دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
اخبار اجتماعی /

(عکس) الماس اعجاب‌انگیزِ گران‌قیمت‌ترین حلقه‌ی ازدواج تاریخ/ ریخت و پاش‌های محمدرضا پهلوی برای معشوقه‌ی چشم‌رنگی و محبوبش

سه شنبه، 13 شهریور 1403
طوطیا نیوز: حلقه‌ی ازدواج محمدرضا پهلوی برای ثریا، یکی از معروفترین حلقه های نامزدی تاریخ معاصر است. و دلیلش هم الماس شگفت انگیزیست که برای این حلقه ی زیبا استفاده شده است.

به گزارش طوطیا نیوز، داستان آشنایی محمدرضا پهلوی و ثریا اسفندیاری عشق در یک نگاه بود. بعد از جدایی محمدرضا پهلوی و پرنسس فوزیه، اطرافیان او به‌دنبال پیدا کردن همسری دیگر برای او بودند. مادر محمدرضا پهلوی هم از یکی از دوستان صمیمی خود به‌نام فروغ ظفر بختیاری خواست تا بین دختران فامیلش مورد مناسبی را معرفی کند.

و ازین طریق ثریا که در آن زمان در لندن مشغول تحصیل بود به مادر محمدرضا پهلوی معرفی شد. بعد از دیدن عکسی از ثریا، تاج‌الملوک، از دخترش، شمس پهلوی خواست در لندن با ثریا ملاقات کند. شمس پهلوی، خواهر محمدرضا پهلوی، بعد از ملاقات با ثریا برای مادرش در نامه‌ای نوشت: او برای ملکه شدن به دنیا آمده است، زیبا، تحصیل‌کرده، مهربان و اصیل.

تاج‌الملوک، عکس ثریا را به پسرش نشان داد و او بلافاصله درخواست ملاقات حضوری کرد. ثریا به همراه شمس پهلوی از لندن به ایران آمد و با شاه ملاقات کرد. ثریا و محمدرضا پهلوی در اولین ملاقات عاشق شدند و در همان اولین شب ملاقات محمدرضا پهلوی ثریا را از پدرش، خلیل‌خان خواستگاری کرد. در مهرماه سال 1329 طی اعلامیه‌ای نامزدی ثریا اسفندیاری و محمدرضا پهلوی اعلام شد.

محمدرضا پهلوی و ثریا عاشق یکدیگر بودند اما ثریا نتوانست برای شاه ایران ولیعهدی بیاورد. بعد از مرگ علیرضا پهلوی، برادر تنی محمدرضا پهلوی، در سانحه هوایی فقدان وارث تاج و تخت ایران بیشتر مورد توجه قرار گرفت. بعد از بی‌نتیجه ماندن درمان ثریا در ایران و آمریکا و اروپا، با وجودی که شاهِ ایران و ثریا عاشق یکدیگر بودند تصمیم گرفتند که از هم جدا شوند. در اسفند 1336 ثریا ایران را ترک کرد و یک‌ماه بعد در فروردین 1337 به‌طور رسمی از هم طلاق گرفتند.

حلقه نامزدی ثریا یکی از معروف‌ترین حلقه‌های نامزدی تاریخ معاصر است. محمدرضا پهلوی اندکی بعد از اعلام خبر نامزدی این حلقه را به ثریا داد. این انگشتر یک الماس اعجاب انگیز در برش امرالد کات و به‌وزن 22.37 قیراط داشت. انگشتر بر پایه‌ای از جنس پلاتین و توسط برند هری وینستون ساخته شد. دو طرف الماس امرالد کات دو الماس در برش باگت و به‌شکل مخروطی قرار گرفته‌بود. این حلقه بسیار شبیه به چهارمین حلقه نامزدی الیزابت تیلور است.

سرنوشت حلقه نامزدی ثریا

ثریا هنگامی‌که ایران را ترک می‌کرد تمام هدایایی که محمدرضا پهلوی به او داده بود با خود برد. حلقه ازدواج هم جزو همین جواهرات بود، گفته می‌شود محمدرضا پهلوی به دلیل علاقه زیادی که به ثریا داشت اجازه خروج همه جواهراتی که به‌عنوان هدیه به او داده بود را صادر کرد.

ثریا هرگز نتوانست فرزندی بیاورد و تنها وارث او برادرش بود. او وصیت کرده بود که بعد از مرگش تمام ثروتش که شامل املاک، پول نقد، جواهرات و . . . به تنها برادرش و یا فرزند برادرش برسد. او همچنین وصیت کرده بود که در صورت نبود برادرش یا وارثی از برادرش تمام ثروتش به‌فروش برسد و عواید آن برای سه خیریه فرانسوی صرف گردد. بیژن، برادر ثریا، یک سال بعد از مرگ خواهرش فوت کرد و چون فرزندی نداشت تمام جواهرات به نفع خیریه در حراجی به‌فروش رسید.



(عکس) ظرف باستانی شگفت‌ انگیز در گنجینه وایکینگ‌ ها در موزه ملی اسکاتلند که متعلق به شاهنشاهی ساسانی است
راز پرپشت شدن مژه / چگونه مژه‌های خود را زیباتر و پرپشت تر کنیم؟
استوری غم‌انگیز آوا، دختر حسن جوهرچی، برای علی انصاریان
(ویدیو) یادی کنیم از لباس و گریم بسیار عجیب نعیمه نظام‌دوست در پشت صحنه‌ی کلبه‌ی عمو پورنگ/ چه خانم حنایی هم شده؟ خیلی بهش میاد مگه نه!
(ویدیو) اعتراف جنجالی سیدجواد هاشمی در برنامه علی ضیا: به پزشکیان رأی دادم تا آن یکی نشود