فیلم زیرخاکی از فرانسوی صحبت کردن محمدرضا پهلوی، در 7 سالگی!/کلا مدرسه اشونم با مردم عادی فرق داشت 😡

انتشار 27 مهر 1403

طوطیا نیوز:ویدئویی کوتاه از محمدرضا پهلوی که در سن هفت سالگی به زبان فرانسه صحبت میکند.چقدر برای بچه های خودشون همه جور امکاناتی داشتن ولی مردم عادی دنبال یک ذره عدالت بودند.در ادامه مشاهده کنید.

فیلم زیرخاکی از فرانسوی صحبت کردن محمدرضا پهلوی، در 7 سالگی!/کلا مدرسه اشونم با مردم عادی فرق داشت 😡

به گزارش طوطیا نیوز،محمدرضا پهلوی متولد 4 آبان 1298 در تهران 5 مرداد 1359 در قاهره که به محمدرضاشاه پهلوی نیز شهرت دارد و تا پیش از انقلاب 57 با عنوان رسمی اعلی‌حضرت همایونی، شاهنشاه آریامهر خطاب می‌شد، دومین و آخرین پادشاه دودمان پهلوی و آخرین پادشاه ایران بود که از 25 شهریور 1320 تا 22 بهمن 1357 بر این کشور حکومت کرد. محمدرضاشاه در پی استعفای پدرش رضاشاه پهلوی و با رای مجلس شورای ملی به پیشنهاد محمدعلی فروغی برای جلوگیری از از بین رفتن تمامی ارضی ایران بر اثر هجوم متفقین به قدرت رسید و با انقلاب 1357 از حکومت برکنار شد. وی در طول زندگی خود سه‌بار ازدواج کرد و صاحب پنج فرزند شد.

محمد رضا پهلوی حاصل ازدواج رضاشاه و تاج‌الملوک آیرملو بود. در حالی‌که 6 سال داشت، پدرش پادشاه شد و او به ولیعهدی ایران رسید. تحصیلات مقدماتی را در تهران و تحصیلات متوسطه را در سوئیس به اتمام رساند و در بازگشت به ایران با درجه ستوان دوم از دانشکده افسری فارغ‌التحصیل شد. در جنگ جهانی دوم و هم‌زمان با اشغال ایران در 22 سالگی به پادشاهی رسید و از 25 شهریور 1320 تا انقلاب ایران در سال 57 بر ایران پادشاهی کرد. در آغاز قدرت کمی داشت، ولی با پایان اشغال ایران و خروج نیرو‌های خارجی از کشور، با پشتیبانی امریکا و با سیاست نخست‌وزیر وقت، قوام السلطنه به حکومت خودمختار در آذربایجان و کردستان خاتمه داد. هم‌چنین وی زمین‌هایی که پدرش از مالکان آن‌ها گرفته بود را به صاحبان پیشین‌شان بازگرداند.

دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
همچنین بخوانید