چگونه در خانه و بدون هزینه صورتمان را پاکسازی کنیم؟

انتشار 24 اسفند 1402
مطالعه 3 دقیقه

یکی از راه‌های نفوذ آلودگی به پوست منافذ باز صورت هستند. پاکسازی پوست به درمان این منافذ کمک می‌کند. در ادامه این مطلب از طوطیا نیوز روش های خانگی برای پاکسازی پوسا صورت را معرفی می کنیم.

چگونه در خانه و بدون هزینه صورتمان را پاکسازی کنیم؟

پاکسازی پوست یا Skin Cleaning یک روش مراقبتی برای از بین بردن آلودگی‌ها، چربی‌ها، مواد اضافی و سلول‌های مرده است. در این روش ضمن پاک‌سازی به خون‌رسانی، تغذیه و آب‌رسانی پوست کمک می‌شود. مجموع این فرآیند باعث سلامت بیشتر پوست خواهد شد که نتیجه آن شادابی و طراوت است.

3 روش موثر پاکسازی صورت در خانه


پاکسازی پوست (Skin Cleaning) را می‌توان در خانه، آرایشگاه و کلینیک‌های زیبایی انجام داد. اگر قصد دارید بدون هیچ هزینه ای پوست خود را در خانه پاکسازی کنید ما به شما روش های زیر را پیشنهاد می دهیم.

پاکسازی صورت در خانه با یخ


پاکسازی پوست با یخ کمی جالب است و کمتر کسی آن را استفاده می کند چون حس می کنند تاثیر گذار نیست. یک‌تکه یخ بردارید و به ‌آرامی آن را به مدت دو دقیقه روی پوست صورت خود بمالید. وقتی صحبت از پف‌کردگی میشود، می‌توان از یخ اول صبح بعد از پاک‌ سازی پوست در خانه استفاده کرد. یک قطعه یخ را از فریزر خارج کنید و 1 دقیقه صبر کنید سپس آن را روی پوست بمالید. استفاده مستقیم از یخ می‌تواند برای نواحی ظریف اطراف چشم کمی سرد باشد. اگر یخ برای پوست شما مناسب نیست و به آن حساسیت دارید، آب سرد را به جای آن استفاده کنید.

پاکسازی صورت با یخ

پاک‌سازی پوست با بخور


یک قابلمه کوچک را با 1 الی 2 فنجان آب پر کنید و آن را بجوشانید.قبل از بخور، صورت خود را با صابون بشویید. ماسک صورت بزنید، تونر بزنید و سپس مرطوب کنید. آب را روی اجاق‌گاز بجوشانید و بعد از دم‌کشیدن آن را در ظرفی بریزید. یک حوله را روی سرخود قرار دهید و به مدت 5 تا 10 دقیقه به سمت آب خم شوید. اسانس‌ها یا گیاهان دارویی را برای رایحه‌ درمانی، کاهش استرس یا کمک به خواب به آب اضافه کنید.

صورت خود را با استفاده از یک پاک ‌کننده ملایم بشویید. مطمئن شوید که تمام آرایش خود و هرگونه آلودگی، روغن یا عرق نشسته روی سطح پوستتان را پاک کنید. با بخور گرفتن منافذ پوست شما باز می‌شود و اگر روی پوستتان کثیفی یا آرایشی داشته باشید، پوست تحریک میشود. صورت خود را با اسکراب لایه‌ بردار یا صابون نشویید. قبل از بخور، بهتر است با یک شوینده بسیار ملایم صورت را بشویید تا احتمال تحریک پوست با بخور درمانی را کاهش دهید. بعد صورت خود را با یک حوله نرم خشک کنید.

پاک‌سازی پوست با بخور

پاکسازی پوست در خانه با شکر


از شکر می توان به عنوان لایه برداری طبیعی استفاده کرد و با آن پوست را پاکسازی کرد. شکر لایه برداری قوی و طبیعی است. برای این کار دو قاشق شکر را پودر کنید و با آب لیمو و دو قاشق آب مخلوط کنید. بعد این ترکیبات را هم بزنید، یادتان نرود که ترکیب نهایی باید خمیری شکل باشد. بعد این خمیر را به هر کجای پوست که می خواهید لایه برداری و پاکسازی کنید بزنید. وقتی آن را به صورت زدید 5 دقیقه آن را ماساژ دهید و بعد با آب سرد صورتتان را بشورید. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید تا حداکثر نتیجه را بگیرید.

سخن پایانی


فرقی نمی‌کند جنس پوستتان چرب باشد یا خشک، مرطوب کننده‌ها یکی از اصول پایه‌ای پاکسازی پوست هستند و استفاده از آنها به نوعی برای حفظ ساختار و سلامت پوست ضروری است.

پوست شما در مراحل مختلف پاکسازی و لایه برداری، مقدار زیادی از چربی طبیعی خود را از دست می‌دهد و ممکن است دچار خشکی، فشار یا کشیدگی شود. استفاده از مرطوب کننده‌ها در این مرحله، می‌تواند به بازیابی رطوبت از دست رفته پوستتان کمک کند. مرطوب کننده‌ها در انواع سرم، اسپری، لوسیون و ... در دسترس هستند. انتخاب هر یک از آنها، به شرایط و نیاز پوستی خود شما بستگی دارد.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب