دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی / آرایشگاه /

ترفندهای جلوگیری از ریزش ریمل در زیر پلک ها

شنبه، 12 اسفند 1402
ریختن ریمل در زیر پلک ممکن است به دلایلی اتفاق بیفتد. ما در این مطلب از طوطیا نیوز ترفندهایی برای جلوگیری از این اتفاق بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

ریزش ریمل زیر چشم یک چالش همیشگی هنگام آرایش کردن است. در بسیاری از مواقع حتی استفاده از ریمل هایی با مارک خوب نیز نمی تواند مانع این اتفاق شود. پس از روش هایی که این مطلب در اختیارتان قرار می دهد برای جلوگیری از ریزش ریمل زیر چشم استفاده کنید.

روش های جلوگیری از ریزش ریمل زیر چشم


داشتن چشمانی زیبا و گیرا و مژه های بلند و پرپشت آرزوی هر خانمی است و ریمل نقش اصلی را برای رسیدن به این هدف ایفا می کند. این وسیله آرایشی خصوصا برای خانم هایی که مژه های کم پشتی دارند، یک نعمت است و زیبایی خاصی را برای چشمان شما به ارمغان می آورد. با این حال، ریختن ریمل در زیر چشم ها یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر خانمی اتفاق بیفتد. در ادامه روش های جلوگیری از این مشکل بیان می شود.

تمیز کردن صورت و مژه‌ها


هیچ گاه ریمل را روی مژه های کثیف نزنید. ابتدا به کمک یک محصول پاک کننده ملایم تمام آثار مواد آرایش را از روی مژه ها و پلک هایتان پاک کنید. سپس از یک محصول تقویت کننده مژه برای آبرسانی و کمک به رشد مژه هایتان استفاده کنید. از جمله بهترین محصولات تقویت کننده مژه می توان به محصولات حاوی روغن کرچک، بادام، آرگان، اسطوخودوس و سرم های حاوی ویتامین A، E، C، D، K، B1، B2، پروویتامین B5، B6 B12، اسید فولیک و نیاسین اشاره کرد.

به پلک ها مرطوب کننده نزنید


ریزش ریمل زیر چشم، اگر ریملی که روی مژه ها می‌زنید، پوست زیر چشم را لکه دار می‌کند، به احتمال زیاد مشکل از خرید بهترین مارک ریمل نیست و این ریمل ترکیبات سالم و ماندگاری دارد؛ اما پلک های شما بیش از‌ حد چرب است و این چربی باعث ریختن و لکه دار کردن ریمل می‌شود. به همین دلیل به جای اینکه صبح‌ها مرطوب کننده مخصوص چشم بمالید، شب‌ها این کار را انجام دهید یا این که 20 یا 30 دقیقه قبل از آرایش، مرطوب کننده به دور چشم خود بمالید تا ترکیبات این محصول فرصت کافی برای نفوذ به داخل پوست را پیدا کنند.ریزش ریمل زیر چشم، استفاده نکردن از سایه‌های چشم کرمی نیز گزینه‌ خوبی برای جلوگیری از ریزش ریمل به زیر چشم به حساب می‌آید.

استفاده از پرایمر چشم


استفاده از پرایمر سایه چشم با کاهش چربی پلک ها از ریزش و پخش شدن ریمل بر روی پلک ها جلوگیری می کند. پرایمر لایه‌ای مات روی پلک ایجاد می‌کند و جلوی ترکیب چربی پوست با مواد آرایش را می‌گیرد. در نتیجه از لکه دار شدن ریمل جلوگیری خواهد کرد.

استفاده از ریمل مناسب


همانطور که اشاره شد، ریمل های ضدآب در نهایت موجب نازک شدن و آسیب رسیدن به مژه های شما خواهند شد. بنابراین سعی کنید از یک ریمل تقویت کننده ماندگار حاوی مواد طبیعی و فاقد انواع پلیمر و سیلیکون استفاده کنید.

چربی دور چشم را با دستمال چربی‌گیر کاهش دهید


ریزش ریمل زیر چشم، دستمال‌های چربی‌گیر، مخصوص کاهش چربی اضافی صورت ساخته شده‌اند و استفاده از این دستمال‌ها، حالتی مات و زیبا به پوست می‌دهد. در نتیجه تکه‌ای دستمال چربی‌گیر را به‌آرامی روی پوست دور چشم بمالید تا چربی این ناحیه کاهش پیدا کند. سپس بهترین مارک ریمل را خریداری نمایید تا این ریمل کمترین لکه‌ای را به دنبال نداشته باشد. لازم به ذکر است که شما می‌توانید از دستمال کاغذی لطیف به‌جای دستمال چربی‌گیر استفاده کنید.

استفاده صحیح از کانسیلر


یکی از بدترین اشتباهات ممکن برای جلوگیری از ریزش ریمل در زیر چشم ها، استفاده بیش از حد از کانسیلر است. این کار ظاهر چشمان شما را از حالت طبیعی خارج کرده، پوست زیر چشم ها را دهیدراته می کند و منجر به پیری زودرس پوست می شود. به جای استفاده از یک لایه ضخیم از کانسیلر، یک لایه نازک از آن را بر روی چشمانتان بزنید. توصیه می کنیم از کانسیلر حاوی مواد طبیعی استفاده کنید تا پوست زیر چشمانتان کمتر دچار خشکی شود. پیش از استفاده از کانسیلر به آرامی ناحیه زیر چشم را کاملا تمیز کنید.

استفاده صحیح از ریمل


پشت مژه های بالایی خود را ریمل نزنید. این کار احتمال لک شدن پلک بالا را افزایش خواهد داد. ریمل را فقط به قسمت جلویی مژه های بالایی بزنید. اگر احساس می‌کنید به بیش از یک لایه ریمل نیاز دارید، به جای کل ساقه مژه ها، فقط روی نوک مژه هایتان ریمل اضافه بزنید. برای مژه های پایینی تنها از یک لایه ریمل استفاده کنید. استفاده بیش از حد از ریمل در این قسمت از مژه ها احتمال ریزش ریمل در زیر چشم ها را بیشتر خواهد کرد.

پودر شفاف آرایشی به زیر چشم بمالید


پس از پایان آرایش چشم، برس را به مقدار کافی با پودر فیکس کننده آرایش آغشته کنید و زیر چشم را کاملاً پوشش دهید. سپس حدود 5 تا 10 دقیقه اجازه دهید تا پودر روی این ناحیه باقی بماند و تثبیت شود. در نهایت نیز پودر اضافی را پاک کنید. با این روش نه‌تنها جلوی ریزش ریمل را می‌گیرید، بلکه چربی و درخشش نازیبای پوست را کاهش داده و دوام آرایش را بیشتر می‌کنید.



(عکس) چندش ترین و بدبوترین پنیر جهان که با عرق انسان درست میشه!/ پنیر با بوی عرق خودت خوردی؟
(ویدئو) بغض و دلتنگی مسعود پزشکیان به یاد همسر مرحومش
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
اولین عکس منتشر شده از همسر مرحوم رئیس جمهور وفادار ایران/ قاب قدیمی ولی زیبا از مسعود پزشکیان در کنار همسر مرحومشان، فاطمه خانم
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
(عکس) خلاقیت بانمک یک مادر برای نشان دادن اینکه فرزندش چقدر خوردنی و خوشمزه ست همه را به خنده واداشت
(ویدئو) خوانندگی فرزاد فرخ در اتاق خوابش / صداش یه آرامشی داره
نگاهی به استایل های خاص و فراموش نشدنی دیوید بکهام در هر شرایطی/ مهم نیست چند سالشه مهم اینه که در هر شرایطی بی رقیب ترینه
برنده بهترین عکس عروسی سال 2023 چه کسی است؟/عروس دامادی که برنده جایزه 1500دلاری شدند!
(تصاویر) ست شیک وست ملیله دوزی شده با دامن چیندار مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان، در یک مهمانی مجلل در سفارت فرانسه/ میز شیرینی و دسرهاشونو دیدین!
تصاویر مهدی طارمی در جشن قهرمانی پورتو/ببین چطور پرچم ایرانو گذاشته رو شونه هاش/ حامدآهنگی، شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی چه قلبایی براش کامنت گذاشتن😍/اژدها همیشه خانه من خواهد بود
(تصاویر) 9 تا از شگفت انگیزترین درختان کمیاب جهان که تنها راه دیدنشان فقط و فقط سفر به عجیبترین مناطق دنیاست
یادی کنیم از عکس زیبای مرحوم ماه چهره خلیلی، جاریه سریال "مختارنامه"، با لباس عروس ساده ولی شیک، در کنار پارسا پیروزفر، بهنام سریال "در انتهای شب"
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل اکسپت مقاله
مراحل چاپ کتاب