دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
عکس /

(تصاویر) 15 گونه از زیباترین حیواناتی که بسیار بدبو هستند/ امیدوار باش که فقط در همین عکسها ببینیشون

یکشنبه، 07 مرداد 1403
طوطیانیوز: برخی حیوانات بوی بدی را از خود منتشر می‌کنند؛ این بوی بد میتواند یک مکانیزم دفاعی در برابر دشمن یا شکارچیان باشد. پس سعی نکنید به این حیوانات، اعم از پرنده تا آبزی نزدیک شوید.

به گزارش طوطیا نیوز، برخی حیوانات بوی بدی را از خود منتشر می‌کنند؛ این بوی بد میتواند یک مکانیزم دفاعی در برابر دشمن یا شکارچیان باشد. در برخی موارد دیگر از این بو برای تعیین قلمرو خود، دور کردن لاشخور ها از غذایشان یا اسپری کردن ادرارشان بر روی موی خود استفاده میکنند. ما به معرفی ده حیوان که در رتبه بدبو ترین قرار دارند می پردازیم.

1- هزارپا

هزار پا ها هنگامی که احساس خطر می کنند به شکل مارپیچ در می آیند و از خود بوی نفرت انگیزی آزاد می کنند. این بو باعث می شود شکارچیانشان را از خود دور کنند. گونه ای از هزار پا ها در هنگام خطر سیانید هیدروژن که یک گاز بسیار سمی است آزاد می کند. یک هزار پا قدرت کشتن شش موش را دارد. همچنین اگر 100 هزار پا همزمان این گاز را تولید کنند قادر هستند یک انسان را نیز بکشند!

2- پرنده بدبو

Hoatzin که به پرنده بدبو نیز مشهور است، گونه ای از پرنده های استوایی است. این پرنده در آمازون و منطقه اورینوکو آمریکای جنوبی یافت می شود. دلیل نامگزاری این پرنده سیستم گوارش متفاوت آن است. پرنده بدبو تنها پرنده ای است که فقط با برگ درختان تغذیه می کند. در قسمت جلویی روده این پرنده باکتری هایی برای تخمیر برگ درختان وجود دارد. ترکیب بوی برگ گیاهان و فرآیند تخمیر باعث می شود این پرنده بویی شبیه به کود حیوانی از خود آزاد کند.

3- سمور اوراسیا (Striped Polecat)

گونه ای راسو است که شبیه به skunk ها در هنگام احساس خطر در برابر شکارچیان، بوی بدی از خود آزاد می کنند. برخی گزارش ها حاکی از آن است که این بو تا نیم مایلی هم قابل استشمام است!

4- مورچه خوار کوچک

مورچه خوار کوچک به عنوان یکی از بدبوترین حیوانات شناخته شده است. بوی بد آن ها حدود 4 تا 7 برابر بدتر از بوی Skunk ها است. بوی مورچه خوار کوچکتر تا فاصله 50 متری نیز قابل استشمام است!

5- شیطان تاسمانی

این نوع حیوان تنها در جزیره تاسمانی استرالیا یافت می شود. شیطان تاسمانی برای حفاظت از محیط زیست خود در هنگام استرس بوی بدی را از خود آزاد می کند. اما زمانی که شرایط برای این شیطان آرام باشد، بوی بدی ندارد.

6- گاو مشک (Musk Ox )

این پستانداران پشمالو و شاخدار که در قطب شمال زندگی می کنند، از ادرار خود یک مشک بدبو تولید می کنند. این بو صرفا از گاو های نر برای تعیین قلرمو خود در فصل جفت گیری، آزاد می شود. هنگام تعیین قلمرو، مقدار زیادی ادرار همراه با موی بدنشان ترکیب شده و بوی بدی را آزاد می کند.

7- حشره بدبو

این حشره بد بود در چین، کره، ژاپن و تایوان و در همه ی مناطق ایالات متحده یافت می شود. در هنگام احساس خطر، این حشره از غدد زیر شکم خود ماده شیمیایی بد بویی تولید و آزاد می کند. این بوی بد تا چند سانتی متر در فضای اطراف اسپری می شود.

8- ولورین ( Wolverine )

ولورین ها اعضای خجالتی خانواده راسوها هستند که به ندرت توسط انسان دیده می شوند. این راسو ها برای تعیین قلمرو خود از غدد زیر شکمی ماده شیمیایی بد بویی تولید می کند. ولورین ها باقی مانده غذای خود را نیز با این ماده شیمیایی اسپری می کنند تا بتوانند دور از دست دیگر حیوانات در زیر زمین ذخیره کنند.

9- سوسک بمباردیر ( Bombardier )

این سوسک ها هنگام دفاع از خود یک ماده شیمیایی بد بو و داغ را آزاد می کنند. این ماده شیمیایی از ترکیب هیدروکینون و پراکسید هیدروژن که در بدن این سوسک ذخیره می شود، تشکیل شده است. گرمای حاصل از واکنش این دو ماده نزدیک به 100 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این ماده علاوه بر بوی بد، باعث آسیب رساندن به پوست انسان نیز می شود.

10- اسکنک ( Skunk )

این نوع راسو سرعت کمی در هنگام فرار از مهاجمان دارد و به این دلیل از آزاد کردن بوی بد برای از خود استفاده می کند. این ماده شیمیایی بد بود ترکیبی از سولفوریک است و حدود 15 سی سی در بدن اسکنک ها وجود دارد. این حیوان می تواند بوی بد خود را تا فاصله سه متری اسپری کند و بوی بد ان تا مایل ها دور تر برسد! این ماده بد بو برای انسان ها سمی است و حدود یک هفته طول می کشد تا دوباره در بدن راسو ها تولید شود

11- مار موش خوار(Rat snake)

این مار به دلیل نیش ، چنبره زدن و بیرون آوردن زبانش بد بو نمی باشد و بد بویی آن کمی متفاوت است چرا که این مار برای دور کردن دشمنانش مجهز به غددی در مقعدش است که آنرا فعال می کند و بوی بدی را از خود منتشر می سازد و نتایج مشابه مانند نتایج بالا نیز در اطراف این مار ظاهر می شوند .شما شاید فکر کنید که این مار به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند دشمنان خود را از خودش دور سازد اما لازم است بدانید که ممکن است طول این مار به 8 فیت برسد .

12- پرنده ی هوپویی(The Hoopoe)

این پرنده نیز یکی از حیوانات بد بوی لیست ما می باشد که می تواند بوی بدی را از خودش تولید نماید و این بدین گونه است که وقتی حیوانی به آن نزدیک می شود ، غده ایی به نام "پرین" شروع به تولید ماده ایی شیمیایی با بویی بد می کند که باعث راندن آن حیوان می شود .

13- شیطان تاسمانی (The Tasmanian Devil)

در حقیقت این یک حیوان گوشت خوار با قیافه ترسناک که اغلب در جزایر استرالیا یافت می شود . زمانیکه این حیوان تحریک شود ، بوی بسیار بدی از خود تولید و منتشر می کند که باعث راندن مهاجمان از اطراف آن می شود که بوی بدی که توسط این حیوان منتشر می شود بسیار قوی است و به گونه ایی است که هیچ شکارچی نمی تواند به آنجا نزدیک شود .

14- راسو (The Skunk)

راسوها از بد بو ترین حیوانات در کره زمین هستند و این بوی بد به گونه ایی است که اگر شما پس از برخورد این بوی بد به لباستان ، به حمامبروید و با قوی ترین مواد شوینده آنرا بشویید ، باز هم بوی بدی در طی چند روز وجود خواهد داشت و سپس به مرور کاهش خواهد یافت . با این وجود در حدود 12 نوع راسو در کره زمین وجود دارند .

15- خرگوش دریایی(The Sea Hare)

انتشار بوی بد در دریا یا هوای آزاد بسیار متفاوت است و این به گونه ایی است وقتی این حیوان توسط سایر حیوانات در اعماق دریا تهدید می شود ، شروع به انتشار یک گاز آبی رنگ می کند که باعث مختل سازی اعصاب بویایی و بینایی حیوان حمله ور می شود و با این کار ساده می تواند جان سالم به در ببرد . با این وجود ، این نوع از حیوانات دریایی یکی از پرطرفدارترین غذاها جهت سرو در چین هستند و معمولا سرخ شده و با سس تند میل می نمایند .



اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان‌نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(ویدئو) صید ماهی غول پیکر از دریای خزر توسط ماهیگران ترکمنستانی
(عکس)کنایه جالب رضا رشید پور به طراحی لباس کاروان المپیک 2024 ایران / هرگز فراموش نمی کنیم!
(عکس) مانتو بلوچی و شلوار طلاکوب سحر دولتشاهی، همسر همایون شجریان، در کنار پژمان جمشیدی/ چقدر اصیل و زیباست
گزارش تصویری از حضور چهره های شناخته‌شده سینما و ورزش در مراسم ختم سعید راد/ از چهره متفاوت استاد پرستویی و علی پروین تا امین حیایی،مهراوه شریفی‌نیا و نفس بازغی
یادی کنیم از فن کمر مازندرانی بهروز فریبا، خواهرزاده محسن تنابنده در سریال "پایتخت"، که روی رحمت پیاده کرد/ یه فن زد در حد المپیک پاریس و رحمتو ناکار کرد 🤣
یادی کنیم از درخشانترین بازی لیلا حاتمی در یک سکانس متفاوت عاشقانه که اشک هر بیننده‌ای رو درمیاره
(ویدئو) شاهکار هنرمندان شیرازی جانبخشی به یک تنه درخ خشکیده در 40 روز!/هنر نزد ایرانیان است و بس
(فیلم) جواد رضویان با این پشت صحنه سریال در حاشیه ثابت کرد هیچ وقت تکراری نمیشه / بهترین تراپی، عالیههه🤣🤣
(تصاویر) نگاهی به بازیگر نقش کودکی اوشین بعد از 37 سال در کنار همسرش/ از همون بچگی لبخند زیبا و چهره دلنشینی داشت
(تصاویر) زیباترین و شادترین فستیوال‌های 10 کشور جهان که شاید هرگز شانس شرکت در آنها را نداشته باشیم/ واای فستیوال مکزیک یه‌جوری بینظیره که فقط باید اونجا باشی و تجربش کنی👌
(عکس) کد مورس همستر 7 مرداد+ آموزش دریافت یک میلیون سکه رایگان در برنامه فقط تا ساعت 22 امشب
ترجمه تخصصی کتاب
شبکه مترجمین اشراق