دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
اخبار اجتماعی /

(تصاویر) کشف چهرۀ 600 سالۀ «بچه‌جنّ» در توالت یک خانۀ قدیمی

شنبه، 09 تیر 1403
طوطیا نیوز: یک زوج انگلیسی که به تازگی به خانۀ جدیدشان در شهر لینکلن نقل مکان کرده بودند، بعد از باز کردن یک دریچۀ چوبی در توالت خانه‌شان، یک چهرۀ عجیب 600 ساله را که در آنجا پنهان شده بود مشاهده کردند.

به گزارش طوطیا نیوز، تریسی وورستر و همسرش روری که در شهر لینکلن انگلستان زندگی می‌کنند، یک در مخفی را در توالت خانۀ خود کشف کرده‌اند که در زیر آن یک چهرۀ سنگی عجیب و غریب مخفی شده بود؛ این مجسمۀ چهره شباهت زیادی با نماد محلی شهر لینکلن یعنی «بچه جنّ لینکلن» (Lincoln Imp) دارد. آقا و خانم وورستر بعد از اینکه پانل چوبی درون توالتشان را جا به جا کردند، در زیر آن یک تخته‌سنگ بزرگ یافتند که چهره‌ای شبیه چهرۀ مجسمۀ معروف شهر لینکلن یعنی «بچه جن لینکلن» داشت.

.در قسمت دهان این چهره حفره‌ای وجود داشت که به نظر می‌رسد در واقع سوراخ توالت یا به هر حال نوعی حفرۀ تخلیۀ فاضلاب بوده باشد. یک کارشناس رسمی تاریخ و باستان‌شناسی بعد از بررسی این یافته تایید کرد که این نوعی زهکشی است که بیش از 600 سال قدمت دارد.

چهرۀ سنگی کشف شده که بیش از 600 سال قدمت دارد

ایمپ (یا بچه جنّ) موجودی افسانه‌ای از اساطیر اروپایی است که شبیه پری یا دیو است و در خرافات و داستان‌های سنتی و بومی به طور گسترده از آن یاد شده است.

مجسمۀ معروف بچه‌جن در کلیسای جامع لینکلن؛ چهرۀ کشف شده در توالت شباهت زیادی به چهرۀ این مجسمه دارد

بچه جن لینکلن که به نماد این شهر تبدیل شده یک مجسمۀ سنگی با گوش‌های گاو، دست‌هایی شبیه چنگال جانوران و بدنی پوشیده از پشم است که بالای ستونی مشرف به کلیسای جامع لینکلن قرار دارد. با اینکه او یک پسر کوچک (با حدود 30 سانتی متر ارتفاع) است، اما تأثیر فرهنگی زیادی در شهر گذاشته و اهالی لینکلن آن را به نوعی نماد و طلسم سعادتمندی خودشان می‌دانند. این مجسمه احتمالاً در قرن سیزدهم تراشیده شده است.

خانۀ آقا و خانم وورستر در جایی قرار دارد که در قرن سیزدهم میلادی بخشی از کالج کشیشان بود و در جنوب کلیسای جامع شهر ساخته شده بود.

وورسترها اوایل سال جاری میلادی به خانۀ جدید نقل مکان کردند

به گزارش بی بی سی، این زوج اوایل سال جاری به ملک خود نقل مکان کردند. آن‌ها گفته‌اند که این کشف نشان می‌دهد که چرا لینکلن یک شهر شگفت‌انگیز است و افزودند که به تاریخ خانه خود افتخار می‌کنند.

خانم وورستر گفت: «ما همیشه به بیرون خانه نگاه می‌کردیم و آثار تاریخی شهر را می‌دیدیم؛ اما حالا پیدا کردن یک اثر تاریخی در درون خانه واقعا برای ما شگفت‌آور است».

آقای ورستر افزود: «تقریبا کل این خانه به نوعی دیوارهای توخالی دارد و بنابراین ممکن آثار بیشتری از این نوع در خانه وجود داشته باشند».



5 میلیون سکه رایگان دوشنبه 12 تیر ماه/ سه کارت جادویی بازی تلگرامی همستر
عکس دیده نشده از وقتی خاتمی پیروز شد/ یادی بکنیم از خوشحالی پیروزمندانه سیدمحمد خاتمی بعد از اعلام نتایج شمارش آرا در 2 خرداد 1376
(عکس) عاشقانه پدرانه سردار آزمون برای دختر بانمکش، نوا خانم
(ویدئو) آهنگ بسیار زیبا و دلی فرزاد فرخ / صداش یه آرامش خاصی داره
(تصاویر) حال پذیرایی بزرگ و دلباز خانه ستاره سادات قطبی،مجری صدا وسیما، با مبلمان رنگ نود، قالیچه های دستباف و تابلوهای شیک خطاطی/ دیدین یه دیوار خونه رو کردن کتابخونه، خیلی شیکه واقعا!
(ویدئو) پخت یک غذای ساده و جدید آلمانی با بادمجان / اگه عاشق بادومنجانی حتما این غذارو امتحان کن
(ویدئو) تولد 50 سالگی لاکچری کریم باقری/ با حضور هنرمندان و ورزشکاران/ بی عادل هم که نمیشه/ محسن یگانه/محمد خاکپور
قاب عاشقانه و خانوادگی مصطفی امامی، مجری صدا و سیما، در جشن تولد دختر بامزه اش/ریحانه افشار چه سلیقه ای خرج کرده برای دیزاین تولدش
مصاحبه فوتبالی بهرنگ علوی و شباهت خودش و دوستاش به بازیکنای فوتبال/ چه سنگ مومی هم گذاشت واسه دوستاش بخصوص احسان علیخانی
(تصاویر) وحشتناکترین و دردناکترین رسم قبیله آپاتانی هند برای محافظت از زنان زیبا طایفه در مقابل قبایل دیگر/ واقعا باورنکردنیه! مغزم داره سوت میکشه😱
چیدمان ایرانی پسند خانه پاشا رستمی،حامد سریال "لحظه گرگ و میش"، با مبلمانی به رنگ خاص/ میدونستین از نظر طراحان داخلی این یکی از شیکترین رنگها برای مبلمان منزله ؟
ویدیو دیده نشده از بازی فاطمه گودرزی با نوه شیرینش، دایار/ چه مادربزرگ مهربونی، چه قربون صدقه وروجکشم میره توران خانم سریال "لحظه گرگ و میش"
(عکس) خانه منحصربفرد هدیه تهرانی با پنجره های چوبی، آجرهای 3سانتی؛ قالیچه خوشرنگ و گلدونهای سفالی/ وقتی خونش هم مثل خودش خاص و درجه یکه👌
(تصاویر) 12 تا از عجیب ترین حیوانات جهان که به سختی پیدا می شوند/ اونقدر کمیابند که شاید فقط بشه اینجا عکسهاشونو دید و لاغیر
5 میلیون سکه رایگان امروز یکشنبه 10 تیر ماه/ سه کارت جادویی بازی تلگرامی همستر
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان