌کردم تا بعد از تمام شدن تایم کاری‌ام سریعا به خانه بازگشته و اندکی در کارهای خانه و بچه‌ها سهیم باشم تا ایشان نیز بتوانند درس بخوانند.

من جراح عمومی شدم و همسرم جراح زنان شدند، پس از آن من فوق تخصص قلب را دریافت کرده و ایشان در حال گذراندن دوران فوق تخصص نازایی بودند، هر دوی ما در حیطه‌های فعالیت مان جزو بهترین‌ها بودیم و تمام تلاشمان را می‌کردیم.

ایشان گفته‌اند که متاسفانه همسرشان در سال 1373 به همراه یکی از فرزندانشان در سانحه تصادف در گذشته و جان خود را از دست دادند، ایشان بعد از فقدان همسر خود دیگر ازدواج نکرده‌اند.

فرزندان مسعود پزشکیان


آقای مسعود پزشکیان و همسرشان 4 فرزند داشتند، یکی از فرزندانشان دختر و سه تای دیگر پسر بودند. یکی از پسرانشان به همراه مادرشان یعنی همسر آقای پزشکیان در سانحه تصادف درگذشتند و در حال حاضر ایشان تنها یک دختر و دو پسر دارند. نام دختر ایشان، زهرا و نام پسران ایشان، یوسف و مهدی می‌باشد.

هیچ یک از فرزندان دکتر پزشکیان رشته پزشکی را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب نکرده‌اند و در عوض در رشته‌های شیمی، فیزیک و برق ادامه تحصیل داده‌اند و شغلی متفاوت از شغل پدر و مادر خود انتخاب کرده‌اند.

آقای مسعود پزشکیان، کاندیدای ریاست جمهوری در صفحه شخصی اینستاگرام خود در رابطه با زندگی شخصی و فرزندانش نوشته است که:

من چهار فرزند داشتم که یکی از آنها فوت کرده و سه فرزند برایم باقی مانده است، در حال حاضر سه نوه دارم که به زودی چهار نوه می‌شوند.

یکی از فرزندانم مدرک phd فیزیک خود را با معدل بالای 17 از دانشگاه شریف تهران اخذ کرده و اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه سهند است، یکی دیگر از فرزندانم در حال گذراندن پایان نامه در مقطع phd رشته برق کنترل است، ایشان بورسیه خارج از کشور بوده اند ولی اکنون در ایران هستند.

ایشان خاطرنشان کرده‌اند که دخترشان نیز مدرک کارشناسی ارشد شیمی خود را از دانشگاه شریف تهران دریافت کرده‌اند و در شرکت جم مشغول فعالیت می‌باشند.

روایات ذکر شده را ایشان در سال 1397 بیان کرده اند.

یوسف و مهدی پزشکیان، فرزندان مسعود پزشکیان درباره حادثه‌ای که برای مادرشان رخ داد و دلیل ازدواج نکردن دوباره پدرشان صحبت کرده و گفته‌اند که:

ما در آن زمان کوچک بودیم تا جایی که یادمان می‌آید قصد داشتیم از شهری که به آن سفر کرده بودیم به سمت شهر تبریز بازگردیم، همه اعضای خانواده در یک ماشین بودیم که ناگهان تصادف اتفاق افتاد.

پدرمان هیچ خاطره‌ای از لحظه تصادف ندارد ما تا جایی که یادمان می‌آید ماشین چپ کرد و ناگهان به سنگی برخورد نمود، اصابت ناگهانی ماشین با سنگ باعث شد تا مادر و برادر کوچکمان جانشان را در این حادثه از دست بدهند.

پدرم به خاطر ما و مسئولیتی که در قبال ما داشت تصمیم گرفت تا ازدواج نکند، ایشان می‌ترسیدند که ازدواج دوباره شان به ما آسیب بزند و در حق ما اجحاف شود، ما معتقدیم که در کمتر کسی می‌توان این حد از مسئولیت پذیری را مشاهده کرد و ما کمتر کاری که می‌توانیم برای پدرمان انجام دهیم این است که اجازه ندهیم ایشان تنها بمانند.

آقای مسعود پزشکیان در ادامه صحبت‌های فرزندانش در مورد دلیل ازدواج نکردنش اینگونه توضیح می‌دهد که: طبیعتاً امکان چنین چیزی وجود نداشت، اگر کسی در خانه باشد و با بچه‌ها اختلاف کند، من باید طرف یکی از آنها را بگیرم و همین موضوع می‌تواند باعث شود تا بین من و اعضای خانواده‌ام فاصله بیفتد و صمیمیت از بین برود، با توجه به شرایطی که در آن زمان حاکم بود، من و بچه‌ها تصمیم گرفتیم که با یکدیگر زندگی کنیم و در تمام شرایط پشت یکدیگر باشیم و از پیش آمدن هرگونه اختلافی بین خودمان پیشگیری کنیم.

زندگی سیاسی و کاری


مانند اغلب چهره‌های مهم سیاسی دیگر، ورود پزشکیان به این عرصه از سال‌های پس از پیروزی انقلاب و سپس در دوران جبهه و جنگ دفاع مقدس شکل گرفت.آقای دکتر پزشکیان در دوران جنگ ایران و عراق، مسئول اعزام و فرستادن گروه‌های پزشکی به جبهه‌ها بودند و همزمان به صورت رزمنده و پزشک نیز فعالیت می کردند.

پزشکیان در انتخاب ریاست جمهوری سال 1392:


آقای دکتر پزشکیان در 21مین روز اردیبهشت ماه سال 1392 و در آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 1392، با حضور در وزارت کشور در این انتخابات نام نویسی کردند اما صلاحیت ایشان تایید نشد، در برخی منابع نیز نوشته شده است که ایشان برای حضور در انتخابات به وزارت کشور مراجعه کردند اما سپس از نامزدی شان انصراف دادند، ایشان دلیل انصراف خود را ثبت‌نام اکبر هاشمی رفسنجانی اعلام کردند.

پزشکیان در انتخاب ریاست جمهوری سال 1394:


آقای مسعود پزشکیان در هفتم اسفند سال 1394 و همزمان با برگزاری انتخابات مجلس دهم، توانستند با کسب 261.394 رای از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، به عنوان اولین نامزد پیروز انتخابات در این حوزه، به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی رهسپار شوند. همچنین توانستند رکورد آرای مردم تبریز در انتخابات مجلس شورای اسلامی را بشکنند، ایشان در این انتخابات در لیست امید در انتخابات شوراهای شهر و روستا قرار داشتند.

دکتر پزشکیان در نشست علنی مجلس در تاریخ هفتم اسفند ماه سال 1394 گفته‌اند که: از اینکه خداوند ایشان را ترک آفریده است بسیار شاکر هستند و هیچکس حق ندارد زبان و فرهنگ ترک‌ها را مسخره کند، ترک‌ها و سایر اقوام ایران طبق اصل 15 قانون اساسی باید بتوانند در مدارس به زبان خودشان بنویسند، حرف بزنند و بیاموزند.

نائب رئیس اول مجلس دهم:

پزشکیان در انتخابات هیئت رئیسه موقت مجلس دهم (دورهٔ دهم مجلس شورای اسلامی از 8 خرداد 1395 رسماً آغاز شد) به عنوان نامزد فراکسیون (فراکسیون به گروهی از یک حزب که عقیده و نظر مشابهی درمورد یک موضوع خاص دارند گفته می شود) امید برای نائب رئیسی ثبت نام کرد و توانست با کسب 158 رای، نائب رئیس اول دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شود (1395-1399).

پزشکیان در انتخاب ریاست جمهوری سال 1400:

این بار نیز آقای مسعود پزشکیان در آخرین روز ثبت نام نامزدهای انتخاباتی، به وزارت کشور مراجعه کرده و در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ثبت نام کردند ولی در نهایت صلاحیت ایشان توسط شورای نگهبان تایید نشد.

پزشکیان در انتخاب ریاست جمهوری سال 1403:

پس از شهادت سید ابراهیم رئیسی، نام یکی از چهره‌هایی که در لیست کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 1403 به چشم می‌خورد، مسعود پزشکیان می باشد که صلاحیت ایشان توسط شورای نگهبان به تایید رسیده است.

آقای مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، پس از اینکه نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط وزارت کشور به طور رسمی اعلام شدند، با حضور در بنیاد امید ایرانیان، با آقایان محمدرضا عارف و اعضای هیئت مدیره این بنیاد در دفتر کارشان دیدار کرده و اقدام به پذیرایی از آنها نمودند.

محمدرضا عارف در این دیدار ضمن اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و مدیریتی آقای مسعود پزشکیان و همچنین با اشاره به حساسیت ویژه انتخابات پیش رو، حضور مسعود پزشکیان را در عرصه انتخابات، نوعی فرصت ارزشمند برای مردم و نظام تلقی کرده و حمایت خود و بنیاد امید ایرانیان را از ایشان به طور واضح و روشن اعلام کردند.مسعود پزشکیان نیز در این دیدار از آقای محمدرضا عارف قدردانی کرده و به نقش موثر ایشان در همگرایی و وحدت بین نیروهای تحولخواه اشاره کردند.


پیرامون حواشی پیش آمده:

پس از اینکه اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، به طور رسمی اعلام شدند و نام مسعود پزشکیان نیز در میان این اسامی بسیار پررنگ و قابل توجه بود، بازدید از صفحه ویکی پدیای ایشان افزایش یافته و این افزایش بازدیدها با اقدام جالبی از سوی یکی از طرفداران پزشکیان همراه شد:

اضافه شدن نوشته (خلاصه بچه خوبیه) در ویکی پدیای دکتر پزشکیان، اتفاق جالبی است که در این نوشته به آن اشاره کردیم.

نظر دکتر پزشکیان راجع به وضعیت اینترنت کشور:

آقای مسعود پزشکیان درباره وضعیت اینترنت کشور اظهار نظر کرده و معتقدند در دنیایی که هر روز علم پیشرفت می‌کند و گام‌های بزرگی در زمینه هوش مصنوعی و تکنولوژی اینترنتی برداشته می‌شود، اقداماتی مانند محدود کردن فضای مجازی و فیلترینگ، به عنوان اقداماتی نسنجیده و زیان آور در نظر گرفته می‌شود و ایشان معتقدند که اگر دولت بخواهد اینگونه عمل کند، بدون شک در آینده‌ای نه چندان دور با کشور و ملتی مواجه خواهیم شد که فاصله زیادی با دنیای پیشرفته آن دوران خواهند داشت.

ایشان معتقدند با اینکه استفاده‌های غلط و بیجا از اینترنت در میان مردم رواج بسیاری یافته است اما ما حق نداریم به خاطر استفاده غلط یک عده از اینترنت، افراد دیگر را که نحوه استفاده درست از آن را می‌دانند نیز محروم کنیم و جلوی دسترسی آنها را بگیریم.

ایشان فرد بسیار مسئولیت پذیری بوده و می‌فرمایند که حاکمیت، دولت، مجلس و قوه قضاییه باید این مشکل را حل کرده و نسبت به رفع کردن آن اقدام نمایند، ایشان معتقدند که وجود چنین وضعیتی در کشور باعث خواهد شد تا مردم با ناامیدی و ناراحتی مواجه شده و بار سنگینی در کنار مشکلات اقتصادی و اجتماعی دیگر بر دوش بکشند، ایشان می‌گویند که نباید اجازه دهیم مشکلات مردم بیشتر شود بنابراین نیازی نیست که فضای مجازی را محدود کنیم و بر دشواری‌های زندگی بیفزاییم.

آقای دکتر پزشکیان در ادامه می‌فرمایند که حتی در صورت محدودیت اینترنت نیز مردم راهی برای استفاده از اینترنت پیدا خواهند کرد و این محدودیت‌ها هیچ نتیجه‌ای جز نگرانی و عصبانیت مردم نخواهد داشت، ایشان معتقدند که باید به جای توسعه محرومیت، از نوآوری‌ها و پیشرفت‌ها استقبال کنیم تا بتوانیم به جامعه‌ای پیشتاز و موفق تبدیل شویم. ایشان معتقدند مدیران و مسئولانی که اهل خطر کردن نباشند و از نوآوری‌ها استقبال نکنند، ضربه محکمی به جامعه خواهند زد و باعث عقب ماندگی جامعه و گرفتاری و گرسنگی مردم خواهند شد.

ایشان در پاسخ به این سوال که آیا احتمال رفع محدودیت‌های اینترنتی وجود دارد یا خیر، گفته‌اند که: با نگاهی که هم اکنون در کشور وجود دارد گمان نمی‌کنم که جسارت لازم و کافی برای آزاد کردن فضای مجازی را داشته باشیم و تنها افرادی می‌توانند در این راستا اقدام کنند که خودشان ذهنی باز و اندیشه کافی و لازم در پاسخگویی به مشکلات را داشته باشند، باید بدانیم که در مقابل این افراد آگاه کسانی نیز هستند که از نظر علمی و کارشناسی بسیار ضعیفند، وجود این افراد ضعیف اجازه نخواهد داد تا محدودیت‌ها برطرف شود، زیرا در صورت رفع شدن محدودیت‌ها ممکن است مطالبی مطرح شود که آنها را زیر سوال می‌برد و موقعیتشان را متزلزل می‌کند، ترس آنها از تزلزل موقعیتشان اجازه باز شدن چنین فضایی را نخواهد داد.

ایشان در ادامه سخنانشان به عنوان کلام پایانی خاطرنشان کرده‌اند که: در صدر اسلام تنها کار روسای قبایل در برابر رسول خدا صلی الله این بود که اجازه ندهند سخنی توسط ایشان گفته شود اما ما الان می‌ترسیم یک عده حرف بزنند و به جای اینکه حرف حق را بگوییم و عادلانه صحبت کنیم، از کسی که می‌خواهد حرف حق بزند هراس داریم در حالی که اگر کسی حرف حقی می‌زند و ما اشکال داریم، به جای ساکت کردن طرف مقابل باید خودمان را اصلاح کنیم بنابراین اگر در حال حاضر حرف اشتباهی گفته می‌شود، فضای مجازی فرصتی است تا ما از آن برای افشای آن استفاده کنیم


تاریخچه انتخاباتی


سال

انتخابات

آرا

٪

رتبه

یادداشت‌ها

1386

مجلس شورای اسلامی

105٬639

27٫61

اول

پیروزی

1390

مجلس شورای اسلامی

159٬501

27٫11

دوم

پیروزی

1392

ریاست جمهوری

ردصلاحیت

1394

مجلس شورای اسلامی

261٬605

36٫27

اول

پیروزی

1398

مجلس شورای اسلامی

112٬231

~25

اول

پیروزی

1400

ریاست جمهوری

ردصلاحیت

1402

مجلس شورای اسلامی

95٬993

23٬9

دوم

پیروزی

1403

ریاست جمهوری

تایید صلاحیت

اینستاگرام مسعود پزشکیان


شبکه اجتماعی اینستاگرام:

drmasoudpezeshkian@

شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق):

drpezeshkian@

سوابق مسعود پزشکیان


سوابق اجرایی مسعود پزشکیان:

  • ریاست بیمارستان قلب شهید مدنی در سال 1372

  • ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال‌های 1373 تا 1379

  • معاونت سلامت وزارت بهداشت، آموزش پزشکی به مدت 6 ماه

  • وزیر بهداشت زمان سید محمد خاتمی

  • نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال‌های 1395 تا سال 1399

  • نماینده حوزه‌های انتخابی در دوره‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم

  • وزیر بهداشت در دوره هشتم

  • نماینده شهرهای تبریز، اسکو در مجلس

کارنامه عملکرد پزشکیان در دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

  • ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تیپ 2 به تیپ 1

  • احداث 600 خانه بهداشت به نام 600 شهید گلگون کفن انقلاب اسلامی در مدت 6 ماه در روستاهای استان

  • ساخت و راه‌اندازی 50 مرکز بهداشتی در سطح استان

  • اخذ امتیاز، احداث، ساخت و بهره‌برداری از مرکز مدیریت کشوری سلامت در تبریز ((NPMC))

  • مطالعه و راه‌اندازی طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع در چهارچوب مقررات ممکن در استان

  • توسعه فضاهای آموزشی و تحقیقاتی

ویدیوئی از بغض پزشکیان در لحظه نقل خاطره از درگذشت همسرش



5 میلیون سکه رایگان امروز پنج‌شنبه7 تیر ماه/ سه کارت جادویی بازی تلگرامی همستر
اشکهای رونالدو با شنیدن حرفهای پدرش در آخرین ویدیو باقیمانده از وی قبل از مرگ/ وقتی رونالدو برای اولین بار حرفهایی که دوست داشته از پدرش بشنوه رو شنید😭
بترکونترین سکانس سریال "دراکولا"/ خنده دارترین دعوای زن و شوهری سیما تیرانداز و همسرش در فلافلی🤣
(ویدیو) ساده ترین روش پخت آش نذری به سبک صبا راد، مجری سابق صدا وسیما، در ترکیه/ چه آشپزخونه شیک و خوشگلی!
فیلم+ حمله و دستبرد باور نکردنی وحشتناک خرس به آشپزخانه یک رستوران/ خیلی شیک غذاشو سفارش داد، حمله کرد، گرفت و رفت
(ویدئو) موش بازی نیما شعبان نژاد در "جوکر2" همه رو از خنده روده بر کرد/یک چالش و دوتا کارت قرمز🤣
(ویدئو) سوال و جواب های خنده دار حامد آهنگی و امیرعباس گلاب در جدیدترین قسمت "شب آهنگی"/ دیدین حامد چه آرزویی رو هم لو داد🤣
(ویدیو) عاشقانه منحصربفرد بیرانوند برای همسرش، کنار استخر ویلای لاکچریشان در زیر باران
جدیدترین تصاویر الناز شاکردوست در خانه ای با دکوراسیون مدرن و چوبی، به مناسبت تولد 40 سالگی اش
(فیلم) آوازخوانی غیرمجاز کیانوش گرامی روی آنتن زنده بمناسبت عید غدیر/ یهو یادش اومد پشیمان شد از خواندنش و عوض کرد😂
(عکس) عاشقانه پدر و دختری پژمان بازغی و دخترش، نفس بازغی، به مناسبت تولدش
فیلم+ صحبت های جنجالی امیریل ارجمند از انتقاد تند به محسن کیایی تا تعریف از شهاب حسینی/ پشیمانی وی از برخوردش با زنده یاد کیومرث پور احمد
راهکار باورنکردنی قبیله آفریقایی برای تنبیه بدکاران/ اگه تو جوامع ماهم این روش استفاده بشه چی میییشه!/ بنظرتون شما میتونستین این تنبیه رو تحمل کنین؟
(ویدئو) تیکه جالب بهرنگ علوی به حامد در برنامه "شب آهنگی" / بهرنگ خدایی خیلی باحاله🤣
(عکس) یادی کنیم از شعر سوزناک پاشا رستمی و دورهمی چهره های سرشناس سینما در چهلمین روز وداع ابدی حسام محمودی، هادی سریال "لحظه گرگ و میش"
(تصاویر) لباس عروس باوقار المیرا دهقانی، یاسمن سریال "لحظه گرگ و میش" با دامن پُرچین و مروارید دوزی شده
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی