بزرگترین و عجیب ترین کشفیات تاریخی بشر روی کره زمین کدام ها بودند؟

انتشار 27 اسفند 1402

طوطیا:بشر در طول حیات خویش روی کره ی زمین، کشفیات بسیاری داشته است که برخی از آن ها به عنوان بزرگترین میراث زمین شناخته می شوند. در اینجا به بزرگترین کشفیات تاریخی بشر می پردازیم که هر یک در نقطه ای از جهان پیدا شده اند.

بزرگترین و عجیب ترین کشفیات تاریخی بشر روی کره زمین کدام ها بودند؟

شهر باستانی پمپی در ایتالیا

شهر باستانی پمپی در ایتالیا دارای قدمتی ست که به قرن ششم پیش از میلاد مسیح مربوط می شود. این شهر در خلال زلزله ی بزرگی که در 63 سال قبل از میلاد مسیح در آن منطقه رخ داد، ویران شده و زمانی که 79 سال پس از میلاد کوه آتشفشانی نزدیک به آن نیز فوران کرد؛ به طور کلی مدفون گشت. بخشی از این شهر در سال 1599 میلادی کشف شده و در سال 1748 میلادی به صورت کامل از زیر خاک بیرون آورده شد. کشف شهر باستانی پمپی از بزرگترین کشفیات تاریخی بشر بوده و با رونمایی از آن اطلاعات بسیاری در خصوص تاریخ پیش از میلاد مسیح در اروپا به دست آمد.

شهر باستانی پمپی در ایتالیا

دروازه خورشید بولیوی، دری به جهان دیگر

این دروازه که در شهر تاریخی تیواناکو قرار دارد، به نام دروازه خورشید معروف است. البته بومیان منطقه عقیده دارند که این دروازه ی پررمز و راز دری به جهان باقی بوده و با عبور از آن، انسان تحولی را تجربه می کند که هرگز نمی تواند به مانند سابق باشد.

قدمت دروازه خورشید به قرن دهم پس از میلاد مسیح می رسد، اما زمان ساخت قطعی آن مشخص نیست. اگر چه بخش زیادی از نقاشی ها و خطوط ترسیمی روی این دروازه، رمزگشایی شده است؛ اما همچنان قسمت هایی از نقاشی های آن مانند رازهای سر به مهر باقی مانده اند.

دروازه خورشید بولیوی، دری به جهان دیگر

یوناگونی؛ شهر باستانی زیر آب

یوناگونی، نام شهری ست که در کشور ژاپن واقع شده است و در زیر دریا قرار دارد. باستان شناسان قدمت این شهر زیر آب را به پیش از عصر یخبندان زمین نسبت می دهند. خاچیرو آراتاکی کسی بود که این شهر زیرآبی را در ژاپن کشف کرده و با کشف آن دروازه ی عظیمی از سوالات و رمز و راز را پیش روی انسان کنونی مفتوح ساخت.

یوناگونی؛ شهر باستانی زیر آب

موهن جو دارو در پاکستان

این سایت باستانی جایی ست که به عقیده ی عده ای، به وسیله ی موجودات فضایی ساخته شده است. در واقع نظریه ی ساخت بخش بزرگی از تمدن زمین به وسیله ی موجودات فضایی، با این سازه نیز پیوند خورده است. موهن جو دارو در واقع بقایایی از شهری ست که پیش از این و در دوران باستان در محل آن، وجود داشته است. این سایت در سال 1992 میلادی توسط یک باستان شناسی هندی در پاکستان و در حوالی رود سند مورد اکتشاف قرار گرفت. همه چیز در خصوص موهن جو دارو عجیب و غریب می نماید. اینجا ویرانه ای ست که به شکلی عجیب دارای برخی جزئیات دست نخورده و کاملا سالم می باشد.

موهن جو دارو در پاکستان

گوی های سنگی

عده ای از کارگران که در جنگل های جنوبی آمریکا مشغول آماده سازی زمین برای کشاورزی بودند، گوی های سنگی عجیبی را کشف کردند. این گوی های سنگی که از کشفیات بزرگ تاریخی زمین هستند، در دهه ی 30ام میلادی در کاستاریکا مشاهده شدند. از آن پس در نقاط دیگری از زمین چون بوسنی نیز نمونه های مشابهی دیده شد. دوار بودن کامل و کروی بودن این گوی های سنگی عظیم الجثه، محرز بوده، ولی علت پیدایش و توجیه موجودیت آن ها؛ ناشناخته باقی مانده است.

گوی های سنگی

رآکتور هسته ای طبیعی در آفریقا

در حال حاضر جهان جنگ پنهانی به شکل نبرد هسته ای را در خود جای داده و بیشتر کشورها برای پیشرفت در زمینه ی هسته ای، در تلاش هستند. جالب است بدانید که یک رآکتور هسته ای طبییعی در قاره ی آفریقا و در کشور گابن وجود دارد. این رآکتور هسته ای طبیعی چیزی نزدیک به 2 میلیارد سال قدمتداشته و به صورت کاملا طبیعی و بدون دخالت تکنولوژی، شکافت هسته ای را طی کرده و انرژی فوق العاده قوی آن را ساطع می کند.

رآکتور هسته ای طبیعی در آفریقا

لشکر سفالین چین از بزرگترین کشفیات تاریخی

لشکر سفالین چین که در حال حاضر یکی از جاذبه های گردشگری مشهور این سرزمین به شمار می آید، توسط “َشاآنشی” کشاورز چینی کشف شد. شاآنشی که در حال کندن زمین برای رسیدن به آب و ساخت یک چاه بود، با لشکر سفالین که تا چشم کار می کرد ادامه داشت، روبرو گشت. ارتش سفالین در سال 1947 میلادی کشف شده و به قطع مقبره ی امپراطور آن دوران چین یعنی “چی شی هوان” نیز در همین بین قرار دارد، اما هنوز باستان شناسان موفق به کشف آن نشده اند.

در دوران چین باستان، رسم بر این بود که همزمان با مرگ امپراطورها و افراد والامقام حکومتی، ابزار و وسایل مورد نیاز پس از مرگ نیز با آن ها دفن می شد. چینی ها بر این باور بودند که در زندگی پس از مرگ به این ابزار نیاز پیدا خواهند کرد.

به نظر می رسد که امپراطور چی شی هوان، برای زندگی پس از مرگ خود به یک لشکر عظیم احتیاج داشته است. اما هنوز مشخص نیست که خود مقبره کجاست و تلاش های باستان شناسان برای کشف آن، همچنان ناکام مانده است.

لشکر سفالین چین از بزرگترین کشفیات تاریخی

مقبره ی توت آنخ آمون

هاوارد کارتر در سال 1922 میلادی، مقبره ی توت آنخ آمون را در مصر کشف کرد. جسد مومیایی شده ی توت آنخ آمون یکی از مشهورترین کشفیات تاریخی بشر به حساب می آید. با کشف این مومیایی و مقبره ی وی، اطلاعات زیادی در خصوص مصر باستان و تمدن سلطنتی آن به دست آمد.

مقبره ی توت آنخ آمون

غارهای لاسکو در فرانسه از بزرگترین کشفیات تاریخی

مارسل رویدا غارهای لاسکو در فرانسه و نقاشی های حیرت انگیز آن را کشف کرد. قدمت نقاشی های این غارها به چیزی در حدود 17 هزار سال پیش بازمی گردد. در دیواره های غارهای لاسکو در فرانسه، نقاشی های بسیار زیبا و عجیب از حیوانات مختلف را مشاهده می کنید و این ثابت می کند که بشر در آن زمان هنر نقاشی کردن را به شکلی حرفه ای همراه داشته و از آن بدین شکل استفاده کرده است. غارهای لاسکو در سال 1979 میلادی در شمار میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و در آن ثبت گشت.

غارهای لاسکو در فرانسه از بزرگترین کشفیات تاریخی

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب