دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی / آرایشگاه /

10 راهکار خانگی برای درمان پف زیر چشم

پنجشنبه، 17 اسفند 1402
پف زیر چشم، یکی از مشکلات بسیار شایع در ناحیه پوست اطراف چشم است که حدود 80 درصد از خانم‌ها به صورت مقطعی آن را تجربه می‌کنند.ما در ادامه این مطلب از طوطیا نیوز روش های درمان این مشکل را بیان می کنیم.

پف زیر چشم و چروک شدن آن یکی از مشکلاتی است که ربطی به بالا رفتن سن ندارد و ممکن است در سنین کم و برای خانم­ها و آقایان پیش بیاید. این مشکل در اکثر مواقع باعث از دست رفتن اعتماد به نفس افراد می­شود. روش­های درمانی زیادی در علم پزشکی برای این مشکل وجود دارد؛ در این میان روش­های مختلفی نیز به عنوان درمان خانگی پف زیر چشم وجود دارند که می­توانند تا حد زیاد تاثیرگذار بوده و این مشکل را حل کنند. در ادامه برخی از مهمترین آن­ها را با هم می­خوانیم.

خودمراقبتی برای رفع پف زیر چشم


پف زیر چشم که در اصطلاح علمی، تورم کیسه‌های زیر چشم نیز نامیده می‌شود یکی از شایع‌ترین معضلات پوست اطراف چشم است. با استفاده از روش‌های زیر، می‌توانید در صورتی که پف زیر چشم شما ناشی از بیماری نباشد، آن را کاهش دهید یا از بین ببرید:

محافظت از چشم در برابر پرتوهای فرابنفش


همانطور که برای محافظت از بدنتان در برابر نور خورشید اقدام می‌کنید، مهم است که چشم‌هایتان را نیز محافظت کنید. آفتاب زیاد ممکن است باعث افتادگی پوست، ایجاد چروک و تیرگی زیر چشم شود. برای محافظت از چشم‌های خود از کرم‌های ضد آفتاب، عینک آفتابی و کلاه استفاده کنید تا از اثرات مضر آفتاب جلوگیری کنید.

دوری از سیگار


آیا نیاز به دلایل بیشتر برای ترک سیگار دارید؟ سیگار کشیدن ممکن است باعث خشکی، نرمی و ضعف پوست صورت شما شود. خود را از چشمان پوسیده و پوسته پوسته نجات دهید و از سیگار دوری کنید.

خنک کردن چشم‌ها


آیا زیر چشم‌هایتان ورم کرده‌اند؟ از خنک کردن آن‌ها استفاده کنید! کمپرس سرد می‌تواند پف زیر چشم را کاهش دهد. امتحان کنید از قاشق، خیار رنده شده یا چای کیسه‌ای خنک استفاده کنید. دما به شدت موثر است.

بررسی لنزهای تماسی


لنزهای تماسی از یک سو کمک می‌کنند که شفافیت دید را بهبود بخشند، از سوی دیگر می‌توانند ذرات ریز را در سطح چشم حبس کرده و باعث التهاب و عفونت آن شوند. این موارد در نهایت منجر به پف زیر چشم و مشکلات بزرگ‌تر ممکن است.

استفاده از سرم یا کرم دور چشم


قفسه‌های فروشگاه پر از کرم‌ها و سرم‌هایی است که برای کاهش پف، تیرگی و چین و چروک دور چشم به‌کار می‌روند. برای انتخاب مناسب‌ترین محصول، ترکیبات و اعتبار برند تولیدکننده را مورد بررسی قرار دهید. هریک از این ترکیبات ممکن است علاوه بر کاهش پف زیر چشم، برای مشکلات دیگر نظیر چین و چروک‌ها یا تیرگی زیر چشم نیز مفید باشد.

مدیریت آلرژی‌ها


آلرژی می‌تواند با آبریزش چشم و پف زیر چشم همراه باشد. داروهای ضد حساسیت، سرماخوردگی یا درمان عفونت‌های سینوسی بدون نسخه ممکن است علائم پف زیر چشم را کاهش دهند.

کاهش مصرف نمک


تلاش کنید مصرف نمک را محدود کنید. نمک باعث احتباس آب در بدن می‌شود و ممکن است باعث پف زیر چشم شود. از مصرف زیاد نمک در غذاها خودداری کنید تا احتمال پف زیر چشم در صبح روز بعد را کاهش دهید.

تنظیم شیوه خواب


روی شکم یا به پهلو خوابیدن ممکن است باعث تجمع مایع و پف زیر چشم شود. سعی کنید به پشت (طاق‌باز) بخوابید و از استفاده از یک بالش اضافی زیر سر خود استفاده کنید تا جلوگیری از تجمع مایع و ایجاد پف زیر چشم شود.

پاکسازی آرایش قبل از خواب


باقی‌ماندن آرایش بر روی صورت شما در زمان خواب ممکن است باعث آبریزش و پف زیر چشم در صبح روز بعد شود. بنابراین، هر شب صورت خود را طبق روتین مراقبت از پوست تمیز کنید و از محصولات مناسب برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید تا از پدیده پف زیر چشم جلوگیری کنید.

اجتناب از مصرف الکل


مصرف الکل باعث از دست دادن آب از پوست می‌شود. این اقدام باعث ضعف ناحیه حساس اطراف چشم می‌شود و ممکن است باعث افتادگی پوست و پف زیر چشم شود. اگر متوجه شدید که مصرف الکل باعث پف زیر چشم شده است، قبل از خواب آب بنوشید و از استفاده از یک مرطوب‌کننده در ناحیه دور چشم برای ترمیم آسیب‌های ناشی از مصرف الکل استفاده کنید.

سخن پایانی


پف زیر چشم برای خیلی از افراد به خصوص خانم­ها بسیار ناراحت کننده است، بنابراین دوست دارند بهترین و سریع­ترین روش را برای کاهش آن استفاده کنند. سوالی که برای این افراد پیش می­آید اینست که آیا درمان خانگی پف زیر چشم سریع­تر این مشکل را حل می­کند یا درمان­هایی که پزشکان پوست تجویز می­کنند.

آنچه باید درین رابطه بدانید اینست که اگر پف زیر چشم شما در اثر مشکلات زمینه­ای و بیماری باشد بهتر است ابتدا آن­را حل کنید؛ پس از آن بهترین کار اینست که مراقبت­های خانگی که در بالا گفته شد را انجام داده و اگر نتیجه ­ای از آن مشاهده نکردید به متخصص پوست، مو و زیبایی مراجعه کنید.



ویدئویی از شگفت انگیز ترین اسب های دریایی کوتوله/ فقط قیافشونو ببین توروخدا
(ویدئو) اجرای زنده و بی نظیر علیرضا قربانی قطعه پریشانی در کنسرتش / با شنیدن صداش روح آدم به پرواز درمیاد
(عکس) سنگ تموم خواهر چشم رنگی علیرضا نیکبخت واحدی به مناسبت تولد برادرش
(ویدئو)کودکانی که ادعا میکند زندگی قبل از تولدشان را به یاد دارند؟!/ بوریسکا:پسر نیلی از مریخ
توجه توجه/ کد مورس 1 میلیون سکه رایگان بازی همستر، فقط و فقط ویژه امروز 9 تیرماه
(ویدیو) حاضرجوابی خنده دار امیرمهدی ژوله در پاسخ به سوال خصوصی محسن کیایی در جدیدترین قسمت برنامه "صداتو" 🤣
فوری فوری/ سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری 1403 مشخص شد/ آخرین نتایج رسمی آرا اعلام شد
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
مرگبارترین تلاشهای زنان برای زیبا بودن در اوایل قرن 19/ وحشتناکترین ملاک زیبایی در میان زنان غرب+ عکس
ویدیو دیده نشده از بازی فاطمه گودرزی با نوه شیرینش، دایار/ چه مادربزرگ مهربونی، چه قربون صدقه وروجکشم میره توران خانم سریال "لحظه گرگ و میش"
جدیدترین تصاویر المیرا دهقانی، یاسمن سریال "لحظه گرگ و میش"، و فرهاد آییش با گریم راهبه در پشت صحنه تئاتر گالیله
قاب زیبایی از نعیمه نظام دوست و 3 خواهر و مادرش در سفر/ هر 4 تا خواهر چقدر شبیه همن!
(فیلم) دومین نوید بزرگ برای دوستداران محیط زیست / بعد از همای سعادت، بز کوهی اروندان پس از دو قرن به البرز بازگشت!/واقعا باشکوهه
5 میلیون سکه رایگان امروز یکشنبه 9 تیر ماه/ سه کارت جادویی بازی تلگرامی همستر
(عکس) حیاط حوض دار و پر دار و درخت خانه پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان