دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
اخبار اجتماعی /

عجیب ترین پدیده تاریخی!/ این لامپ بعد از 113 سال هنوز هم درحال کارکردن است!+ تصاویر

جمعه، 23 شهریور 1403
کد خبر: 43478
طوطیا نیوز: یک لامپ به مدت صد و سیزده سال است که به طور مداوم در آمریکا روشن مانده است.

به گزارش طوطیا نیوز، یک لامپ به نام کانتیننتال لایت وجود دارد که از سال هزار و نهصد و یازده دائماً روشن بوده است. حتی امروز نیز در ایستگاه آتش نشانی شش در لیورمور، شمال کالیفرنیا روشن است. ممکن است فکر کنید لامپ توسط ادیسون معروف ساخته شده است. اما همان زمان هم رقابت بر سر ساختن لامپ وجود داشته و این فقط ادیسون نبوده که لامپ می ساخته.

اما این لامپ عجیب و غریب توسط آدولف شایلت طراحی شده است که با افرادی مانند توماس ادیسون مشهور جهان برای ساخت بهترین لامپ رقابت می کرد. اگر این لامپ خاص را اختراع نمی کرد، شایله ممکن بود امروز نامی فراموش شده باشد. جای تعجب نیست که این لامپ دارای رکورد جهانی گینس است و حتی الان یک کلوپ هواداران نیز دارد. حتی دوربین مداربسته خودش را هم دارد. اما تنها باری که خاموش شد در سال هزار و نهصد و سی و هفت به مدت یک هفته برای بازسازی و یک بار برای جابجایی در سال هزار و نهصد هفتاد و شش بود که پس از آن هیچ وقفه ای نداشت. اما نکته مهم اینکه آیا این موضوع حاکی از این نیست که کمپانی های لامپ سازی و سایر محصولات می توانند کالاهای بادوام بسازند اما عامدانه اینکار را نمی کنند؟!



چالش روزانه‌ی باهوش شو!/ اگر یکی از 4 درصد باهوش جامعه‌ای در 3 ثانیه جواب میدی/ نمای برج از بالا کدومه؟
(تصاویر) 24 ایده‌ی ایرانی‌پسند برای تزیین ظرف میوه در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه
(ویدئو) باورتان میشود ایران اولین برگزار کننده کنسرت در جهان بوده است؟!/ حقایق زیبا و رمز آلود از آغاز هنری به نام موسیقی!
(ویدئو) شباهت عجیب و خارق العاده صدای موتور خودرو ها به صدای این حیوانات!/ فقط ماشینی که صداش مانند مار بود!😮
آشپزخانه‌ی عروسکی اتاق هانا، دختر بانمک مهران غفوریان/ انگار یه آشپزخونه‌ی واقعیه! ماشالله هانا بانو هم خوب کدبانوگری بلده😍👌
(ویدیو) صحبت های تامل برانگیز شقایق دهقان در برنامه فریدون جیرانی/ دوسال و نیمه جدا شدیم/مهراب همیشه رئیس و مافوق بود و من اطاعت میکردم
(ویدیو) صحبت های جنجالی دکتر مسعود پزشکیان/ میگن به حسابت 60، 70 میلیون تومن می‌ریزیم!
(ویدئو) درد و دل تاثیرگذار سونگ ایل گوک، بازیگر جومونگ در دهه پنجاه سالگی؛ هیچی از زندگی نمیدونم
(ویدئو) کل‌‌کل های احسان علیخانی و ژاله صامتی از عصر جدید تا جوکر / احسان علیخانی بدجوری ضایع شد 😂