دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی / آرایشگاه /

راهکارهای بینظیر برای تشخیص ماندگاری عطر و ادکلن در هنگام خرید/ دیگه پولتون هدر نمیره

سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403
هنگام خرید عطر و ادکلن این سوال به ذهنمان میرسد که آیا عطر مورد نظر ماندگاری خوبی دارد ؟ در ادامه این مطلب از طوطیا نیوز به شما یاد میدهیم چگونه جواب این سوال را پیدا کنید.

یکی از مواردی که برای ما خیلی مهم و ارزشمند است، میزان ماندگاری عطر و ادکلن است. معمولا در حین انتخاب، این سوال را می‌پرسیم که آیا عطر موردنظر ماندگاری خوبی دارد؟ چقدر روی پوست و لباس باقی می‌ماند؟ ولی آیا شما به گفته فروشنده عطر، صد در صد اعتماد می‌کنید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا روش تشخیص ماندگاری عطر را بیان کنیم.

چگونه پخش بو و ماندگاری عطر را تشخیص دهیم؟


عطرها با درصد روغنشان سنجیده می‌شوند. هرچقدر میزان آن بالاتر باشد عطر گرانتر هم می‌شود و برای اینکه ماندگاری عطر بالا برود در آن از فیکساتور استفاده می‌کنند.اگر دوست دارید بدانید عطرها براساس روغنشان چه دسته بندی دارند این موارد را مرور کنید:

  • عطر پرفیوم: غلظت روغن در آن بین 20 تا 40 درصد است.

  • عطر ادو پرفیوم: غلظت روغن در آن بین 15 تا 20 درصد است.

  • عطر ادو تویلت: غلظت روغن در آن بین 5 تا 15 درصد است.

  • ادوکلن: غلظت روغن در آن بین 2 تا 5 درصد است.

  • ادوفرش: غلظت روغن در آن بین 1 تا 3 درصد است.

تا این مرحله متوجه غلظت روغن در عطرها شدید، همین مساله ماندگاری عطر را مشخص خواهد کرد. اما این نکته را هم درنظر داشته باشید، غلظت عطر هرچقدر بیشتر باشد پخش بوی آن کمتر خواهد شد. با عطری سنگین‌تر روبه رو هستید.

برای مطمئن شدن از میزان پخش بو و ماندگاری یک عطر جدید، روش‌هایی وجود دارد. آسان‌ترین روش، آن است که شما مقداری از عطر جدید را بر روی پوست دست خود بزنید و یک روز صبر کنید. البته در این یک روز، نباید دوش بگیرید. بعد از یک روز، متوجه میزان ماندگاری و پخش بوی عطر خواهید شد.

روش دیگر، آن است که یک عطر سمپل یا دستریز از همان عطری که نظرتان را جلب کرده است، تهیه کنید و برای چند روز از آن استفاده کنید. به این ترتیب، متوجه میزان ماندگاری و پخش بوی عطر مورد نظر خود می‌شوید.

اما اگر می‌خواهید، درباره پخش بو و ماندگاری یک عطر مطمئن‌تر شوید، پس از تهیه سمپل یا دستریز آن، می‌توانید مقداری از عطر را داخل کمد یا اتاق کوچکی اسپری کنید و درب آنجا را ببندید. پس از چند ساعت، درب کمد یا اتاق را باز کنید و نفس عمیق بکشید. اگر رایحه عطر، هنوز در اتاق یا کمد وجود داشت و آن را حس می‌کردید، بدین معنا است، که عطر دارای پخش بو و ماندگاری قابل قبولی است.

اگر پخش بوی یک عطر زیاد باشد، رایحه آن عطر خط بو یا اصطلاحا رد بو از خود بر جای می‌گذارد. اما اگر پخش بوی یک عطر کمتر باشد، مطمئنا دنباله رایحه عطر، بعد از ترک کردن یک مکان توسط کسی که عطر زده است، باقی نخواهد ماند.

نکته مهمی که در مورد تشخیص پخش بو و ماندگاری آن وجود دارد، آن است که نباید به هیچ عنوان درباره این دو شاخصه مهم، با توجه به کاغذهای بلاتر تست عطر تصمیم گرفت. این کاغذها به گونه‌ای طراحی می‌شوند، که رایحه عطر را بیشتر در خودشان نگه دارند. بنابراین شما را در تصمیم‌گیری و قضاوت، دچار اشتباه خواهند کرد.

عطر

سخن پایانی


این نکته را هم در نظر داشته باشید که از هیچ عطری نباید توقع 24 ساعته ماندن داشته باشید! یک عطر خوب می‌تواند 4 تا 6 ساعت ماندگاری بالا داشته باشد.



(تصاویر) 15 تا از شگفت انگیزترین گل و گیاهان کمیاب جهان که بندرت کسی شانس دیدنشونو داره/ چقدر عجیبن واقعا انگار از فضا اومدن
(عکس) شباهت باورنکردنی مجید مظفری، بازیگر "جوکر 2"، و برادر دوقلویش
عکس دیده نشده از نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2"، و مادر جوانش/ دقت کردین نیما چقدر شبیه مادرشه
تصاویر حیرت انگیز و جذاب دکوراسیون خانه و آشپزخانه برای دوست داران طبیعت/ خانه سبز/همه جا پر از گل و سرسبزی😍
(ویدیو) خنده دارترین و تاریخی ترین سکانس تلافی در برنامه شب آهنگی/ ترسوندن حامد آهنگی توسط بهنوش بختیاری/ فقط ترسیدن خانوم بازیگر
(عکس) تبریک تولد دیوید بکام به ستاره هالیوودی تام کروز/به همراه ویکتوریا بکام/پیرنشو لعنتی
(ویدیو) سورپرایز و گریه فریبا کوثری "بازیگر سریال مختارنامه" وقتی مادرش با برنامه تماس میگیره
(تصاویر)راز تیپ های متفاوت و هنری شرکت کننده برنامه جوکر چیست؟/جسورترین استایل های «نیما شعبان نژاد»
(ویدیو) غوغای صدای بینظیر استاد علی نصیریان در دورهمی پیشکسوتان تمام حاضران را شگفت زده کرد/ ماشالله با صدای گرمشون به ترانه "امشب شب مهتابه" روح جدیدی بخشیدن👌
(تصاویر)20 ایده طراحی لاک ناخن برای روزهای گرم تابستان/با این طرح ها شیک و مدرن جلوه کنید
(ویدئو)مهدی پزشکیان کیست؟/صحبت های شیرین پسران پزشکیان درمورد پدرشان| شغل داماد و عروس پزشکیان چیست؟
عاشقانه ترین سکانسی که هرگز فراموش نمیشه/ عشق و خشم دهه شصتی افسانه پاکرو و محمدرضا غفاری در سینمایی "رویای خیس"/ جالبه بعد از 20 سال هردوشون تغییر چندانی نکردن
عکس قدیمی از مجید مظفری، بازیگر برنامه "جوکر 2"، در کنار همسر جوان و خوش انرژی اش/ الان دیگه مشخص شد نیکی مظفری چقدر شبیه باباشه
(ویدیو) خلاقیت منحصربفرد و تحسین برانگیز یک پدر برای سرگرم کردن کودکش/ وقتی بچه رو با باباش تنها میذاری😂😂
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل اکسپت مقاله