دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی / بیوگرافی /

بیوگرافی پارسا پیروزفر و همسرش از ایران تا کانادا ،حاشیه رابطه پنهانی وی با بهاره مصدقیان و اکران مست عشق+ فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی

یکشنبه، 26 فروردین 1403
کد خبر: 32896
طوطیانیوز: (زادهٔ 22 شهریور 1351) بازیگر، کارگردان تئاتر و نمایش‌نامه‌نویس ایرانی است. او فعالیتش را در اوایل دههٔ 1370 با نقشی کوتاه در پری (1373) ساختهٔ داریوش مهرجویی آغاز کرد.

بیوگرافی کلی


نام : پارسا

نام خانوادگی : پیروزفر

متولد : 22 شهریور 1351

تحصیلات : فارغ التحصیل لیسانس رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران

حرفه : بازیگر ،کارگردان نمایش، نقاش، نمایشنامه نویس و مترجم

زندگی شخصی


پارسا پیروزفر زاده شده 22 شهریور سال 1351 در تهران می باشد. پدر پارسا پیروزفر نظامی و مادرش دبیر دبیرستان بوده است. او تحصیلات خود را در رشته نقاشی در دانشگاه های هنرهای زیبا ادامه داده و دارای لیسانس از این دانشگاه می باشد.پارسا پیروز فر (Parsa Pirouzfar) از پدری نظامی (سرهنگ گارد) و مادری فرهنگی (دبیر دبیرستان) به دنیا آمده و بچه سلطنت آباد (پاسداران) است.سال 1363 وقتی 12 ساله و دانش آموز مقطع پنجم ابتدایی بود شروع به خلق داستان های مصور کرد که حاکی از علاقه زیادی وی به گرافیک و نقاشی بود.به همین دلیل سال 1369 دیپلم ریاضی فیزیک گرفت و یکسال بعد در رشته نقاشی وارد دانشگاه شد.من آدم بسیار صبوری هستم و معتقدم پله پله باید به موفقیت رسید من سالها صبر کردم ، از اول دبستان تا پایان لیسانس ، این کم نیست تجربه های خوب و زیادی به دست آورده ام ، بازیگری دنیای سخت و پیچیده ای است و نمی شود در چند هفته یا چند ماه بازیگر شد.من اصول کلی رژیم غذایی سالم و مناسب را واقعا رعایت می کنم، بدن من خوشبختانه استعداد چاقی ندارد یعنی هر چقدر بخورم تغییرات وزنی بدنم سه کیلو است.

ادعای جنجالی رابطه پنهانی پارسا پیروزفر با یک بازیگر زن


بهاره مصدقیان بازیگر تئاتر از 18 سال رابطه پنهانی خود با پارسا پیروزفر خبر داده و این بازیگر را متهم به بی‌اخلاقی کرده است.بهاره مصدقیان بازیگر تئاتر در شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده که به مدت 18 سال با پارسا پیروزفر رابطه پنهانی داشته و این بازیگر را متهم به بی‌اخلاقی کرده است. در ساعات گذشته بحث درباره این ادعا و افشای برخی روابط دیگر این بازیگر، در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) بالا گرفته است.این ادعاها هنوز از سوی رسانه‌ها و مراجع رسمی صحت‌سنجی نشده و پارسا پیروزفر نیز تا هنگام انتشار این مطلب واکنشی نشان نداده است.

بهاره مصدقیان و پارسا پیروزفر چندین همکاری در تئاتر با یکدیگر داشته‌اند. ازجمله در تئاتر «ماتریوشکا» که پیروزفر کارگردان، نویسنده و تنها بازیگر آن بوده، و مصدقیان وظیفه دستیاری طراح صحنه و لباس را بر عهده داشت.این دو در تئاترهای «ملاقات» و «یک روز تابستانی»، هر دو به کارگردانی پارسا پیروزفر، نیز همکاری داشته‌اند.

تئاتر «ملاقات» به کارگردانی پارسا پیروزفر که بهاره مصدقیان (نفر دوم از سمت چپ) در آن نقش‌آفرینی کرد.پارسا پیروزفر بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر همواره به عنوان یک سلبریتی بی‌حاشیه شناخته می‌شد و اطلاعاتی درباره ازدواج و زندگی شخصی‌اش وجود نداشت.بهاره مصدقیان بازیگر تئاتر در شبکه‌های اجتماعی از 18 سال رابطه پنهانی خود با پارسا پیروزفر خبر داده و این بازیگر را متهم به بی‌اخلاقی کرده است.

در ساعات گذشته بحث درباره این ادعا و افشای برخی روابط دیگر این بازیگر، در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) بالا گرفته است.این ادعاها هنوز از سوی رسانه‌ها و مراجع رسمی صحت‌سنجی نشده و پارسا پیروزفر نیز تا هنگام انتشار این مطلب واکنشی نشان نداده است.در این میان برخی بر این باورند که طرح این اتهامات اخلاقی با اکران قریب الوقوع فیلم سینمایی «مست عشق» با بازی پارسا پیروزفر مرتبط است.

بهاره مصدقیان و پارسا پیروزفر چندین همکاری در تئاتر با یکدیگر داشته‌اند. ازجمله در تئاتر «ماتریوشکا» که پیروزفر کارگردان، نویسنده و تنها بازیگر آن بوده، و مصدقیان وظیفه دستیاری طراح صحنه و لباس را بر عهده داشت.

پارسا پیروزفر بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر همواره به عنوان یک سلبریتی بی‌حاشیه شناخته می‌شد و اطلاعاتی درباره ازدواج و زندگی شخصی‌اش وجود نداشت.در این میان برخی بر این باورند که طرح این اتهامات اخلاقی با اکران قریب الوقوع فیلم سینمایی «مست عشق» با بازی پارسا پیروزفر مرتبط است.

اکران فیلم مست عشق


مست عشق فیلمی در ژانر درام تاریخی عاشقانه محصول مشترک ایران و ترکیه به نویسندگی حسن فتحی، احسان جوانمرد، فرهاد توحیدی و کارگردانی حسن فتحی است. این فیلم برشی از زندگی مولوی و شمس تبریزی را با نقش‌آفرینی پارسا پیروزفر و شهاب حسینی به تصویر می‌کشد. علاوه بر هنرپیشگان ایرانی، بازیگران ترکیه‌ای مانند بنسو سورال در نقش مریم، هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون و ابراهیم چلیک‌کول در نقش اسکندر نیز در مست عشق نقش ایفا کرده‌اند. سرمایه‌گذاران فیلم شرکت‌های سیماریا (Simarya Film Production) و دیجیتال داناتلار (Dijital Danatlar) هستند. اکران مست عشق از 29 فروردین 1403 در سینماهای ایران و ترکیه آغاز خواهد شد.

در 16 مهر 1398 فیلم‌برداری مست عشق‌ آغاز شد. پس از یک شروع پرسروصدا و آغاز فیلمبرداری، عوامل فیلم در طول یک‌ماه شروع به انتشار اخبار فیلم کردند. اخباری که طی آن، از گریم‌های شهاب حسینی و پارسا پیروزفر در نقش‌های شمس و مولانا رونمایی شد. اما دامنه حواشی از جایی آغاز شد که دیگر خبری از این فیلم به بیرون درز نکرد. اواخر پاییز 1398 بود که خبر رسید پیش‌تولید سریال جیران در تهران آغاز شده و فتحی که در حال فیلمبرداری مست عشق در ترکیه است، هم‌زمان پیش‌تولید سریال جدیدش را نیز آغاز کرده است.

تقریباً تمامی مراحل فیلمبرداری مست عشق در شهر قونیه کشور ترکیه انجام شده است.از مست عشق به‌عنوان یکی از غایبان بزرگ جشنواره بین‌المللی فجر آن سال سخن گفته می‌شد. فیلم فتحی که پس از یک پیش‌تولید پرسروصدا، تولید آرامی را پشت‌سر می‌گذاشت خیال همگان را راحت کرد که تولید در مسیر طبیعی خود پیش رفته و احتمالاً نخستین رونمایی از آن در جشنواره فجر خواهد بود. اما حسن فتحی بدون اشاره به‌دلیلی اعلام کرد که در آن سال فیلمی در جشنواره نخواهد داشت.دو هفته بعد از این اظهارنظر، ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر سی‌وهشتمین جشنواره فجر، صراحتاً اعلام کرد که مست عشق ضمن اینکه همچنان درحال فیلمبرداری است، بلکه در ایران هنوز مجوز ساخت ندارد و نمی‌تواند در جشنواره حضور داشته باشد.

ازدواج


آقای پیروزفر مجرد بوده و اطلاعاتی مبنی بر ازدواج او در دسترس نمی باشد.

زندگی هنری


اولین تجربه بازیگری را در تئاتر دانشگاه بدست آورد تا اینکه سال 1371 وقتی 20 ساله بود نقش کوتاهی را در فیلم «مجسمه» ابراهیم وحید زاده تجربه کرد.بصورت حرفه ای سال 1373 در فیلم «پری» به کارگردانی داریوش مهرجویی بازی کرد.در سال 1374 دوره بازیگری را در موسسه هنرهای نمایشی استاد سمندریان گذراند و متد بازیگری استانیسلاوسکی را هم نزد مهین اسکویی یاد گرفت.شهرت پارسا سال 1374 در 23 سالگی با سریال «در پناه تو» به کارگردانی حمید لبخنده کنار لعیا زنگنه و مرحوم حسن جوهرچی شروع شد.سال 1377 دوباره با سریال «در قلب من» به قاب تلویزیون بازگشت و سال 1381 «سفر سبز» را بازی کرد و سال 1387 با سریال «در چشم باد» دوباره درخشید.

از کارگردانی تا تدریس

پیروزفر از سال 1383 به مدت یکسال در موسسه کارنامه و دانشگاه علامه طباطبائی سپس از سال 1383 در موسسه فیلمسازی هیلاج به تدریس بازیگری پرداخت. آقای بازیگر در زمینه طراحی گرافیک ، ساخت تیزر و مجسمه سازی مدتی فعال بود و از سال 1392 در قامت کارگردان و نمایشنامه نویس در تئاتر حضور دارد.همچنین ترجمه آثار نمایشی ، طراحی لباس و صحنه بعضی از آثار تئاتری را نیز انجام می دهد.

اولین فیلم سنمایی پارسا پیروزفر


پارسا پیروزفر برای اولین بر در نقش شیخ سالک که نقشی کوتاه در فیلم پری به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1373 فعالیت بازیگری خود را آغاز کرد. او در همان سال، همزمان با تحصیل در رشته نقاشی، متد استانیسلاوسکی را نزد مهین اسکویی، کارگردان، مدرس تئاتر و مترجم آثار نمایشی آموخت.

صدا پیشگی پارسا پیروزفر


یکی از علایق پارسا پیروزفر صدا پیشگی بوده که استعداد خود در فیلم پرواز بر فراز آشیانه فاخته با نریشن خوانی او برای نابینایان نشان داده است.

ماندگارترین نقش های پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر یکی از بازیگرانی است که در نقش های متفاوت مقابل دوربین رفت و به خوبی از عهده ایفای آنها برآمد. نقش های متفاوت کمدی و جدی در سینما و تلویزیون همگی نشانی از علاقه و تبحر پارسا پیروزفر به دنیای بازیگری دارد.


فیلم‌های سینمایی پارسا پیروزفر


سال

عنوان

نقش

توضیحات

1399

تی تی

ابراهیم

1398

مست عشق

مولانا

1398

مجبوریم

دکتر سعادت

1397

بی‌حسی موضعی

شاهرخ

1393

شکاف

فرهاد

1393

نزدیکتر

احسان

1392

زندگی جای دیگریست

علی

1389

اینجا بدون من

رضا

1389

اسب حیوان نجیبی است

برزو

1388

شبانه روز

فرخ

1383

نقاب

نیما

1383

زن زیادی

رحیم

1383

دیروقت

1382

مهمان مامان

یوسف

1382

وقت چیدن گردوها

لطیف کاشانی

1382

اشک سرما

کاوه کیانی

1381

عروس خوشقدم

اینجانب

1379

دختری بنام تندر

رَعْد

1378

اعتراض

قاسم

1378

دختران انتظار

سعید مسرور

1377

شیدا

فرهاد هرندی

1376

مرسدس

یحیی

1374

ضیافت

عَبِد

1373

پری

مرد زاهد

1371

مجسمه

دانشجو


مجموعه تلویزیونی های پارسا پیروزفر


سال

عنوان

نقش

توضیحات

1374

در پناه تو

پارسا

شبکه دو

1377

در قلب من

رضا

شبکه سه

1381

سفر سبز

دنیل وسبرگ

شبکه سه

89–1388

در چشم باد

بیژن ایرانی

شبکه یک

1401

یاغی

بهمن

نمایش خانگی

تئاتر پارسا پیروزفر


سال

عنوان

نقش

نویسنده

مترجم

کارگردان

توضیحات

منبع

1397–1398

ملاقات

معلم مدرسه

فریدریش دورنمات

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر

1397

بینوایان

ژان والژان

ویکتور هوگو

حسین پارسایی

(نمایش موزیکال)

1397

یک روز تابستانی

موف

اسلاومیر مروژک

پارسا پیروزفر،

سپیده خسروجاه

پارسا پیروزفر

1394–1396

ماتریوشکا

همه نقش‌ها

پارسا پیروزفر

(براساس 8 داستان کوتاه آنتون چخوف)

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر

نمایشنامه ماتریوشکا بیش از 30 نقش دارد که پارسا پیروزفر خود به تنهایی ایفاگر نقش تمام شخصیت‌ها در طول اجرای این اثر نمایشی بود.

برنده تندیس زرین بهترین بازیگر مرد در بخش بین‌الملل برای بازی در تئاتر

ماتریوشکا در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر (1395)

1393

بر پهنه دریا

دوک

اسلاومیر مروژک

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر

1392

سنگ‌ها در جیب‌هایش

در 10 نقش

مری جونز

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر

1391

خدای کشتار

آلن رَلی

یاسمینا رضا

پارسا پیروزفر

نمایشنامه خوانی

1390

گلن گری گلن راس

ریکی روما

دیوید ممت

امید روشن ضمیر

پارسا پیروزفر

1380

هنر

مارک

یاسمینا رضا

بهمن کیارستمی

پارسا پیروزفر

1377

بانو آئویی

هیکارو

یوکیو میشیما

بهرام بیضایی

بهرام بیضایی

1374–1376

بینوایان

ماریوس

ویکتور هوگو

بهروز غریب پور

بهروز غریب پور

صداپیشگی


سال

عنوان

کارگردان

نریشن

بنیاد

توضیحات

منبع

1400

فیلم پرواز بر فراز آشیانه فاخته

(دیوانه ای از قفس پرید)

میلوش فورمن

نریشن با خوانش پارسا پیروزفر

سوینا (سینمای ویژه نابینایان)

نسخه ویژه نابینایان

داوری‌ها


  • نهمین جشنواره فیلم‌های ایرانیِ استرالیا 1399

  • خانه تئاتر ایران 1389–1390

  • چهاردهمین جشن خانه سینما 1389

  • دهمین جشن خانه سینما 1380

  • نهمین جشن خانه سینما 1379

جوایز و افتخارات پارسا پیروزفر


  • برنده تندیس زرین بهترین بازیگر مرد در بخش بین‌الملل برای بازی در تئاتر ماتریوشکا در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر /1395

  • برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد درام تلویزیونی از دوازدهمین جشن دنیای تصویر (حافظ)[14][15] برای بازی در سریال در چشم باد / 1389

  • برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از دید مخاطبان از شبکه جهانی جام جم برای بازی در سریال در چشم باد / 1389

  • برنده جایزه بهترین بازیگر خارجی مرد از دید مخاطبان از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 'خروس زرین و صد گل' کشور چین برای بازی در فیلم اشک سرما / 1385

  • برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم‌های آسیایی دهلی نو[18] برای بازی در فیلم اشک سرما / 1384

  • برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از هشتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم مهمان مامان / 1383

  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مرد از هشتمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم اشک سرما / 1383

  • نامرد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و دومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم مهمان مامان / 1382

  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشن خانه سینما برای بازی در فیلم اعتراض / 1379

  • نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشن خانه سینما برای بازی در فیلم شیدا

اینستاگرام پارسا پیروزفر


پارسا پیروزفر در اینستاگرام با نام کاربری parsapirou@ فعالیت می کند.

ورود به اینستاگرام

تصاویر جذاب و دیدنی


حقایق شنیدنی از زندگی مرموز پارسا پیروزفر



5 میلیون سکه رایگان دوشنبه 12 تیر ماه/ سه کارت جادویی بازی تلگرامی همستر
عکس دیده نشده از وقتی خاتمی پیروز شد/ یادی بکنیم از خوشحالی پیروزمندانه سیدمحمد خاتمی بعد از اعلام نتایج شمارش آرا در 2 خرداد 1376
(عکس) عاشقانه پدرانه سردار آزمون برای دختر بانمکش، نوا خانم
(ویدئو) آهنگ بسیار زیبا و دلی فرزاد فرخ / صداش یه آرامش خاصی داره
(تصاویر) حال پذیرایی بزرگ و دلباز خانه ستاره سادات قطبی،مجری صدا وسیما، با مبلمان رنگ نود، قالیچه های دستباف و تابلوهای شیک خطاطی/ دیدین یه دیوار خونه رو کردن کتابخونه، خیلی شیکه واقعا!
(ویدئو) پخت یک غذای ساده و جدید آلمانی با بادمجان / اگه عاشق بادومنجانی حتما این غذارو امتحان کن
(ویدئو) تولد 50 سالگی لاکچری کریم باقری/ با حضور هنرمندان و ورزشکاران/ بی عادل هم که نمیشه/ محسن یگانه/محمد خاکپور
قاب عاشقانه و خانوادگی مصطفی امامی، مجری صدا و سیما، در جشن تولد دختر بامزه اش/ریحانه افشار چه سلیقه ای خرج کرده برای دیزاین تولدش
مصاحبه فوتبالی بهرنگ علوی و شباهت خودش و دوستاش به بازیکنای فوتبال/ چه سنگ مومی هم گذاشت واسه دوستاش بخصوص احسان علیخانی
(تصاویر) وحشتناکترین و دردناکترین رسم قبیله آپاتانی هند برای محافظت از زنان زیبا طایفه در مقابل قبایل دیگر/ واقعا باورنکردنیه! مغزم داره سوت میکشه😱
چیدمان ایرانی پسند خانه پاشا رستمی،حامد سریال "لحظه گرگ و میش"، با مبلمانی به رنگ خاص/ میدونستین از نظر طراحان داخلی این یکی از شیکترین رنگها برای مبلمان منزله ؟
ویدیو دیده نشده از بازی فاطمه گودرزی با نوه شیرینش، دایار/ چه مادربزرگ مهربونی، چه قربون صدقه وروجکشم میره توران خانم سریال "لحظه گرگ و میش"
(عکس) خانه منحصربفرد هدیه تهرانی با پنجره های چوبی، آجرهای 3سانتی؛ قالیچه خوشرنگ و گلدونهای سفالی/ وقتی خونش هم مثل خودش خاص و درجه یکه👌
(تصاویر) 12 تا از عجیب ترین حیوانات جهان که به سختی پیدا می شوند/ اونقدر کمیابند که شاید فقط بشه اینجا عکسهاشونو دید و لاغیر
5 میلیون سکه رایگان امروز یکشنبه 10 تیر ماه/ سه کارت جادویی بازی تلگرامی همستر
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان