(عکس)مچاله و له شدن وحشتناک یک خودرو در سیلاب جاه چالوس!/سیلاب همه چیز را با خود برد

انتشار 25 خرداد 1403

طوطیا نیوز:فرماندار چالوس گفت: محور کندوان همچنان به علت سیلاب شب گذشته مسدود است و از مجموع چند دستگاه خودرو بدون سرنشین که دچار آسیب شدند از میان گل و لای بیرون کشیده شدند.

(عکس)مچاله و له شدن وحشتناک یک خودرو در سیلاب جاه چالوس!/سیلاب همه چیز را با خود برد

به گزارش طوطیا نیوز به نقل از ایسنا،بارندگی نه چندان شدید و تند در محور کندوان چالوس بار دیگر خسارت زد و دست برنامه‌های از قبل اجراشده بخش‌های مختلف را برای مقابله با بحران‌های احتمالی رو کرد.

اگرچه هرساله برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی و بروز حوادث در مناطق مختلف برنامه‌های مدیریت بحران اجرا و طراحی می‌شود اما به نظر می‌رسد بازنگری در اجرا و لزوم تدوین برنامه جامع و منسجم برای مدیریت بحران در استان ضروری به نظر می‌رسد.

گستردگی مازندران از یک سو و داشتن رودخانه‌های خروشان و وحشی نظیر چالوس، هراز، تجن، نکارود، چشمه کیله، صفارود و غیره، ضرورت توجه به برنامه‌های پیشگیرانه را در این استان الزامی می‌سازد.

سیلاب آخرین روزهای بهاری در استان مازندران و محدوده محور کندوان، خسارت‌های هنگفتی بر جاده و زیرساخت و تأسیسات اشخاص زد و چند دستگاه خودرو را نیز آب برده است.

از لحظه وقوع سیلاب، ادارات و دستگاه‌های مختلف پای کارآمدند تا مسائل فراروی را بررسی کنند و اقدامات لحظه‌ای و موقتی برای امدادرسانی انجام شد و اجرای طرح‌های ویژه مستلزم زمان و اعتبار است.

محمد شریفی با اشاره به بارش شدید و در مدت کوتاه شب گذشته در محور کندوان، اظهار کرد: بارش شدید باران موجب جاری شدن سیلاب در منطقه دزدبن، رستوران دربند و پل اوشن شد.

وی افزود: شدت سیلاب به قدری زیاد بود که چند دستگاه خودرویی که کنار جاده و یا در محوطه رستوران دربند پارک کرده بودند را با خود برد.

فرماندار چالوس با اشاره به اینکه تاکنون پنج دستگاه خودرو از میان گل و لای و سیلاب بیرون آورده شدند،تصریح کرد: این خودورها نیمی مربوط به بومیان و نیمی هم غیر بومی بوده است.

شریفی با اشاره به حضور شبانه استاندار مازندران و مدیر کل بحران در منطقه سیل زده،گفت: اکیپ های امداد رسانی از همان ساعات اولیه از راهداری،اورژانس، سپاه، هلال احمر و نیروهای انتظامی به منطقه اعزام شدند.

1

وی با بیان اینکه استاندار مازندران به برخورد جدی با مسئولینی که احتمالا در این خصوص ترک فعل و یا کم کاری داشته اند هشدار داد،افزود: یکی از علل سیلاب بارش شدید باران در مدت زمان بسیار کوتاه بوده است.

فرماندار چالوس در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر جاده از وجود سیلاب پاکسازی نسبی صورت گرفته است اما باید ایمن سازی و شستشو شود تا بتواند برای عبور و مرور قابلیت استفاده داشته باشد.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
همچنین بخوانید
پربازدیدترین مطالب