دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
عکس /

(تصاویر) 16 تا از ترسناک‌ترین و عجیب‌ترین تفریحات کشورهای مختلف جهان که حتی دیدن و شنیدن درباره‌شون مو رو به تن‌تون سیخ میکنه

پنجشنبه، 11 مرداد 1403
طوطیا نیوز: تجربه تفریحات دلهره‌آور و هیجان‌انگیز همیشه می‌تونه برای ما لحظات خاص و متفاوتی رو بسازه. اما حتی تصور بعضی از این سرگرمی‌ها هم می‌تونه ما رو به وحشت بندازه و قلبمون توی سینه شروع شروع به تالاپ و تولوپ بکنه. حاضری واسه یه بار هم که شده، این تفریحات عجیب و البته ترسناک رو تجربه کنی؟

به گزارش طوطیا نیوز، تجربه تفریحات دلهره‌آور و هیجان‌انگیز همیشه می‌تونه برای ما لحظات خاص و متفاوتی رو بسازه. واسه بعضی از ما که عاشق هیجان و تجربه‌های جدید هستیم، بعضی از اون‌ها می‌تونه خیلی جذاب و لذت بخش باشه، اما حتی تصور بعضی از این سرگرمی‌ها هم می‌تونه ما رو به وحشت بندازه و قلبمون توی سینه شروع شروع به تالاپ و تولوپ بکنه. حاضری واسه یه بار هم که شده، این تفریحات عجیب و البته ترسناک رو تجربه کنی؟ امروز میخوایم یه سری از ترسناک‌ترین تفریحات جهان رو برات معرفی کنیم که می‌تونه مو رو به تنت سیخ کنه. خبر خوب اینه که یه سری از این تفریحات توی ایران هم وجود دارن و اگه دل و جراتش رو داشته باشی، میتونی توی شهر خودت هم تجربشون کنی.

پس بزن بریم…

1- سقوط آزاد (Sky Diving)

تا حالا با خودت فکر کردی پرش از هواپیما در ارتفاع 400 متری چه احساسی می‌تونه داشته باشه؟ جزو اون دسته افرادی هستی که حاضر باشی این تفریح بی‌نظیر رو تجربه کنی؟ اسکای دایوینگ یکی از ترسناک‌ترین تفریحات جهان به حساب میاد که شما از بالاترین نقطه مجاز در آسمان به طرف زمین سقوط می‌کنید و برای چند دقیقه‌ای هم که شده، می‌تونین تجربه پرواز در آسمان رو داشته باشین.

زمانی که بچه بودیم، پریدن از ارتفاع‌های بلند برامون یه تجربه شیرین و البته ترس‌آور بود. حالا که فرصتش هست، چرا اون رو تجربه نکنیم؟ با قاطعیت بهت می‌گم که مدت زمانی که به سمت زمین طی می‌کنی، می‌تونه ناب‌ترین لحظه زندگیت باشه. یه تجربه خاص و استثنایی، که فقط تعداد محدودی از افراد حاضر اون رو تجربه کنن.

2- خطرناک‌ترین استخر دنیا

چقدر از تجربه تفریحات آبی لذت می بری؟ شنا همیشه جزو تفریحات محبوب ما بوده و هست، اما تجربه همنشینی با یک هیولای گرسنه زیر آب می‌تونه یه دیوونگی باشه!

تو قراره توی این بازی با یه کروکودیل غول پیکر آب شور همسفر بشی. هیجان این بازی زمانیه که توی یه قفس مرگ قرار می‌گیری و به عمق آب میری و این کروکودیل گرسنه با دندون‌های تیز و برنده‌اش بهت خوش آمد می‌گه. توی مدتی که زیر آب هستی، می تونی هیجانات و پرش‌های باورنکردنی این موجود عجیب و غریب رو ببینی. ضربه‌هایی که به قفس شیشه‌ای وارد می‌کنه، واقعا می‌تونه قلبت رو توی دهنت بیاره.

حتی تصور اینکه غذای یه کروکودیل گرسنه باشی خیلی میتونه وحشتناک باشه!

3- اتاق فرار

اتاق فرار یا همون اسکیپ روم نوعی بازی ماجراجوییه که بعنوان پلیر باید با کشف سرنخ‌ها و حل یک سری معماها، اهداف و ماموریتی که در قالب سناریو براتون تعریف شده رو به پایان برسونید. اتاق فرار گروهیه و بین 2 تا 10 نفر شرکت کننده داره. این بازی ژانرهای متفاوتی داره اما اتاق فرار های ترسناک بیشترین استقبال رو دارن و اگه دوست دارید حین حل کردن معماها اجنه، ارواح یا هر موجود ماورایی دیگه رو ببینید و وحشت کنید، حتما ژانر ترسناکش رو انتخاب کنید.

یکی از معروف ترین این اتاق فرارها اتاق فرار طاعون سیاه ، کارولینای شمالی است.

طاعون سیاه نام اتاق وحشت دیگری در کارولینای شمالی آمریکا است و در میان علاقه‌مندان ژانر وحشت از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. وحشت این اتاق فرار به حدی است که شرکت کنندگان پیش از شروع بازی رضایت نامه امضا می کنند. در این اتاق وحشت زامبی های وجود دارد که شما را تا سرحد مرگ خواهند ترساند. یکی از قسمت های سخت این بازی این است که اگر خوب عمل نکنید ممکن است که یک زامبی شما را لمس کند. شما باید قادر باشید تا پزشک را از زامبی تشخیص دهید!

4- تونل وحشت

تونل وحشت در واقع یک تونل تاریک و دراز با دکور ترسناک و وحشتناکه که برای ترسوندن و هیجان زده کردن افراد طراحی شده. این تونل‌ها تم‌های متفاوتی مثل زامبی، ارواح یا اجنه دارن. اصلی‌ترین تفاوت تونل وحشت با اسکیپ روم، نداشتن معما و کوتاه بودن زمانشه. شما با ورود به تونل وحشت توی مسیر پرفراز و نشیبی قرار می گیرید و با موجودات ترسناک روبرو می‌شید. حتما عین عبور از موانع مراقب باشید که مورد حمله شیاطین قرار نگیرید!

5- اقامت بر روی طناب در ارتفاع

حتی تصور تجربه این کار هم می‌تونه واسه بعضی از ما غیرممکن باشه. این تفریح یکی از خطرناک‌ترین تفریحات دنیاست که می‌شه تجربه کرد. فرض کن یه شب توی ارتقاع 400 متری از سطح زمین روی طناب معلق موندی و باید تا صبح سر کنی. به نظرت می‌تونی این مدت دووم بیاری؟

توی این تفریح، یه طناب کوهنوردی با طولی معمولا بین 6 تا 100 متر در اتفاع 400 تا 500 متری از سطح زمین قرار گرفته و تو مجبوری یه مدت شب تا صبح رو توی هوا معلق بمونی.

6- شنا در استخر شیطان

از اسم این سرگرمی معلومه که واسه تجربه اون باید شجاعت خیلی خیلی زیادی داشته باشی. آبشار ویکتوریا روی رودخونه زامبزی در جنوب آفریقا قرار داره و بین صخره‌های بالای آبشار یه استخر طبیعی شکل گرفته که معروف به استخر شیطانه. توی این تفریح، شما باید بالای لبه پرتگاه قرار بگیرین و مستقیم به داخل این استخر شیرجه بزنید. پرش به داخل این استخر دل و جرات زیادی میخواد، اما تصور این که بعد از پرش به سمت پایین آبشار سقوط کنی، میتونه فکر این کار رو کاملا از سرت بیرون کنه. اما صبر کن! لبه آبشار تخته صخره ای قرار گرفته که مانع از مانع از سقوط به پایین آبشار می‌شه.

پرش به داخل استخر شیطان میتونه تجربه تکرارنشدنی واسه هر کسی باشه، اما آیا حاضری از دایره امن خودت خارج شی و خطرات احتمالی اون رو به جون بخری؟

7- کوهنوردی در کوه هوآشان

یکی دیگه از خطرناک‌ترین هیجانات دنیا، کوهنوردی در کوه هوآشان چین هست. سالانه افراد زیادی جون خودشون رو توی این راه از دست میدن و به همین علت توی لیست ما قرار گرفته. مسیری که برای این کوهنوردی در نظر گرفته شده، مسیر بسیار پر پیچ و خمیه. توی بعضی از قسمت‌ها، باید از روی الوارهای چوبی بدون محافظی که لبه پرتگاه به صخره وصل شده عبور کنی. در واقع وحشتناک‌ترین بخش ماجرا هم همین جاست!

اما با وجود این همه خطر، چرا باز هم یک سری حاضر میشن تا این کار رو انجام بدن؟

جوابش اینجاست که انتهای مسیر یه مسیر فوق العاده زیبا از طبیعت و معبد تائوسیت در ارتفاعات قرار گرفته که که افراد زیادی حاضرن این مسیر خطرناک رو طی کنن تا به این محل زیبا برسن. علاوه بر این، بعضی از ما حاضریم تا واسه تجربه دلهره و هیجان بیشتر، یک سری کارهایی انجام بدیم که همه حاضر به انجام اون‌ها نیستن!

8- پرش آزاد (Base Jumping)

بیس جامپینگ، پرش از ارتفاع بدون طنابه. این پرش مثل پرش از هواپیما در ارتفاعات زیاد نیست، بلکه در ارتفاعات کمتر انجام می‌شه و یکی از پرحادثه‌ترین انواع پرش از ارتفاعه. این کار به دو صورت انجام می‌شه:

پرش به همراه وینگ سوئیت که یک لباس مخصوصه. در هنگام پرش با وینگ سوئیت بایدبه ارتفاع و مکانی که پرش انجام می‌شه، خیلی دقت کرد.

پرش با چتر که در ارتفاع کمتری نسبت به چتربازی انجام می‌شه و نسبت به اون، فوق العاده خطرناک‌تره.

اما این تفریح از اونجایی خطرناکه که زمان پرش، ممکنه شما با چیزهایی که در مسیرتون قرار میگیره برخورد کنید که حتی ممکنه باعث از دست دادن جونتون بشه. مثل برخورد با صخره ها، ساختمان‌ها، درختان یا… .

9- تماشای کوسه از نزدیک

حاضری از نزدیک با یه کوسه چشم تو چشم بشی؟ به نظر من که حتی فکر کردن بهش هم می‌تونه ترسناک باشه. اما واقعا توی دنیا تفریحاتی واسه کسایی که دوست دارن کوسه‌ها رو از نزدیک ببینن طراحی شده. این تفریح طوریه که افراد درون قفس‌های امنی قرار می گیرن و به عمق آب فرستاده می‌شن تا کوسه‌ها رو از نزدیک ببینن.به دو صورت میشه کوسه‌ها رو جذب کرد. یکی از راه دادن خوراک گوشتی به اون‌هاست و روش دیگه به کمک لرزش صوتیه؛ که البته اولی میتونه واسه انسان خطرناک‌تر باشه، چون باعث می‌شه کوسه‌ها تهاجمی‌تر بشن.

10- زیپ لاین (Zip Line)

زیپ لاین یکی دیگه از تفریحات هیجان انگیز و صد البته در دسترس برای ماست که پیشنهاد می‌کنیم واسه یه بار هم که شده، تجربه کنین. توی این سرگرمی دلهره آور، شما به یک طناب متصل می‌شید و مسافتی رو به صورت معلق در هوا طی می‌کنین. در طول مسیر ارتفاع متفاوته و از جایی با ارتفاع بلند تو یه مسیر شیب‌دار به سمت پایین حرکت می‌کنید. طول مسیر معمولا بین 500 تا 1200 متره. سرعت حرکت شما هم وابسته به شیب مسیره. هرچی ارتفاع بیشتر باشه، شیب تندتر میشه و سرعت حرکت شما هم بیشتر میشه. زیپ لاین ترسناک‌ترین تفریحات دنیاست، بلکه یکی از پرطرفدارترین‌ها هم محسوب می‌شه.

این تفریح هیجان انگیز رو می‌تونید توی مجموعه‌های مختلفی مثل پیست توچال، برج میلاد، دریاچه چیتگر، پل معلق مشکین شهر و در شهرهای دیگه ایران تجربه کنید.

11- پل شیشه‌ای

یکی از نفس‌گیرترین تفریحات مردم چین پل شیشه‌ایی پارک ملیه. ارتفاع این پل اون قدر زیاده که راه رفتن روی اون دل و جرات زیادی می‌خواد. به خاطر شیشه‌ایی بودن پل راه رفتن روی اون خیلی وحشتناکه. حس این‌که هر لحظه ممکنه زیر پاهات خالی بشه، مانع راه رفتنت روی پل میشه. دوست داری با قدم های آهسته راه بری تا مبادا برات اتفاقی بیفته.
البته توی اردبیل هم یک پل شیشه‌ای به نام هیر وجود داره که سالانه توریست‌های زیادی رو به سمت خودش جذب می‌کنه.

12- آسمان نوردی در کوه نیمبوس

کوه نیمبوس در رشته کوه پورسل در کانادا قرار گرفته. بین دو رشته کوه پل چوبی معلقی قرار داره که عبور از اون خیلی سخته. کوهنوردهای کمی حاضرند از این پل رد بشن. از یه طرف، وحشت از ارتفاع پل و از طرف دیگه، لغزنده بودن الوار به خاطر سرمای زیاد مانع از این می‌شه که بخوای این کار رو انجام بدی.

13- ترن هوایی (Roller Coaster)

از زمانی که بچه بودیم و به شهر بازی می‌رفتیم، ترن هوایی همیشه یکی از بازی‌های ترسناک برامون حساب می‌شد. ترس از ارتفاع و سرعت و حرکت‌های موزون این ماشین باعث می‌شد تا نهایت هیجان رو تجربه کنیم. این روزها، دیگه تقریبا توی اکثر شهربازی‌های دنیا می‌شه این تفریح باحال رو تجربه کرد. توی ایران هم بزرگ‌ترین ترن هوای توی شهر تبریزه که تو مجموعه بی‌نظیر ایل گولی قرار داره. با این که نکات ایمنی توی این بازی کاملا رعایت می‌شه، اما باز هم نمی‌شه از قراردادنش توی لیست ما چشم پوشی کرد.

14- چادر زدن لبه صخره (Portaledge Camping)

خیلی از ما زمانی که بچه بودیم، بالای درخت چادر می‌زدیم وکلی هیجان‌زده می‌شدیم، اما این روزها میبینیم که کوه نوردها روی صخره ها چادر می زنند. خیلی وحشتناکه در ارتفاع چند هزار متری رو هوا معلق باشی، اما خیلی‌ها حاضرند هزینه‌های زیادی بکنن تا بتونن فقط برای یک بار هم که شده اون رو تجربه کنند.
معمولا کوه نوردان و صخره نوردان حرفه‌ای بیشتر حاضرن تا هیجان معلق موندن بین زمین و هوا رو از یک شب تا صبح تجربه کنن، اما واسه این کار، نیاز نیست خیلی هم حرفه‌ای باشی!

15- بانجی جامپینگ (Bungee jumping)

با قاطعیت بهت میگم که هر کس حاضر بشه واسه یه بار بانجی جامپینگ رو تجربه کنه، تجربه تفریحات ترسناک دیگه واسش خنده‌آور می‌شه! این تفریح اون هیجانه. زمانی که لبه پرتگاه قرار گرفتی و به طرف پایین نگاه می‌کنی، هر چقدر هم که نترس باشی یهو ته دلت خالی می‌شه. این تفریح خیلی به صرفه است و معمولا طرفداران زیادی بین ما ایرانی‌ها داره. تو سراسر کشورمون هم خیلی از مجموعه‌ها این تفریح رو ارائه می‌دن.

16- موج سواری (Surfing)

موج سواری علاوه بر این که یه تفریحه، ورزش هم به حساب میاد. مسابقات موج سواری زیادی تو دنیا برگزار می‌شه. کشور استرالیا قدیمی‌ترین کشوریه که تو این زمینه فعالیت می‌کنه. تو کشور خودمون هم این ورزش تو سواحل دریای خزر طرفدارای زیادی داره. حواستون باشه که اگه تجربه و آمادگی بدنی خوبی نداشته باشین، این تجربه می‌تونه براتون خیلی‌خیلی خطرناک باشه!



(ویدیو) دلایل موفقیت در زندگی امین زندگانی"بازیگر سریال طوبی" و همسرش الیکا عبدالرزاقی"بازیگر جوکر2" در شب آهنگی/ فقط تعجب و شوکه شدن حامد آهنگی
لباس عروس و دسته‌گل استثنایی یک بانوی گیلانی در سال 1317/ باورتون میشه این لباس‌عروس رویایی و دسته‌گل شیک واسه 86 سال پیش باشه؟/ چه جای قشنگی عکس گرفتن!
قاب زیبایی از خانواده 11 نفره ناهید کیانی، دارنده مدال نقره در المپیک 2024، دور میز غذاخوری خانه/ چه تابلوهای انرژی‌بخش و زیبایی!
(عکس) نظری به چیدمان فوق شیک منزل صبا راد و همسرش در ترکیه / دیزاین فوق العاده پذیرایی با پیانو و لوستر شاهانه/ همبرگر شوهرپز خانم مجری، چه کرده مانی رهنما👍
(ویدیو) شوخی خنده بازارایی‌ها با دلایل سرمربی شدن حمید استیلی در پایتخت/ اقای اسپیلی سرمربی تیم پایتخت
(ویدئو) اجرای زنده و زیبای رضا بهرام از خواننده معروف قدیمی / عمرا کسی با این آهنگ خاطره نداشته باشه / ساعت ها میشه با این آهنگ گریه کرد
(ویدئو) انتقاد جالب سوسن پرور در برنامه جوکر 2 بیشترین فحش تو پیجم برای چهره منه / تو جوکر 2 ببینید کی خوشگله؛ دل شکستن هنر نیست
(ویدیو) حرکت باورنکردنی و جالب یک خرس باهوش با حلقه ورزشی/ خرس ورزشکار به ایشون میگن!؟
(ویدئو) بدل خارجی مریلا زارعی هم پیدا شد/ حتی نوع نگاه کردنشون هم عین همه😮
(تصویر) مقایسه پنجه های ترسناک خرس گریزلی و سر انسان که دیدنش شما را شوکه میکند!😯
(ویدئو) ببعی کلاه قرمزی اینبار همه رو سوپرایز کرد!/ آخه با بادمجونم میشه بازی کرد؟😂
(تصاویر) زن که 30 سال خواب به چشمانش نیامده است !
(عکس) نگاهی به تصویر قدیمی از پدر زن مجتبی خامنه ای در کنار رهبر معظم انقلاب در دوران جنگ تحمیلی/ آقای حداد عادل چقدر اینجا جوان هستند
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان‌نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه