خطرناک ترین و در عین حال زیباترین ترند آرایش در مصر باستان/ ریسک بزرگی که زنان مصر بخاطر زیبایی افسانه ای خود، به جان می خریدند

انتشار 16 تیر 1403

طوطیا نیوز: در مصر باستان چنان به زیبایی و آراستگی اهمیت می دانند که لوازم آرایشی و روتین مراقب از پوست در اولویت زندگی زنان قرار داشت. اکثر لوازم آرایشی که امروزه در روتین زیبایی ما استفاده می شود، در واقع نسخه های تکامل یافته لوازم آرایش زنان مصری است که هزاران سال پیش استفاده می‌کردند.

خطرناک ترین و در عین حال زیباترین ترند آرایش در مصر باستان/ ریسک بزرگی که زنان مصر بخاطر زیبایی افسانه ای خود، به جان می خریدند

به گزارش طوطیا نیوز، اسرار مصریان باستان بسیار زیاد است، اما ترفندهای زیبایی آنها بر کسی پنهان نیست. ممکن است آرایش پدیده ای مدرن به نظر برسد(پدیده ای که به یک صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است) اما لوازم آرایشی برای زندگی روزمره در جهان باستان مهم بودند. از اولین دوران امپراتوری مصر، زنان و مردان از تمام طبقات اجتماعی از خط چشم، سایه چشم، رژ لب و سرخاب استفاده می کردند.

مصریان باستان به خط چشم های ضخیم شان معروف اند. در آن زمان خط چشم به شکلی که امروز می شناسیم وجود نداشت. آن ها خط چشم های بسیار تیره ی خود را با ترکیبی از مرمر سبز، سولفید سرب و سرمه ی سرب دار درست می کردند. نتیجه گرچه زیبا بود اما تمامی این مواد بسیار خطرناک بودند.

آرایش در مصر

زنان مصر

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
همچنین بخوانید
پربازدیدترین مطالب