مصاحبه‌ی دیده نشده از نیکی کریمی

نیکی کریمی؛ رابطه‌ 12 ساله‌ام با عباس کیارستمی فوق العاده رابطه‌ی خلاقانه‌ای برای هردوی ما بود و باعث شد که هم نوع سینمای ایشون تغییر کنه و هم من

انتشار 22 مهر 1403

طوطیا نیوز: قسمتی از مصاحبه‌ی نیکی کریمی درباره‌ی عباس کیارستمی را مشاهده میفرمایید.

نیکی کریمی؛ رابطه‌ 12 ساله‌ام با عباس کیارستمی فوق العاده رابطه‌ی خلاقانه‌ای برای هردوی ما بود و باعث شد که هم نوع سینمای ایشون تغییر کنه و هم من

به گزارش طوطیا نیوز، نیکی کریمی (زادهٔ 19 آبان 1350) بازیگر و فیلم‌ساز ایرانی است. او یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان سینما پس از انقلاب 1357 است که در فیلم‌های مهمی نقش‌آفرینی کرده و با کسب جوایز متعدد از جشنواره‌های گوناگون بین‌المللی از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی نیز به‌شمار می‌رود.

نخستین نقش سینمایی کریمی در فیلم وسوسه (1368) بود. او سال بعد با ایفای نقش در فیلم پرفروش عروس (1369) برای نخستین بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر شد. کریمی برای بازی در سارا (1371) موفق به دریافت جایزه صدف نقره‌ای بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین شد. او در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید (1381) و واکنش پنجم (1381) شد. کریمی علاوه بر بازیگری، چندین فیلم از جمله شیفت شب (1393) و آتابای (1398) را کارگردانی کرده‌است.

کریمی در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی فیلم به عنوان داور حضور داشته‌است. وی در سال 2007 از داوران بخش فیلم کوتاه شصتمین جشنواره فیلم کن فرانسه بود. او در زمینه عکاسی و ترجمه کتاب نیز فعالیت داشته‌است. در سال 2017 کریمی در فهرست «30 تن از زیباترین زنان جهان» از سوی وبگاه بازنت قرار گرفت.

دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
همچنین بخوانید