مرموز ترین و غمگین ترین قتلی که انگیزه اش هرگز پیدا نشد!/ ماجرای قتل هولناک روح الله داداشی!

انتشار 19 مهر 1403

طوطیا نیوز: روح الله داداشی ورزشکار رشته بدن‌سازی و پرورش اندام اهل ایران بود. وی همچنین یک دوره قهرمانی مسابقات بین‌المللی مردان آهنین که در جزیره قشم برگزار شد را نیز در کارنامه خود داشت. او در پی یک درگیری خیابانی در غرب کرج به ضرب چاقو توسط علیرضا ملاسلطانی کشته شد.

مرموز ترین و غمگین ترین قتلی که انگیزه اش هرگز پیدا نشد!/ ماجرای قتل هولناک روح الله داداشی!

به گزارش طوطیا نیوز، رونده قـتـل روح‌الله داداشی یکی از جـنایات شوک‌آور در ایران بود که در تاریخ 25 تیر 1390 و در ساعت 12:05 شب در کرج رخ داد. روح‌اللّه داداشی به همراه یکی از دوستانش با خودروی آزرای مشکی خود در حال حرکت بودند که یک خودروی پراید مشکی با بوق‌های مکرر پشت سر آن‌ها قرار گرفت و با رفتارهای تحریک‌آمیز شروع به ایجاد مزاحمت کرد. سرنشینان پراید پس از بوق‌زدن‌های مداوم و فحاشی، به روح‌اللّه به او گفتند که اگر جرات دارد کنار بزند.

در این لحظه، روح‌الله که می‌خواست از ماجرا دوری کند، سعی کرد از محل دور شود، اما سرنشینان پراید او را تعقیب کردند و در نهایت جلوی خودروی او پیچیدند. وقتی روح‌الله از خودرو پیاده شد تا ببیند مشکل چیست، یکی از سرنشینان پراید، علیرضا ملاسلطانی، بدون هیچ‌گونه مقدمه‌ای قمه‌ای از غلاف بیرون کشید و ضربه‌ای محکم به زیر حنجره روح‌الله وارد کرد. پس از این ضربه، خون فوران کرد و روح‌الله در حالی که از شدت جراحات شوکه شده بود، تلاش کرد تا واکنش نشان دهد، اما ملاسلطانی ضربه دوم را نیز به قلب او زد.

روح الله داداشی

دوست روح‌الله سعی کرد مانع حمله شود، اما موفق نشد. مهاجمان پس از حمله، سوار خودروی خود شده و فرار کردند. در حالی که روح‌الله بر زمین افتاده بود، او با صدای ضعیف تنها توانست بگوید: «نامردا زدند تو قلبم.» تا اینکه در نهایت از شدت جراحات درگذشت. علیرضا ملاسلطانی، قاتل 17 ساله، پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد. او اعلام کرد که از قبل هیچ آشنایی با روح‌الله نداشته و حادثه در اثر درگیری خیابانی رخ داده است. با توجه به این که قتل به‌وسیله سلاح سرد و به شکلی بی‌رحمانه انجام شده بود، دادگاه علیرضا را به قصاص محکوم کرد.

حکم اعدام علیرضا ملاسلطانی در تاریخ 30 شهریور 1390 در ملأ عام و در میدان مهرشهر کرج اجرا شد. در زمان اجرای حکم، علیرضا در حالت روحی نامتعادل بود و چندین بار نام ائمه و مادرش را فریاد زد و از اولیای دم طلب بخشش کرد، اما این درخواست‌ها بی‌نتیجه ماند​.

دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران