دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
اخبار اجتماعی /

جدیدترین یافته ها در مورد منشا واقعی عجیبترین شی ء باستانی که در اسپانیا کشف شده است/ منشا فرازمینی شی ء باستانی اثبات شد+ عکس

دوشنبه، 14 خرداد 1403
طوطیا نیوز: در میان گنجینه‌های طلایی پر زرق و برق از عصر برنز، تعدادی اشیاء ممکن است باارزش‌تر از سایرین باشد. جدیدترین یافته ها در مورد اشیاء ابهام برانگیزی که در اسپانیا کشف شده است را ببینید و بخوانید.

به گزارش طوطیا نیوز به نقل از خبرآنلاین، محققان دریافته‌اند که یک دستبند و یک نیمکره توخالی که با طلا تزئین شده است، از فلز زمینی ساخته نشده‌اند، بلکه از جنس شهاب‌سنگ‌هایی هستند که از آسمان سقوط کرده‌اند.

در مقاله‌ای که در ژانویه منتشر شد، محققان به این موضوع پی بردند که در ایبریا (3000 سال پیش) فناوری و تکنیک‌های فلزکاری بسیار پیشرفته تر از آن چیزی بوده است که ما فکر می‌کردیم.

گنج ویلنا با 66 شی عمدتاً طلا، بیش از 60 سال پیش در سال 1963 در منطقه کنونی آلیکانته در اسپانیا کشف شد. این گنجینه از آن زمان به عنوان یکی از مهم‌ترین نمونه‌های عصر برنز شناخته می‌شود.

نیمکره آهنی و طلایی که حداکثر قطر آن 4.5 سانتی متر است.

با این حال، تعیین سن مجموعه تا حدودی دشوار بوده است؛ امروز اما به لطف دو جسم که عبارتند از یک نیمکره کوچک توخالی و یک دستبند تک این کار تا حدودی ممکن شده است. این دو جسم هر دو ظاهری «آهنی» دارند یعنی به نظر می‌رسد از آهن ساخته شده‌اند.

مشکل این است که قدمت مواد طلا بین 1500 تا 1200 قبل از میلاد است؛ بنابراین بررسی محل قرارگیری مصنوعات آهنی در زمینه گنج ویلنا چیزی شبیه به یک پازل بوده است.

اما سنگ آهن از پوسته زمین تنها منبع آهن چکش خوار نیست. تعدادی از مصنوعات آهنی پیش از عصر آهن در سراسر جهان وجود دارد که از شهاب سنگ‌ها ساخته شدند. شاید معروف‌ترین آن‌ها خنجر شهاب سنگی فرعون توت عنخ آمون باشد، اما سلاح‌های دیگر عصر برنز نیز از این ماده ساخته شدند و بسیار ارزشمند بودند.

راهی برای تشخیص این تفاوت وجود دارد: آهن حاصل از شهاب‌سنگ‌ها دارای مقدار نیکل بسیار بالاتری نسبت به آهنی است که از زمین حفر شده است. بنابراین، محققان از موزه باستان شناسی شهرداری ویلنا، که مجموعه را در خود جای داده است، اجازه گرفتند تا این دو اثر را به دقت آزمایش کنند و میزان نیکل آنها را تعیین کنند.

دستبند آهنی با قطر 8.5 سانتی متر

محققان با دقت از هر دو مصنوع نمونه گرفتند و مواد را برای تعیین ترکیب آنها در معرض طیف سنجی جرمی قرار دادند. علیرغم درجه بالای خوردگی، که ساختار عنصری مصنوع را تغییر می‌دهد، نتایج نشان می‌دهد که هم نیمکره و هم دستبند از آهن شهاب‌سنگ ساخته شده‌اند.

این امر معضل چگونگی همسویی این دو مصنوع با بقیه مجموعه را حل می‌کند؛ آنها در همان دوره ساخته شده‌اند و قدمت آنها به حدود 1400 تا 1200 قبل از میلاد باز می‌گردد.



(عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024/ نوش جونتون👌
(تصاویر) چیدمان لوکس خانه رونالدو با اتاق های طرح ایرانی گنبدی شکل/نورپردازی عالی و آرامش بخش
حیواناتی با پاهای عجیب و غریب که شمارا شگفت زده میکند!/مثل پاهاشونم اسم های خاصی دارن
جدیدترین نقش آفرینی درخشان بهرام رادان، نوید محمدزاده و بهرام افشاری در کنسرت_نمایش "سی صد" با گریم های کاملا متفاوت/ چه میکنه بهتاش سریال "پایتخت"👏
تصویری از میز غذای لاکچری و مجلل مینا مختاری همسر بهرام رادان/فقط تزیین جذاب آب دوغش/عجب شمعدان و سرویس شیکی
(ویدئو) اجرای آهنگ جدید آرون افشار با لحجه دری در خیابان های ازبکستان
(ویدئو) احمد سعیدی به ایران بازگشت / ذوق احمد سعیدی خواننده پاپ در لحظه ورود به ایران در فرودگاه
(ویدیو) شوخی مهران مدیری با پیراهن غلامرضا نیکخواه/ میگه من ازین پارچه پیژامه دارم/ آقای نیکخواه خیلی باجنبه و خوبه
(ویدیو) اولین پیوند آپانسیسی تاریخ در سریال در حاشیه 🤣/ جواد رضویان عالیه 😂 مهران مدیری و غفوریان ترکیدن از خنده/ آدم دوس داشت اونجا باشه و فقط بخنده
(ویدیو) همسر بهاره رهنما، امیرخسرو عباسی در برنامه شب آهنگی/ بهش گفتم بیشتر خونه باش
چیدمان شیک و اروپایی میز غذای فاطمه گودرزی، توران سریال "لحظه گرگ و میش"، برای دوستان صمیمی اش/ فقط واکنش دوستاش موقع دیدن دیزاین میز شام و بشقاب غذاها
(عکس)10 مورد از رسومات وحشتناک و عجیب هندیان چیست؟/از آدمخواری گرفته تا ازدواج با حیوانات...
چیدمان ایرانی پسند خانه پاشا رستمی،حامد سریال "لحظه گرگ و میش"، با مبلمانی به رنگ خاص/ میدونستین از نظر طراحان داخلی این یکی از شیکترین رنگها برای مبلمان منزله ؟
(تصاویر) کیک عروسی و دسرهای فوق لوکس جشن عروسی شاهانه خواهر ساره بیات و رضا قوچان نژاد/ بعد از 7 سال هنوز هم که هنوزه شیکترین جشن عروسی چهره های معروفه👌
5 میلیون سکه رایگان سه شنبه 12 تیر ماه/ سه کارت جادویی بازی تلگرامی همستر +آموزش وارد کردن کارت و گرفتن سکه رایگان
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان