یادی کنیم از باحال‌ترین سکانس 3 دقیقه‌ای سینمای ایران که قطعا بیش از یکبار تماشا خواهید کرد/ سکانسی پر از ستاره‌هایی چون شهاب حسینی و مریلا زارعی

انتشار 14 مهر 1403

طوطیا نیوز: سکانسی که مشاهده میفرمایید یکی از باحالترین سکانس های سینمای ایران است.

یادی کنیم از باحال‌ترین سکانس 3 دقیقه‌ای سینمای ایران که قطعا بیش از یکبار تماشا خواهید کرد/ سکانسی پر از ستاره‌هایی چون شهاب حسینی و مریلا زارعی

به گزارش طوطیا نیوز، دربارهٔ اِلی عنوان فیلمی سینمایی ساختهٔ اصغر فرهادی و با تهیه‌کنندگی مشترک اصغر فرهادی و سید محمود رضوی محصول سال 1387 ایران است. دربارهٔ الی پس از اکران و نمایش مورد ستایش منتقدان و مردم قرار گرفت. خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین 2009 به این فیلم اهدا شد. اصغر فرهادی در دربارهٔ الی از سبک رئالیسم پیروی کرد و باعث شد تا موج جدیدی در سینمای ایران رقم بخورد.

داستان فیلم روایت‌گر زندگی چند خانواده است که برای گذراندن تعطیلات به شمال کشور سفر کرده‌اند. دوستان احمد (شهاب حسینی) که پس از سال‌ها زندگی در آلمان به ایران بازگشته، در تلاش هستند تا همسری را برای او بیابند. به همین خاطر، مربی مهدکودکی به نام «اِلی» با دعوت سپیده، به همراه دیگران به این سفر آمده‌است. امّا پس از ناپدید شدن الی در ساحل دریا، ماجرا به تراژدی تبدیل می‌شود و هر کس در مورد این مسئله به قضاوت پرداخته و دیگری را مقصر می‌داند. تا آن‌جا که جمع به خاطر منافع خود زمانی که نامزد جستجوگر الی در پی او از راه می‌رسد از حمایت الی دست کشیده و سپیده را مجاب می‌نماید که در مورد الی حرف‌های نادرست و دروغ‌های کوچکی بگوید؛ دروغ‌هایی که تبدیل به فاجعه می‌شوند.

فیلم " ماجرا " 1960 اثر مایکل آنجلو آنتونیونی داستانی مشابه دارد که در پی گم شدن دختری از گروه در کنار دریا ، به عواطف واحساسات بین افراد توجه می‌کند.

سکانس بازی پانتومیم سینمایی درباره الی بی شک یکی از جذاب ترین سکانس هاییست که تا به حال دیده اید.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
از سراسر وب
همچنین بخوانید
پربازدیدترین مطالب