دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
اخبار اجتماعی /

تصاویری از یاران احمدی نژاد در هنگام ثبت نام در انتخابات 1403 /از جوانفکر و شیخ الاسلامی تا علیرضا بیگی و ثمره هاشمی+ بیوگرافی

یکشنبه، 13 خرداد 1403
طوطیا نیوز: محمود احمدی نژاد در روز ثبت نام برای انتخابات 1403 به همراه یارانش آمد.

به گزارش طوطیا نیوز، محمود احمدی‌نژاد (زادهٔ 6 آبان 1335) سیاستمدار ایرانی است که از سال 1384 تا 1392 ششمین رئیس‌جمهور ایران بود. وی همچنین از سال 1372 تا 1376 اولین استاندار اردبیل و از سال 1382 تا 1384 شهردار تهران بود. او هم‌اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانش‌یار[14] دانشگاه علم و صنعت ایران است.

احمدی‌نژاد در سال 1354 برای تحصیل در مهندسی راه و ساختمان وارد دانشگاه علم و صنعت ایران شد. پس از انقلاب 1357، او به عنوان نماینده علم و صنعت در جلسات انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها شرکت می‌کرد. او تحصیلات خود را در این دانشگاه تا اخذ دکترای مهندسی عمران ادامه داد و در 1368 به عضویت هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران درآمد. او در دوران دهه شصت فرمانداری ماکو و خوی را بر عهده داشت. وی در 1372 به عنوان اولین استاندار اردبیل منصوب شد و تا 1376 این سمت را بر عهده داشت. احمدی‌نژاد در سال 1379 برای نمایندگی ششمین دوره مجلس شورای اسلامی از تهران نامزد شد که پیروز نشد.

احمدی‌نژاد در سال 1382 به عنوان شهردار تهران انتخاب شد و در این مقام در انتخابات نهم ریاست جمهوری ایران شرکت کرد و در 3 تیر 1384 در دور دوم از این دوره با کسب 17 میلیون رأی و با 26٪ اختلاف نسبت به رقیب خود اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری، پیروز شد. او در سال 1388، در پی انتخاباتی مناقشه برانگیز با 24 میلیون و 597 هزار رأی و 29٪ درصد اختلاف نسبت به نامزد بعدی، میرحسین موسوی، پیروز شد و برای دومین بار به ریاست‌جمهوری رسید.[15] از جمله اقدامات احمدی‌نژاد در دورهٔ ریاست جمهوری، اجرای طرح تحول اقتصادی بود که طبق آن سوخت سهمیه‌بندی شد و همچنین یارانه‌های سوخت، آب، برق و مواد غذایی تدریجاً حذف به‌طور نقدی به مردم پرداخت شد. از دیگر اقدامات او پروژهٔ مسکن مهر به منظور خانه‌دار کردن خانواده‌های کم درآمد بود. در دورهٔ ریاست جمهوری او روابط با کشورهای در حال توسعه بر کشورهای توسعه یافته اولویت یافت و برنامهٔ هسته‌ای ایران با وجود فشارهای بین‌المللی که منجر به اعمال تحریم‌های اقتصادی شورای امنیت، آمریکا و اروپا علیه ایران شد، به پیش برده شد. او در انتخابات ریاست جمهوری 1396 و 1400 نامزد شد اما صلاحیتش مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت.

کودکی و نام خانوادگی

محمود احمدی‌نژاد در 6 آبان سال 1335 در بخش آرادان از توابع گرمسار در استان سمنان به دنیا آمد. به گفته وی پدرش آهنگر بود و هفت فرزند داشت. محمود احمدی‌نژاد، که چهارمین فرزند خانواده است، به همراه خانواده در سن یک‌سالگی به تهران آمده و ساکن تهران شدند.در تصاویری که از صفحه آخر شناسنامه محمود احمدی‌نژاد منتشر شده،توضیحاتی در مورد تغییر نام خانوادگی وی دیده می‌شود. رابرت تیت، خبرنگار روزنامه گاردین نوشت که نام خانوادگی قبلی او «صبورچیان» (به معنای رنگرز) بوده است.داوود احمدی‌نژاد برادر او نیز در مصاحبه خود با روزنامه شرق اعلام داشت که نام خانوادگی آن‌ها صباغیان بوده است. خود او نیز در مصاحبه‌ای در مقابل سؤال اردشیر احمدی دربارهٔ نام خانوادگی خود اظهار کرد که صبّاغیان نام فامیلی آن‌ها بوده است و نه صبورچیان. دلیل انتخاب صبّاغیان را هم بخاطر شغل پدربزرگ خود عنوان نمود.

زندگی شخصی

احمدی‌نژاد در سال 1359 با اعظم السادات فراحی ازدواج کرد. او دو پسر و یک دختر دارد. مهدی خورشیدی آزاد داماد او و طیبه رحیم مشایی، دختر اسفندیار رحیم مشایی، عروس اوست. او پنج نوه دارد.

پروین احمدی‌نژاد، خواهر بزرگتر او در سومین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران انتخاب گردید. برادر بزرگتر او داوود احمدی‌نژاد (1328–1396) در دولت نهم به مدت کوتاهی بازرس ویژه ریاست‌جمهوری بود[ که به دلیل اختلافش با محمود احمدی‌نژاد بر سر انتصاب علی کردان به پست وزارت کشور و نیز تأثیرپذیری احمدی‌نژاد از مشایی در سال 1387 از این سمت کنار رفت

تحصیلات

وی دوران تحصیل خود را تا مقطع پایانی متوسطه در مدرسه‌های تهران از جمله مدرسه سعدی و دبیرستان نمونه دولتی دانشمند پشت سر گذاشت و با کسب رتبه 132 از کنکور سراسری در سال 1354 در رشته مهندسی راه و ساختمان دانشگاه علم و صنعت ایران دوره تحصیلات عالی را شروع کرد. در سال 1365، پس از فارغ‌التحصیل شدن در مقطع لیسانس در همان سال (پس از 11 سال)، در مقطع کارشناسی ارشد همان دانشگاه پذیرفته شد و در سال 1368 نیز به عضویت در هیئت علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت ایران درآمد. در سال 1376 و هم‌زمان با داشتن سمت استانداری اردبیل و مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و آموزش عالی مدرک تحصیلی دکترا در رشته مهندسی و برنامه‌ریزی حمل و نقل ترافیک را به دست آورد.وی طی تدریس در این دانشگاه، پژوهش‌های علمی، راهنمایی چند پایان‌نامه کارشناسی ارشد در زمینه‌های مختلف مهندسی حمل و نقل را، بر عهده داشته است.[احمدی‌نژاد در دوران دانشجویی عضو انجمن اسلامی و تیم فوتبال دانشگاه علم و صنعت ایران بود. او از هدایت‌کنندگان اصلی طیف فکری طرفداران خط امام در انجمن اسلامی بود، و به فعالیت‌های سیاسی می‌پرداخت. مجتبی ثمره هاشمی، صادق محصولی، مسعود زریبافان و علیرضا علی‌احمدی از دوستان دوران دانشجویی احمدی‌نژاد بودند.

ادعای شرکت در گروگان‌گیری سفارت آمریکا

پس از انتخاب محمود احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری چند نفر از کارمندان سفارت آمریکا که در جریان تصرف سفارت آمریکا به گروگان گرفته شده بودند، احمدی‌نژاد را یکی از گروگان‌گیرها معرفی کردند.علاوه بر این برخی گروه‌های بسیجی در ایران نیز وی را از شرکت کنندگان در این واقعه نام برده بودند. با این حال سازمان سیا معتقد است که هیچ مدرکی تاکنون دال بر این ادعاها قابل اثبات نبوده است.

این موضوع بلافاصله از سوی تعدادی از دانشجویان فعال در ماجرای اشغال سفارت آمریکا رد شد. ابراهیم اصغرزاده نیز از مخالفت احمدی‌نژاد با پیشنهاد تصرف سفارت آمریکا خبر داد. ابراهیم اصغرزاده اظهار داشت: «احمدی‌نژاد کمونیسم را خطر جدی‌تری می‌پنداشت و به جای آن اشغال سفارت شوروی را پیشنهاد می‌کرد.» به همین جهت ابراهیم اصغرزاده، محسن میردامادی و حبیب‌الله بیطرف همگی مصمم شده و احمدی‌نژاد را از عملیات خارج کردند.البته ایده حمله به سفارت شوروی را کسی جدی نگرفت. عباس عبدی نیز گفت احمدی‌نژاد پس از اشغال سفارت می‌خواست به ما بپیوندد، اما ما اجازه ندادیم وارد سفارت شود یا به گروه ما بپیوندد.



(عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024/ نوش جونتون👌
(تصاویر) چیدمان لوکس خانه رونالدو با اتاق های طرح ایرانی گنبدی شکل/نورپردازی عالی و آرامش بخش
حیواناتی با پاهای عجیب و غریب که شمارا شگفت زده میکند!/مثل پاهاشونم اسم های خاصی دارن
جدیدترین نقش آفرینی درخشان بهرام رادان، نوید محمدزاده و بهرام افشاری در کنسرت_نمایش "سی صد" با گریم های کاملا متفاوت/ چه میکنه بهتاش سریال "پایتخت"👏
تصویری از میز غذای لاکچری و مجلل مینا مختاری همسر بهرام رادان/فقط تزیین جذاب آب دوغش/عجب شمعدان و سرویس شیکی
(ویدئو) اجرای آهنگ جدید آرون افشار با لحجه دری در خیابان های ازبکستان
(ویدئو) احمد سعیدی به ایران بازگشت / ذوق احمد سعیدی خواننده پاپ در لحظه ورود به ایران در فرودگاه
(ویدیو) شوخی مهران مدیری با پیراهن غلامرضا نیکخواه/ میگه من ازین پارچه پیژامه دارم/ آقای نیکخواه خیلی باجنبه و خوبه
(ویدیو) اولین پیوند آپانسیسی تاریخ در سریال در حاشیه 🤣/ جواد رضویان عالیه 😂 مهران مدیری و غفوریان ترکیدن از خنده/ آدم دوس داشت اونجا باشه و فقط بخنده
(ویدیو) همسر بهاره رهنما، امیرخسرو عباسی در برنامه شب آهنگی/ بهش گفتم بیشتر خونه باش
چیدمان شیک و اروپایی میز غذای فاطمه گودرزی، توران سریال "لحظه گرگ و میش"، برای دوستان صمیمی اش/ فقط واکنش دوستاش موقع دیدن دیزاین میز شام و بشقاب غذاها
(عکس)10 مورد از رسومات وحشتناک و عجیب هندیان چیست؟/از آدمخواری گرفته تا ازدواج با حیوانات...
چیدمان ایرانی پسند خانه پاشا رستمی،حامد سریال "لحظه گرگ و میش"، با مبلمانی به رنگ خاص/ میدونستین از نظر طراحان داخلی این یکی از شیکترین رنگها برای مبلمان منزله ؟
(تصاویر) کیک عروسی و دسرهای فوق لوکس جشن عروسی شاهانه خواهر ساره بیات و رضا قوچان نژاد/ بعد از 7 سال هنوز هم که هنوزه شیکترین جشن عروسی چهره های معروفه👌
5 میلیون سکه رایگان سه شنبه 12 تیر ماه/ سه کارت جادویی بازی تلگرامی همستر +آموزش وارد کردن کارت و گرفتن سکه رایگان
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان