همه چیز درباره عشق برادر متاهل فوزیه به اشرف در لابه لای مراسم عروسی

تصاویر دیده‌نشده از جواهرات و لباس‌های پرطمطراق اشرف پهلوی، فاسدترین زن دربار، در مراسم ازدواج محمدرضا و فوزیه در مصر/+ به این میگن کیک عروسی سلطنتی

انتشار 11 مهر 1403

طوطیا نیوز: در ادامه تصاویری ببینید از مراسم عروسی محمدرضا پهلوی با همسر اولش، شاهدخت فوزیه، که در مصر برگزار شد.

تصاویر دیده‌نشده از جواهرات و لباس‌های پرطمطراق اشرف پهلوی، فاسدترین زن دربار، در مراسم ازدواج محمدرضا و فوزیه در مصر/+ به این میگن کیک عروسی سلطنتی

به گزارش طوطیا نیوز، اشرف پهلوی در لابه لای خاطراتش از برادر فوزیه فواد اینگونه تعریف میکند

«شخصیت ممتاز دربار مصر، ملک فاروق ، برادر همسر برادرم بود.جوانی بود خوشگل و خوش اندام و بلند بالا، وطن پرست و آرمان طلب، با چشمانی آبی روشن که وقتی حرف میزد میدرخشید.او درباره دخالتهای انگلیس در سیاست مصر و اینکه هر زمان خواسته عملی مغایر با خواست انگلستان انجام دهد،تانکهای انگلیسی اطراف مقر او را احاطه میکردند، شِکوه میکرد، تاحد زیادی با او همدرد بودم. ایران هم بقدر کافی از دست انگلیسی ها محرومیت کشیده بود. اما سیاست تنها موضوعی نبود که فاروق درباره آن بامن حرف میزد. در همین سفر، هر وقت با او در جایی تنها میشدم او به من خیره میشد و هر وقت بامن گفتگو میکرد توجه خاصی بمن مینمود و تعریف و تمجیدهایی از من میکرد که فراتر از حتی ادب شرقی بود! چند سال بعد نیز که خودم در مصر اقامت داشتم، بخاطر من در کشتی تفریحی اش روی نیل مهمانی های مجللی برپا میکرد و در یکی از همین مهمانی ها بمن گفت که دوستم دارد و میخواهد با من ازدواج کند.(چند سال بعد در سفر اشرف به تنهایی به مصر) من آن‬ وقت با ملکه فریده همسر فاروق خیلی دوست بودم و هیچ وقت میل نداشتم که باعث بدبختی ملکه فریده بشوم و هیچ وقت به حرف‌های ملک فاروق وقعی نگذاشتم و اعتنایی نکردم.
از ملک فاروق خاطرات خیلی زیادی دارم. هر دفعه که من می‌رفتم آنجا، خیلی مهربانی می‌کرد تا موقعی که در دفعه آخری که من می‌خواستم با احمد شفیق ازدواج کنم، در اینجا بود که یک خورده مرا اذیت کرد، چون در خیال خودش می‌پروراند که شاید خودش مرا بگیرد و به این مناسبت خیلی ناراحت شد.

- در این زمینه هیچ وقت پیشنهادی هم به والاحضرت کرد؟
نه رسما، ولی رفتارش طوری بود که میل داشت که این‌طور بشود ولی من هیچ وقت نمی‌توانستم قبول بکنم، چون آن وقت با ملکه فریده خیلی دوست بودم و هیچ وقت میل نداشتم که باعث بدبختی ملکه فریده بشوم و هیچ وقت به حرف‌های ملک فاروق وقعی نگذاشتم و اعتنایی نکردم.

.


- می‌گویند فاروق خیلی آدم عیاش و خوش‌گذرانی بود؟
نه، تمام این چیزهایی که راجع به ملک فاروق می‌گویند درست نیست. در اوایل سلطنتش خیلی پسر خوبی بود، بعد کم کم البته یک اشتباهات کوچکی کرد و عوض شد، یعنی یک‌خورده عوض شد و‌‌ همان شخصی که مثلا من اول او را می‌شناختم دیگر نبود. یک‌خورده اخلاقا ناباب شده بود ولی هیچ وقت به آن شدتی که می‌گفتند نبود. مرد خیلی خوبی بود، مؤدب بود، باتربیت بود و آن شدت عمل و آن حرف‌هایی که درباره‌اش می‌زنند به عقیده من هیچ درست نبود.»

رقص اشرف با برادر فوزیه

.

تصویری از اشرف پهلوی در کنار کیک عروسی محمدرضا پهلوی و فوزیه

.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب