دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی / بیوگرافی /

بیوگرافی رضا داوودنژاد از اشتباه پزشکی، پیوند کبد تا فوت و حاشیه فیلم زخم کاری+ فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی

جمعه، 17 فروردین 1403
کد خبر: 32500
طوطیانیوز: رضا داوودنژاد (29 اردیبهشت 1359 – 13 فروردین 1403) بازیگر اهل ایران بود. او فرزند کارگردان علیرضا داوودنژاد و برادر بازیگر زهرا داوودنژاد بود. او کار بازیگری خود را از شش سالگی با حضور در فیلم بی‌پناه (1365) ساختهٔ پدرش آغاز کرد و پس از وقفه‌ای دوازده ساله، با مصائب شیرین (1377) به شکلی جدی‌تر ادامه داد.

بیوگرافی کلی


نام : رضا

نام خانوادگی : داوودنژاد

متولد : 1359/2/29

تحصیلات : دیپلم رشته علوم انسانی

حرفه : بازیگر سینما و تلویزیون

زندگی شخصی


رضا داوودنژاد در تاریخ 29 اردیبهشت ماه 1359 در یک خانواده هنری در تهران متولد شد. رضا داوودنژاد فرزند علیرضا داوودنژاد کارگردان و برادر زهرا داوودنژاد بازیگر فرزند دوم خانواده است و یک برادر کوچکتر از خود به نام علی داوود نژاد دارد.خانواده رضا داوود نژاد نیاز به معرفی چندانی ندارند چرا که هر کدام از آنها به نحوی عضو خانواده سینما و تلویزیون محسوب می‌شوند و از این رو تک تک آنها را می شناسیم. رضا داوودنژاد خوش انرژی تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در رشته علوم انسانی ادامه داد و جزو بازیگرانی است که به دانشگاه نرفته است.محمدرضا داوودنژاد بازیگر، عموی رضا داوودنژاد است و برادر کوچک‌ علی‌رضا داوودنژاد است.رضای خانواده داوود نژادها در سن 15 سالگی تصمیم گرفت به شکل مستقل و تنها زندگی کند و برای گذران امور زندگی و تامین هزینه‌هایش مشغول کار شیرینی‌پزی و آشپزی شد.

پدر رضا داوود نژاد

علی‌رضا داوودنژاد کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده پدر رضا داوودنژاد است که یک خانواده کاملا هنرمند دارد و فرزندانش، مادر و برادرش هم از اهالی سینما و تلویزیون هستند. پدر رضا داوودنژاد در واقع پسر احترام السادات حبیبیان (بازیگر)، برادر بزرگتر محمدرضا داوودنژاد (بازیگر) و پدر زهرا داوودنژاد (بازیگر) است. رضا داوود نژاد و پدرش در چندین فیلم با هم همکاری داشتند که مهمترین آنها مصائب شیرین بود.زهرا داوودنژاد بازیگری که این روزها نقش آفرینی اش در سریال دفتر یادداشت را شاهد هستیم، خواهر رضا داوودنژاد است.


ازدواج


رضا داوودنژاد متاهل است و سال‌ها پیش با غزل بدیعی خواهر مرحومه عسل بدیعی ازدواج کرده است.

رضا داوود نزاد در سال 1387 وقتی 28 ساله بود با خانم «غزل بدیعی» خواهر مرحوم عسل بدیعی (بازیگر) نامزد کرد تا اینکه سال 1389 باهم ازدواج کردند.

ماجرای آشنایی با همسر

داستان آشنایی ما به خواهر هایمان بر می گردد زمانی که خواهر من خانه مرحوم عسل بدیعی خواهر خانوم من دعوت بود و اولین بار غزل را آنجا می بینید.در نهایت بواسطه خواهرهایمان باهم آشنا و در نهایت ازدواج کردیم.

فرزندان رضا داوودنژاد


رضا داوود نژاد فرزندی ندارد.

بیماری رضا داوودنژاد و پیوند کبد

چند سال پیش بود که خبر بیماری رضا داوودنژاد در فضای مجازی و رسانه منتشر شد؛ خبر نگران کننده‌ای که متاسفانه با شایعات رضا داوود نژاد درگذشت هم همراه شد. بازیگر سریال پشت کنکوری‌ها در مورد علت بیماری و مشکلات جسمی او را به شیراز و زیر تیغ جراحی پیوند کبد کشاند، توضیحات کاملی را در برنامه یک فنجان چای شبکه سوم سیما ارائه داد شفاف‌سازی کرد که دلیل لاغری و بیماری‌اش نه مصرف قرص‌های لاغری بوده و نه رژیم‌های سخت بلکه عمل جراحی بای پس معده سرآغاز تمام این مشکلات برای آقای بازیگر بوده است.

او پس از انجام این جراحی سر صحنه فیلمبرداری سریال فراموشی از حال رفته به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل شد، اما متاسفانه با وخامت حالش به کما رفت و اینجا بود که پزشکان از کار افتادگی کبد او را تشخیص دادند و او به شکلی اورژانسی برای پیوند کبد به شیراز منتقل شد.با انتقال وی به شیراز ، عمل پیوند با موفقیت انجام شد تا اینکه بعدا مشخص شد عمل «بای پس» با اشتباه پزشکی سه برابر بیشتر از استاندارد انجام شده است.

بازگشت عوارض بیماری


«رضا داوودنژاد» اسفند 1402 بر اثر عوارض ناشی از پیوند کبد که چند سال پیش انجام داده بود، دوباره در بیمارستان بستری شد.او در این مدت تحت چند عمل جراحی قرار گرفت داوودنژاد در 13 فروردین 1403 در 43 سالگی درگذشت.بیمارستان دلیل مرگ او را «بهم‌ریختگی‌های آنزیم‌های کبدی و عفونت خون» اعلام کرد.جنازهٔ او در 18 فروردین در کنار مادربزرگش احترام‌السادات حبیبیان دفن خواهد شد

تفریحات مورد علاقه وی


یکی از عشق های من برف بازی است ، عاشق شمشک و اسکی هستم ، گاها که می ریم و یا برف می بارد آدم برفی هم درست می کنم.کلا کودک درون فعالی دارم اطرافیان من همه می دانند که اهل کنترل کردن حس و حالم نیستم. ماشین باز حرفه ای هستم، ماشین های مورد علاقه ام بیشتر آمریکایی هستند، شورلت های بزرگ GMC و همچنین وانت های بزرگ تویوتا را خیلی می پسندم. از ویراژ و سرعت بالا بگیر تا چپ کردن ماشین را تا دلت بخواد تجربه کردم.مسافرت زیاد می روم و دلم که می گیرد می زنم به جاده، فضای سفرهای من همیشه شاد است و هرکس که با من به سفر می آید حسابی به او خوش می گذرد.فوتبال را دوست دارم، طرفدار پر و پا قرص استقلال و فرهاد مجیدی و علی کریمی هستم؛ تیم محبوب خارج از کشورم هم بارسلونا و بازیکن مورد علاقه ام مسی است.

شغل دوم


در کنار بعضی از دوستانم گاهی یک سرمایه گذاری کوچک در کار ساختمان و بیزینس های متفرقه انجام می دادم اما رسما تمام دلخوشی و درآمدم از بازیگری است.

رضا داوودنژاد و حاشیه زخم کاری


رضا داوودنژاد در زخم کاری و رضا داوودنژاد در زخم کاری 2 از بیشترین سرچ های کاربران در مورد آقای بازیگر هستند، رضا داوود نژاد در زخم کاری بازی نکرده است اما او همزمان با پخش آخرین قسمت سریال «زخم کاری» محمد حسین مهدویان واکنش جالبی نشان داد و نوشت:

تو یه رستوران قدیمی خیلی خوب، هم غذای بد خوردیم و هم مالیات بر ارزش افزوده اضافه الکی دادیم…

علی بحرینی از عوامل سریال زخم کاری و یکی از نویسندگان این مجموعه به این واکنش رضا داوودنژاد پاسخ گفت و نوشت:

«آقازاده‌ای که از شش سالگی در فیلم‌های پدرش بازی کرده و تا همراهی با بهرام بیضایی و داریوش مهرجوئی پیش رفته، اما نهایتاً به خروجی مطبوعی نرسیده حالا میانبر زده و می‌خواهد با آویزان شدن به طناب زخم کاری2 تبدیل به شاخ مجازی شود. مقصر محمد حسین مهدویان است که به ذهنش نرسید بعضی از کاراکتر‌های زخم کاری2 می‌توانند راننده‌هایی بی دیالوگ داشته باشند که نقشهایشان را چنین آقازاده‌هایی بازی کنند. اگر مهدویان خلاق بود. این شازده هم حال بهتری داشت.»

زندگی هنری


رضا یکی از بازیگرانی است که این حرفه را از دوران کودکی و 6 سالگی آغاز کرده است؛ فیلم بی پناه اولین فیلم سینمایی رضا داوود نژاد بود که در سال 1365 و به کارگردانی پدرش ساخته شد اما بعد از آن رضا تا سن 18 سالگی به دلیل تمرکز روی درس و تحصیل در هیچ فیلمی بازی نکرد.در سال 1377 وقتی 18 ساله بود در فیلم «مصائب شیرین» پدرش بازی کرد و برای همین نقش، نامزد بهترین نقش اول جشنواره بین المللی فیلم فجر شد اما برنده نشد به همین دلیل بعد از شهرت نسبی کار شیرینی پزی را رها کرد و به بازیگری چسبید.

شهرت رضا داوودنژاد با فیلم مصائب شیرین


سال 1377 رضا داوودنژاد در سن 18 سالگی با بازی در فیلم مصائب شیرین باز هم به کارگردانی پدرش به این عرصه بازگشت و برای بازی در این فیلم کاندید دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول در جشنواره فیلم فجر شد، به همین دلیل این فیلم را می‌توان نقطه اوج شهرت رضا داوود نژاد دانست.

اولین فیلم رضا داوود نژاد


فیلم بی پناه اولین فیلم سینمایی رضا داوود نژاد بود که در سال 1365 و به کارگردانی پدرش ساخته شد.

اولین فیلم سینمایی رضا داوود نژاد


در ماه رمضان 1381 اولین بار با سریال «پشت کنکوری ها» وارد تلویزیون شد و در کنار برزو ارجمند، علی صادقی و سحر ولدبیگی به اوج شهرت رسید

ماندگارترین نقش های رضا داوود نژاد


رضا داوود نژاد یکی از بازیگرانی است که در نقش های متفاوت مقابل دوربین رفت و به خوبی از عهده ایفای آنها برآمد. نقش های متفاوت کمدی و جدی در سینما و تلویزیون همگی نشانی از علاقه و تبحر رضا داوود نژاد به دنیای بازیگری دارد.


فیلم‌های سینمایی رضا داوود نژاد


سال

عنوان

نقش

توضیح

منبع

1365

بی‌پناه

رضا (بازیگر خردسال)

[13]

1377

مصائب شیرین

رضا

1379

بچه‌های بد

رضا

1380

بانوی کوچک

نیما

1382

روایت سه‌گانه – اپیزود دوم: شوخی‌های خدا

1383

هشت‌پا

پیام

1384

چپ‌دست

پیام

1384

هوو

1387

تیغ‌زن

1388

نیش زنبور

1388

کارد و پنیر

1388

سرباز فراری

کامران

1388

ته‌تغاری

1388

کادوی دربه‌در

1389

خیابان‌های آرام

1389

دردسر بزرگ

رجبعلی

1389

زن‌ها شگفت‌انگیزند

نادر

1389

کنسرت روی آب

علیرضا

1389

مرهم

رضا

1389

همه چی آرومه

البرز

1389

آقای زرنگ

فرشاد

1390

کلاس هنرپیشگی

رضا

1390

روبیت

مانی

1391

ورود به جزیره

آرش

1394

فراری

سجاد

1396

رضا

حمید

1396

مصائب شیرین 2

رضا

1397

مهریه

1398

لامینور

سرآشپز

1399

بی‌رویا

آرش

1399

لب خط

1399

یقه سفیدها

پدرام

1399

گیسوم

داریوش

1400

بیرو

مربی علیرضا


مجموعه تلویزیونی های رضا داوودنژاد


سال

عنوان

نقش

توضیح

منبع

1381

پشت کنکوری‌ها

سیاوش

1382

باغچه مینو

نادر

1384

زندگی به شرط خنده

1384

متهم گریخت

بازیگر مهمان

1385

من نه منم

1389

نون و ریحون

حامد

1390

فراموشی

1396

پنچری

قادر پیش‌دست

1398

زندگی شگفت‌انگیز است

1400

بعد از آزادی

1401

از سرنوشت 4

فرزام

1401

شهباز

1402

نیکان

جوایز و افتخارات رضا داوودنژاد


جوایزی به نام ایشان ثبت نشده است.

اینستاگرام رضا داوودنژاد


رضا داوودنژاد در اینستاگرام با نام کاربری ‎ (@rezadavoodnejad)فعالیت می کند.

ورود به اینستاگرام

تصاویر جذاب و دیدنی


پیام عاشقانه و تلخ رضا داوودنژاد به همسرش



(ویدیو) دلایل موفقیت در زندگی امین زندگانی"بازیگر سریال طوبی" و همسرش الیکا عبدالرزاقی"بازیگر جوکر2" در شب آهنگی/ فقط تعجب و شوکه شدن حامد آهنگی
لباس عروس و دسته‌گل استثنایی یک بانوی گیلانی در سال 1317/ باورتون میشه این لباس‌عروس رویایی و دسته‌گل شیک واسه 86 سال پیش باشه؟/ چه جای قشنگی عکس گرفتن!
قاب زیبایی از خانواده 11 نفره ناهید کیانی، دارنده مدال نقره در المپیک 2024، دور میز غذاخوری خانه/ چه تابلوهای انرژی‌بخش و زیبایی!
(عکس) نظری به چیدمان فوق شیک منزل صبا راد و همسرش در ترکیه / دیزاین فوق العاده پذیرایی با پیانو و لوستر شاهانه/ همبرگر شوهرپز خانم مجری، چه کرده مانی رهنما👍
(ویدیو) شوخی خنده بازارایی‌ها با دلایل سرمربی شدن حمید استیلی در پایتخت/ اقای اسپیلی سرمربی تیم پایتخت
(ویدئو) اجرای زنده و زیبای رضا بهرام از خواننده معروف قدیمی / عمرا کسی با این آهنگ خاطره نداشته باشه / ساعت ها میشه با این آهنگ گریه کرد
(ویدئو) انتقاد جالب سوسن پرور در برنامه جوکر 2 بیشترین فحش تو پیجم برای چهره منه / تو جوکر 2 ببینید کی خوشگله؛ دل شکستن هنر نیست
(ویدیو) حرکت باورنکردنی و جالب یک خرس باهوش با حلقه ورزشی/ خرس ورزشکار به ایشون میگن!؟
(ویدئو) بدل خارجی مریلا زارعی هم پیدا شد/ حتی نوع نگاه کردنشون هم عین همه😮
(تصویر) مقایسه پنجه های ترسناک خرس گریزلی و سر انسان که دیدنش شما را شوکه میکند!😯
(ویدئو) ببعی کلاه قرمزی اینبار همه رو سوپرایز کرد!/ آخه با بادمجونم میشه بازی کرد؟😂
(تصاویر) زن که 30 سال خواب به چشمانش نیامده است !
(عکس) نگاهی به تصویر قدیمی از پدر زن مجتبی خامنه ای در کنار رهبر معظم انقلاب در دوران جنگ تحمیلی/ آقای حداد عادل چقدر اینجا جوان هستند
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان‌نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه