دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی / آرایشگاه /

15 ترفند طلایی برای رشد سریع موها

پنجشنبه، 16 فروردین 1403
در این مقاله از طوطیا نیوز، نکاتی جهت رشد سریع‌تر مو و پرپشت‌تر و قوی‌تر شدن آن بیان شده است. با ما همراه باشید.

مو نقش مهمی در زیبایی و جذابیت شما دارد، به همین دلیل است که بیشتر خانم‌ها دوست دارند موهای بلند، درخشان و زیبایی داشته باشند. اگر از کم مویی و رشد بد موهایتان ناراضی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های جادویی و طبیعی که در ادامه برای رشد سریع مو بیان کرده‌ایم، بهره گیرید و نتیجه آن را ببینید.

برای رشد سریع مو چه کنیم؟


یکی از عللی که باعث جذابیت موها می‌شود، رشد سریع آن‌ها است. رشد سریع مو به معنای رشد سریع و بدون اختلال موهای سالم است.برخی از توصیه‌هایی که در ادامه می‌آید ممکن است در ابتدا ساده به نظر برسند، اما رعایت تک تک آن‌ها شما را به هدف‌تان نزدیک‌تر خواهد کرد.

ماساژ کف سر با وازلین


برای انجام این ماساژ فقط نیاز به کف سر و انگشتان دستتان دارید. حالا اگر کمی وازلین و یا روغن نارگیل هم به این ماساژ اضافه کنید که فوق‌العاده می‌شود. برای انجام ماساژ، کافی است کمی روغن نارگیل داخل قاشق غذاخوری بریزید و آن را روی شعله گاز گرم کنید.بعد هم با انگشتان خود، روغن را روی کف سرتان دایره‌وار ماساژ دهید. با همین راهکار ساده، خون‌رسانی به فولیکول‌ها بیشتر می‌شود و در نتیجه ریشه موهایتان محکم‌تر خواهد شد و بر رشد سریع موی شما موثر خواهد بود.

استفاده از آب برنج


شاید باورتان نشود، ولی آب به‌دست آمده در نتیجه آبکشیِ برنج، حاویِ ویتامین‌ها و مواد معدنیِ بسیار زیادی ازجمله آمینواسیدها، ویتامین B، ویتامین E، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است. پس آن را دور نریزید و استفاده کنید. اگر شما مدتی موهایتان را با آبِ برنج آبکشی کنید، اثر معجزه‌آسای آن را در رشد سریع موها خواهید دید. با این کار بسیار ساده، موهایتان نرم‌تر، درخشان‌تر، قوی‌تر و بلندتر خواهد شد.

علت محبوبیتِ آب برنج، به قبیله‌ای در چین بازمی‌گردد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که زنان آن قبیله رکورد بلندترین موها را در گینس به نام خودشان اختصاص داده‌اند. آن‌ها همیشه موهایشان را با آب برنج شسته و آبکشی می‌کردند. این روش رازی است که باعث ثبتِ نامشان در گینس شده است.

ترکیب آب پیاز و روغن زیتون


تا به حال چیزی درمورد خواص آب پیاز شنیده‌اید؟ آب پیاز اثرات فوق‌العاده‌ای برای رشد سریع موها دارد. اگر آن را با روغن زیتون ترکیب کنید، محلولی استثنایی برای رشد سریع مو به‌دست خواهید آورد. برای درست‌کردنِ این محلول، سه قاشق غذاخوری آب پیاز را با یک قاشق روغن زیتون ترکیب کنید. سپس محلول به‌دست آمده را به‌صورت دایره‌وار‌ به کفِ سر خود بمالید. بعد از دو ساعت، شامپو بزنید و آبکشی کنید.

ترمیم موها و رسیدگی بیشتر به آن


بهترین کاری که در حق موهای خود می‌کنید این است که مثل بدنتان، به موهای‌تان هم رسیدگی کنید و برایش وقت بگذارید.در کنار استفاده از یک رژیم غذایی سالم و رساندنِ مواد مغذی به موها، و استفاده از روغن‌های گیاهی، سعی کنید به‌صورت منظم (حداقل هر سه ماه یک‌بار) به آرایشگاه بروید و انتهای موهایتان را کوتاه کنید. چرا؟ چون این کار به موهای شما جانِ دوباره می‌بخشد و قسمت آسیب‌دیده و موخوره‌ها را حذف می‌کند؛ در نتیجه باعث رشد شریع موهایتان می‌شود.

شست‌ وشوی اصولی مو


عادت دارید که هرروز دوش بگیرید؟ کار خیلی خوبی می‌کنید. اما یادتان باشد که لازم نیست هر روز موهایتان را با شامپو بشویید. درست است که برای رشد بهتر موها باید نظافت را رعایت کنید، ولی همیشه نیاز به استفاده از شامپو نیست. همچنین تا حد ممکن از شامپوهای قوی استفاده نکنید.

البته باز هم اگر عادت دارید که هر روز موهایتان را بشویید، پیشنهاد می‌کنیم از شامپو بچه استفاده کنید. استفاده از نرم‌کننده یا ماسک مو بعد از حمام را هم فراموش نکنید. این محصولات از خشکیِ بیش‌ازحد موها جلوگیری کرده و مواد مغذیِ مورد نیاز را برای رشد سریع مو به آن‌ها می‌رساند.

تهیه ماسک خانگی برای رشد موها


با چند ماده ساده، به‌راحتی، می‌توانید یک محلول برای رشد سریع موهای خود تهیه کنید. فقط کافی‌ست که عسل، آب پیاز و لیمو را باهم ترکیب کنید.هفته ای دو بار این محلول را روی پوست کف سر خود ماساژ دهید، تا در مدت کوتاهی شگفتیِ رشد موهایتان را مشاهده کنید. با این کار نه‌تنها موهایتان بلندتر می‌شود و شوره سر هم دیگه آزارتان نمی‌دهد، بلکه موهایی درخشان‌تر هم خواهید داشت.

استفاده از نرم‌کننده‌های مخصوص


این سوال برای خیلی‌ها پیش می‌آید که از نرم‌کننده‌ها استفاده کنیم یا نه؟ گاهی اوقات از نرم‌کننده‌های (معتبر) مو استفاده کنید. چون نرم‌کننده‌ها و رطوبت‌رسان‌ها موهایتان را سالم و سرحال نشان می‌دهد.یعنی با موها چه کار می‌کند؟ نرم‌کننده یا ماسک‌ها، لیپیدها و پروتئین‌های از دست‌رفته داخلِ ساقه مو را بازسازی یا جایگزین کرده و باعث رشد سریع موهایتان می‌شوند. البته در استفاده از نرم‌کننده‌ها نباید به‌هیچ‌وجه زیاده‌روی کنید.

خشک‌کردن موها با حوله


خشک‌کردنِ موها با حوله بلافاصله بعد از حمام، به نظر کاری منطقی می‌آید، اما حقیقت چیز دیگری است. بعد از شست‌وشو، موهای شما در شکننده‌ترین حالت ممکن قرار دارد. پس باید چه کار کرد؟ بهترین کار این است که موهایتان را اصلا خشک نکنید، یا این کار را فوق‌العاده آرام و با احتیاط انجام دهید تا خللی در رشد سریع مو ایجاد نشود.

شست‌وشوی موها با سرکه سیب


شاید از خواص فراوان سرکه سیب مانند تاثیر سرکه سیب بر لاغری باخبر باشید. پس این مورد را هم به آن‌ها اضافه کنید. شست‌وشوی موها با سرکه سیب می‌تواند باعث درخشش و رشد سریع موهایتان شود. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که دو قاشق سرکه سیب را به یک لیتر آب اضافه کرده و از آن برای آبکشی موهایتان استفاده کنید.

استفاده از روغن نارگیل


روغن نارگیل روی موهای شما شگفتی می‌آفریند. واقعیت این جمله را موهای بلند و زیبای زنان هندی اثبات می‌کند. شما هم می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار برای رشد سریع مو، روغن نارگیل روی کف سر خود بمالید و به‌آرامی ماساژ دهید و سپس در حمام موهای خود را بشویید. موهای شما به زودی براق، قوی و بلند خواهد شد. البته از فواید روغن نارگیل برای پوست هم غافل نشوید. این روغن طبیعی، در بهبود بسیاری از بیماری‌های پوستی موثر است.

شانه‌کردن و برس‌کشیدن


وسواس شانه‌کردن و برس‌کشیدنِ بیش‌ازحد دارید؟ نیازی نیست هر 5 یا 10 دقیقه موهایتان را برس بکشید. خیلی از خانم‌ها و آقایان به اشتباه تصور می‌کنند که راز بلند شدن و رشد سریع موها، برس کشیدنِ پشت سرهم است. اما یادتان باشد که در بسیاری از مواقع، برس‌کشیدن باعث ریزش مو می‌شود.

البته فکر نکنید که می‌گوییم به کلی موهایتان را شانه نزنید. چون برس کشیدن باعث تحریک رشد سریع موها و آزادسازیِ روغن‌های طبیعی در کف سر می‌شود. پس برس بکشید؛ اما این کار را با احتیاط انجام دهید و به هیچ‌وجه در هنگام خیس‌بودنِ موها اقدام به شانه کردن و برس‌کشیدن نکنید.

مصرف روی و آهن


فقر آهن یکی از اصلی‌ترین دلایل ریزش مو است. مواد معدنی مانند آهن و روی برای تولید پروتئین‌هایی که موها از آن ساخته شده، بسیار مهم است. شما می‌‎توانید آهن و روی لازم برای بدن‌تان را به‌ طور طبیعی، با خوردنِ اسفناج، لوبیا و غذاهای دریایی تأمین کنید.البته به یاد داشته باشید که میزان آهن و روی مورد نیاز روزانه بدنتان بستگی به سن، جنسیت و سبک زندگیِ شما دارد. قبل از هرگونه تغییر در مصرف روزانه مواد معدنی، برای رشد سریع موهایتان بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید.

مراقب گرم‌شدن موهایتان باشید


شاید شما هم عادت دارید که بعد از حمام موهایتان را با سشوار خشک کنید. اما باید بدانید که استفاده همیشگی از سشوار و اتو، صدمات زیادی به موهای شما وارد می‌کند.هرچه موهای شما سالم‌تر باشد، طول عمر آن بیشتر خواهد بود و استفاده زیاد از ابزارهای حرارتی باعث شکسته‌شدن و تضعیف موهایتان می‌شود.

مصرف قرص و مکمل تقویتی


مکمل‌ها و قرص‌های تقویتی برای رشد سریع مو می‌تواند حسابی به کمک‌تان بیاید. مکمل‌های مولتی‌ویتامین و بیوتین تا حد زیادی به بلند شدنِ و رشد سریع‌ موها کمک می‌کند. پس بهترین کار این است که با پزشک متخصص پوست و مو برای تجویز و مصرف مکمل‌های ضروری و مناسب مشورت کنید.

استفاده از محصولات مراقبتی مو


اگر همیشه داخل داروخانه‌ها و سایت‌های فروشگاهی دنبالِ محصولات مراقبت از مو هستید، باید بدانید که این محصولات حاویِ بسیاری از مواد طبیعی است که شاید همین الان هم داخل آشپزخانه یا کابینت‌هایتان وجود داشته باشد.

این پک‌ها یا محصولات رشد سریع مو حاوی عسل، لیمو، آووکادو و روغن زیتون است. همچنین شما با استفاده از حنا، آب پیاز و شیر نارگیل، می‌توانید ترکیبات خوبی درست کنید؛ همه این‌ها را از فروشگاه‌ها و عطاری‌ها تهیه کرده و برای خودتان پک‌های مخصوص مراقبت و رشد سریع مو داشته باشید.

سخن پایانی


همه افراد به دنبال این هستند که موهای بلند، زیبا و درخشانی داشته باشند. از بین نکات گفته شده، هر موردی که رعایت کنید شما را به هدف‌تان که داشتن موهای سالم و بلند است، نزدیک‌تر می‌کند. پس صبور باشید و با پشتکار این موارد را رعایت کنید تا نتیجه شگفت‌انگیز آن را ببینید.



(ویدئو) گریه دیدنی رحمت سریال "پایتخت" برای منقرض شدن نسلش / خیلی با استعداده نگران نسلشم هست😂
(عکس) شهری که متفاوت‌ ترین «پشت‌ بام‌ های» جهان را دارد!
(تصاویر) لحظات زیبایی از قرآن گرفتن دختر پزشکیان، زهرا، برای راهی کردن پدر
(تصاویر) نگاهی به استایل های ایرانی پسند و شیک احسان علیخانی، مجری و برنامه ساز "جوکر 2"/ استایل های مامان پسند احسان علیخانی👌
سنگ تمام مژده لواسانیه برای رئیس جمهور ایران با انتشار عکس دیده نشده از مسعود پزشکیان و دختر جوانش/ نیم ست پاپیونی دخترشون چه شیکه
خطرناک ترین و در عین حال زیباترین ترند آرایش در مصر باستان/ ریسک بزرگی که زنان مصر بخاطر زیبایی افسانه ای خود، به جان می خریدند
(ویدئو) آواز تلخ و جانسوز مهدی یغمایی بر مزار برادرش
خنده دارترین سکانس فصل یک " جوکر 2" که هرگز فراموش نمیشه/ مطمئنا تاریخ این مشاعره نیما شعبان نژاد و رادش رو یادش میمونه تا ابد🤣
(عکس) بهاره رهنما به کدام نامزد رای داد؟/تصویری متفاوت و دیده نشده از بهاره رهنما پای صندوق رای در تالار وحدت
(عکس) تصویر خنده دار و دهه شصتی از تیپ دامادی بهرام افشاری با یک کت زرد و موهای فرفری
یادی کنیم از عکس زیبای مرحوم ماه چهره خلیلی، جاریه سریال "مختارنامه"، با لباس عروس ساده ولی شیک، در کنار پارسا پیروزفر، بهنام سریال "در انتهای شب"
(تصاویر) 6 تا از خیره کننده ترین حلقه های ازدواج مشهور جهان که نظیرش را هرگز ندیده اید/ از پریسلی تا ملکه زیبای موناکو
(عکس) کافه گردی پارسا پیروزفر، بهنام سریال "در انتهای شب"، و پریناز ایزدیار/ چه کافه دلباز و سرسبزی هم هست
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل اکسپت مقاله
مراحل چاپ کتاب