دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی / آرایشگاه /

اصول مراقبت از پوست مستعد آکنه و جوش

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
برای پوست مستعد جوش مراقبت‌هایی لازم است که در ادامه این مطلب از طوطیا نیوز بیان می شود.

آکنه، عارضه‌ای پردردسر است که به‌راحتی نمی‌توان از شر آن خلاص شد. این عارضه به‌سرعت منتقل می‌شود و قسمت‌های دیگر پوست را گرفتار می‌کند. از بخت بد روزگار، پوست بعضی‌ها حساس‌تر به آکنه است. روتین پوست جوش دار کمی با روتین دیگر انواع پوست فرق دارد. کلا وقتی پوست شما جوش دار و مستعد جوش‌های بیشتر است، هر چیزی مربوط به آن کمی متفاوت به نظر می‌رسد.

روش‌های مراقبت از پوست مستعد آکنه


رسیدگی به پوست آکنه‌دار، فقط با تغییر محصولات ضدآکنه انجام نمی‌شود. باید روتین رسیدگی به پوست خود را کاملاً تغییر دهید و رویکردی درمان‌محور برای جلوگیری از آکنه را در پیش بگیرید. به لطف روش‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، پوست مستعد به آکنه، هرگز روی این جوش‌های سمج را نخواهد دید.

پوست صورت باید همیشه تمیز باشد


صورت را روزانه دو بار بشویید. اگر صورت شما بیش‌ا‌ز‌حد عرق می‌کند، می‌توانید شست‌وشوی آن را بیشتر از دو بار انجام دهید. برای شست‌وشوی صورت از شوینده‌های ملایمی کمک بگیرید که در کنار پاکیزگی، آن را سم‌زدایی کند. در این شوینده نباید خبری از ترکیبات شیمیایی مضر، اسید سالیسیلیک، الکل و رایحه‌های مصنوعی باشد. شوینده‌ای انتخاب کنید که منافذ بسته پوست را باز کند. ترکیباتی مانند عصاره فندق، آویشن و زینک در شوینده صورت، از اثربخشی مطلوب آن خبر می‌دهد. چنین شوینده‌ای منافذ عمیق پوست را تمیز می‌کند و چربی جمع‌شده را از بین می‌برد.

در لایه‌برداری پوست زیاده‌روی نکنید


لایه‌برداری روشی کارآمد برای پاک‌کردن سلول‌های مرده پوست به حساب می‌آید. با این حال لایه‌برداری بیش‌از‌حد، پوست را ملتهب و مستعد آکنه می‌کند؛ در نتیجه برای لایه‌برداری پوست از محصولاتی با ترکیباتی ملایم کمک بگیرید.

لوازم آرایش و محصولات رسیدگی به پوست را با ترکیبات غیرالتهابی انتخاب کنید


منظور از ترکیبات غیرالتهابی در لوازم آرایش و محصولات رسیدگی به پوست، موادی است که باعث بسته‌شدن منافذ پوست نمی‌شوند؛ در نتیجه اگر پوست مستعد آکنه دارید، لوازم آرایش و محصولات رسیدگی به پوست بدون چربی، الکل، رایحه‌های مصنوعی و هر ماده‌ دیگری که پوست را ملتهب می‌کند، انتخاب نمایید.

به میزان کافی آب بنوشید


گفته می‌شود پوست افرادی که دست‌کم 8 تا 10 لیوان آب در روز می‌نوشند، کمتر مستعد آکنه می‌شود. پوستی که از داخل آبرسانی‌شده، چربی بیش‌از‌حد تولید نمی‌کند؛ در نتیجه شرایطی برای ایجاد جوش‌های آکنه مهیا نمی‌شود.

روتین رسیدگی به موهای خود را تغییر دهید


ممکن است از خود بپرسید که رسیدگی به مو چه ربطی به پوست دارد؟ جالب است بدانید کاندیشنر و دیگر محصولات رسیدگی به پوستی که روزانه استفاده می‌کنید، احتمال ایجاد آکنه در ناحیه پیشانی و کمر را افزایش می‌دهد. در نتیجه از کاندیشنرها و هرگونه محصولات رسیدگی به پوست با ترکیبات چرب دوری کنید. این محصولات وضعیت پوست مستعد آکنه را وخیم‌ می‌کند.

بهداشت منزل را افزایش دهید


مراقبت از پوست مستعد آکنه فقط به رعایت بهداشت فردی خلاصه نمی‌شود. تمامی چیزهایی که در طول روز با آن‌ها سروکار دارید، باید همیشه تمیز و پاکیزه باشد. در نتیجه بالشت، روتختی و ملافه‌ای که استفاده می‌کنید را در بازه‌های زمانی منظم بشویید. برس‌های آرایشی، صفحه‌نمایش گوشی و هر چیزی دیگری که با پوست و موی شما تماس دارد نیز باید تمیز شود.

جوش را دستکاری نکنید


بعضی‌ها وسوسه‌ می‌شوند تا آکنه‌های صورت را از جا بیرون بیاورند یا آن‌ها را دستکاری کنند. این کار نه‌تنها درد دارد، بلکه پوست را زخم می‌کند. اگر آکنه عمیق باشد، اثر زخم آن ممکن است برای همیشه باقی بماند. از طرف دیگر بیرون‌کشیدن آکنه، باعث انتقال باکتری‌های آن به دیگر قسمت‌های پوست می‌شود. در نتیجه اگر پوست مستعد آکنه دارید، آن را دستکاری نکنید.

سخن پایانی


پوست مستعد به آکنه مراقبت‌ متفاوتی نسبت به پوست‌های معمولی دارد. امیدواریم به لطف روش‌هایی که برای مراقبت از پوست مستعد آکنه با شما در میان گذاشتیم، هرگز روی آکنه را نبینید.



یادی کنیم از حضور ساده ولی دیدنی سه ستاره متین و موقر سینمای ایران در یک قاب/ اینهمه برازندگی و جذابیت در عین سادگی یه جا دیده بودین؟
مبینا نعمت زاده برای مدال برنز المپیکش چقدر پاداش‌ گرفته است؟
(عکس) نگاهی تغییر چهره خانم مجری معروف دهه 70 بعد!/ جوان شدن «شیده معاونی» بعد از 30سال در 52 سالگی
(ویدئو) یک‌دنیا تامل در این جمله حکیمانه کاراکتر محبوب دهه شصتی ها نهفته‌است!
(عکس) کارت عروسی تاریخی و نوستالژیک متعلق به سال 1319
(تصاویر)وزیر امور خارجه پزشکیان در برنامه "محله گل و بلبل" عمو پورنگ!/ عکس دورهمی صمیمانه عراقچی با عوامل از نعیمه نظام دوست تا مرحوم آرش احمدی
(ویدئو) سریال قطب شمال اگه فیلم هندی بود چی میشد؟! خلاقیت یک کاربر برای شوخی با فیلم ایرانی / این طنزو اصلا نباید از دست بدی خداس🤣
(ویدئو) مچ گیری جالب و دیدنی حسین رفیعی توسط مهران مدیری در مسابقه دورهمی (با دقت گوش کنید جالبه!)😁😂
(ویدیو) درخواست جنجالی دختر یک زوج پزشک از مبینا نعمت‌زاده
فوری!! صدا و سیما بار دیگر داغدار شد!/ زهره حمیدی دردسر های عظیم فوت کرد
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله + فرم‌های مورد نیاز
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان‌نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب
شبکه مترجمین اشراق
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه