دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی / آرایشگاه /

تقویت و سفت کردن ناخن با روش های خانگی

شنبه، 25 فروردین 1403
زیبایی ناخن در زیبایی دست‌های شما تاثیر مستقیم دارد. امروزه بسیاری از خانم‌ها برای جلوه دادن به دست‌های خود به سراغ کاشت ناخن می‌روند. اگر شما جزء آن دسته از افراد هستید که مایلید ناخن‌هایتان به طور طبیعی محکم و زیبا باشند، در ادامه این مطلب از طوطیا نیوز ما را همراهی کنید.

استفاده از روش‌های تقویت ناخن خانگی ، راه حلی ساده برای داشتن ناخن‌هایی زیبا و محکم است. همانطور که می‌دانید ناخن‌ها هم مانند پوست و مو نیاز به مراقبت و تقویت دارند و عوامل زیادی مانند استفاده مداوم از لاک ناخن یا مواد شوینده، باعث ضعیف شدن سطح و بافت ناخن می‌شوند.

بهترین تقویت کننده ناخن خانگی چیست؟


علاوه محلول‌ها و کرم‌های تقویت ناخن شرکتی، با استفاده از مواد طبیعی هم می‌توانید با صرف کمترین هزینه، ناخن‌هایتان را درمان کنید و از شکنندگی آن‌ها جلوگیری نمایید. در ادامه چند نمونه از بهترین تقویت کننده ناخن خانگی را برایتان معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ناخن‌هایی زیبا و سالم داشته باشید.

تقویت ناخن خانگی با سرکه سیب


سرکه سیب خواص فوق‌العاده‌ای برای سلامتی بدن و ناخن‌ها دارد؛ چرا که سرشار از آهن، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است. علاوه بر آن، به دلیل اسیدی بودن از رشد و تکثیر باکتری و ایجاد قارچ ناخن جلوگیری می‌کند. برای ساخت این محلول، مقدار کمی سرکه سیب را با همان میزان آب رقیق کنید و ناخن‌ها را به مدت 10 دقیقه در آن قرار دهید.پیشنهاد می‌کنیم این کار را روزی یک بار و به مدت چند هفته تکرار نمایید. علاوه بر تقویت ناخن، این ترکیب برای درمان قارچ نیز بسیار موثر است.

روغن دانه کتان برای ناخن


روغن دانه کتان، یکی از روغن‌های طبیعی مغذی است که برای سلامت بافت و سطح ناخن‌ها عملکرد موثری دارد. این روغن شگفت‌انگیز حاوی اسید چرب امگا 3، روی، لسیتین، روی، منیزیم، پتاسیم، پروتئین و ویتامین B است که همه آن‌ها برای سلامت ناخن ضروری هستند.

پس توصیه می‌کنیم هر شب با استفاده از یک گوش پاک کن، روغن دانه کتان را روی سطح ناخن بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا کاملاً جذب شود. سپس یک دستکش نخی بپوشید و اجازه دهید این روغن تا صبح روی ناخن‌هایتان باقی بماند. می‌توانید این کار را هر شب، به مدت چند هفته انجام دهید.

روغن درخت چای برای تقویت و ترمیم ناخن


روغن درخت چای، خواص بی‌شماری دارد که یکی از آن‌ها، خاصیت ضدعفونی کنندگی است. این روغن می‌تواند علاوه بر تقویت و ترمیم ناخن‌ها آسیب دیده، زردی آن‌ها را نیز از بین ببرد. کافیست چند قطره از آن را در یک کاسه کوچک آب گرم بریزید و به مدت 3 دقیقه ناخن‌ها را در آن قرار دهید.

روغن نارگیل برای ناخن


استفاده از روغن نارگیل برای ناخن ، بهترین روش برای تقویت و تسریع رشد آن‌ها است. چرا که این روغن سرشار از چربی‌های اشباع شده بوده و علاوه بر کمک به حفظ رطوبت ناخن، موجب جلوگیری از بروز قارچ و عفونت نیز خواهد شد. بهترین زمان برای استفاده از این روغن، شب‌ها قبل از خواب است.

ابتدا دست‌هایتان را بشویید؛ روغن نارگیل را کمی گرم کنید و به مدت 5 دقیقه روی ناخن‌هایتان ماساژ دهید. این کار باعث بهبود گردش خون و تقویت ناخن‌ها خواهد شد.روش دیگر استفاده از روغن نارگیل برای ناخن ، ترکیب کردن آن با آبلیمو است. به این صورت که این ترکیب را روی دست‌هایتان بمالید، یک دستکش نخی بپوشید و اجازه دهید شب تا صبح روی دست‌هایتان بماند.

روغن بادام، بهترین تقویت کننده ناخن خانگی


روغن بادام تلخ یا شیرین نیز یکی دیگر از راه‌های مراقبت از ناخن و افزایش استجکام آن‌ها است. ویتامین E موجود در این روغن؛ موجب تقویت ناخن‌ها، رطوبت رسانی به آن‌ها و جلوگیری از شکستن می‌شود. کافیست با استفاده از روغن بادام، به مدت دو هفته هرروز ناخن‌هایتان را به خوبی ماساژ دهید.

وازلین برای تقویت ناخن خانگی


یکی دیگر از روش‌های ساده تقویت ناخن‌ها، استفاده از وازلین است. ابتدا دست‌هایتان را به خوبی آب و صابون بشویید و سپس مقدار کمی وازلین را روی ناخن‌ها ماساژ دهید. پس از گذشت 3 تا 5 دقیقه نیز مجدداً دست‌ها را بشویید.

روغن زیتون و آبلیمو برای ناخن


جهت تهیه محلول روغن زیتون و آبلیمو برای ناخن به سه قاشق چای‌خوری روغن زیتون و یک قاشق چای‌خوری آبلیمو نیاز دارید. پیشنهاد می‌کنیم روغن زیتون را کمی گرم کنید و آبلیموی تازه را به آن اضافه کنید. سپس با استفاده از گوش پاک کن ، این محلول را روی سطح ناخن‌هایتان بزنید و صبر کنید تا خشک شود.

حالا یک دستکش نرم و نخی بپوشید و اجازه دهید شب تا صبح این محلول روی ناخن‌هایتان باقی بماند. هنگام صبح نیز دست‌ها را با یک شوینده ملایم بشویید. پیشنهاد می‌کنیم این کار را هر شب به مدت چند هفته انجام دهید تا نتایج آن را به وضوح مشاهده نمایید.

محلول تقویت ناخن خانگی با چای سبز


چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و تاثیر بسزایی در تقویت ناخن‌ها و جلوگیری از شکستن آن‌ها دارد. برای ساخت این تقویت کننده ناخن خانگی ، مقداری چای سبز را دم کنید و پس از خنک شدن، چند قطره روغن جوانه گندم و نمک را به آن اضافه نمایید.

حالا به مدت 10 تا 15 دقیقه ناخن‌هایتان را در این محلول قرار دهید و پس از گذشت این زمان، آن‌ها را به آرامی خشک کنید. پیشنهاد می‌کنیم هفته‌ای دو بار از این روش استفاده نمایید تا شاهد اثرات شگفت‌انگیز آن باشید. از بین بردن زردی و کدری ناخن و افزایش استحکام آن، تنها بخشی از مزایای این روش هستند.

روغن کرچک برای استحکام ناخن


روغن کرچک خواص بی‌نشیری برای پوست، مو و ناخن‌ها دارد و علاوه بر از بین بردن عفونت‌های قارچی، باعث استحکام ناخن‌ها نیز خواهد شد. کافیست چند قطره روغن نعنا را با مقداری روغن کرچک مخلوط کنید و کمی نمک اپسوم به آن اضافه نمایید. حالا ناخن‌ها را به مدت 10 دقیقه در آن قرار دهید و در انتها با آب بشویید.

سخن پایانی


برای مراقبت از ناخن روش‌های زیادی وجود دارد. با این حال استفاده از روش خانگی تقویت ناخن نیز می‌تواند مفید باشد. علاوه بر موارد گفته شده مصرف کافی پروتئین، زینک، بیوتین و روی، ناخن‌ها را محکم می‌کند. علاوه بر این، حفاظت از ناخن‌ها در برابر اشعه آفتاب و کاهش تماس با مواد شیمیایی به سلامت ناخن‌ها کمک می‌کند. چرب کردن ناخن‌ها و اطراف آنها هم مفید است.



(ویدئو) کشف های باستانی در ایران که باستان شناسان را حیرت زده کرد/ از پروتز چشم مصنوعی تا سیستم فاضلاب شهری و...
جنجال خواسته ی عجیب مبینا نعمت‌زاده به کجا رسید
(ویدئو) با خوش شانس ترین انسانی که تا بحال پا روی کره زمین پا گذاشته آشنا شوید
(ویدیو) تفریح لاکچری شهربانو منصوریان و پسرش، ارشام، در آبهای آزاد کیش/ دیدین چجوری خودشو به آب و آتیش زد که مادرش اینا رو نبره دبی🤣
این جنگل در پاییز و بهار به شما لبخند میزند!/ یکی از زیباترین و نادرترین پدیده ایجاد شده توسط انسان!
(عکس) جشن تولد گرم و صمیمی مازیار لرستانی در کنار پدر قاضی و مادرش/ چهره خندان و خوشحال مادر آقای بازیگر
(ویدیو) مازیار لرستانی داماد شد؟!/ ساقدوش مراسم عروسی مازیار لرستانی مشخص شد
(ویدئو) رونمایی مهران مدیری از هواپیمای شخصی اش در برنامه دورهمی / تماشاگر چه خوب مچشو گرفت؛ دنبال سوئچ هواپیماش میگرده 🤣
(ویدیو) واکنش سوسن پرور در برنامه "جوکر2" به کسانی که به چهره‌اش فحش میدهند/ سوسن پرور؛ حسودین! نباشین! حالا بذار تو جوکر 2 میفهمین کی خوشگله!/ یعنی چه برنامه ای داره واسش؟
گلایه نعیمه نظام دوست از محدودیت های بانوان در جوکر!/ علت عدم حضور ایشان در این برنامه پر طرفدار مشخص شد!
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان‌نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب
شبکه مترجمین اشراق
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه