دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی / آرایشگاه /

این افراد به هیچ عنوان (!) نباید موهای خود را کراتینه کنند

جمعه، 18 اسفند 1402
ما در این مقاله از طوطیا نیوز به شما می گوییم چه مو هایی نباید کراتین تراپی شوند و این دسته های خاص را نام خواهیم برد و برسی میکنیم، با ما باشید.

این روزها داشتن موهای نرم و ابریشمی رویایی دور از دسترس نیست و فقط به اندازه فاصله‌ای که تا اولین سالن زیبایی دارید، از شما دور است. نکته مهم اینجاست که باید بدانید این روش که به کراتین تراپی (Keratin Treatment) یا درمان کراتین معروف است، برای همه افراد مناسب نیست. اگر دوست دارید وقت و هزینه‌ای که صرف این کار می‌کنید، به هدر نرود، قبل از رزرو وقت کراتین موهایتان، این مقاله را با دقت مطالعه کنید و مطمئن شوید که کاندیدای مناسبی برای انجام این کار هستید.

چه کسانی نباید موهای خود را کراتین کنند؟


کراتین کردن مو برای همه افراد مناسب نیست. برای مثال اگر موهایتان قبلا دکلره شده، نباید به سراغ روش های کراتینه مو بروید. با این کار موها دچار آسیب بیشتری می شود. این ممنوعیت تنها در مورد مواد دکلره وجود دارد ولی رنگ کردن موها تداخلی با کراتینه کردن ایجاد نمی کند. هدف از کراتین کردن این است که آسیب های ایجاد شده روی مو، ترمیم شود. با این کار زیبایی و سلامت مو نیز تامین می شود. حالا می رسیم به اینکه کرتینه مو برای چه افرادی توصیه نمی شود. این افراد نباید موها را کراتین کنند:

کسانی که داروهای خاص مصرف می کنند


برخی داروها که در شیمی درمانی استفاده می شود موجب ریزش مو می شود. اگر درمان خاصی را انجام می دهید تا بهبودی کامل موها را کراتین نکنید. این کار هیچ فایده ای ندارد زیرا ریشه مو به دلیل مصرف دارو از بین رفته است.

کراتین کردن مو برای استرسی ها ممنوع است


استرس یکی از عوامل ریزش موی شدید است. برخی افراد به دلایل شغلی، تحصیلی، خانوادگی و … دچار استرس دائمی هستند. این روزها چه کسی است که استرس را تجربه نکرده باشد. اما در صورتی که به دلیل استرس زیاد، مجبور به مصرف دوز بالای داروی آرام بخش هستید، دور کراتین را خط بکشید. این درمان مناسب شما نیست ابتدا روی آرامش ذهنی تمرکز کنید همیشه وقت برای رسیدگی به موها هست.

افراد باردار و شیرده


یکی از گروه‌هایی که نباید سراغ کراتین تراپی بروند، افراد باردار و مادران شیرده هستند؛ واقعیت این است که کراتین تراپی مقادیر زیادی از مواد شیمیایی را به ساختار موهای شما اضافه می‌کند و از آنجایی که خانم‌های باردار و مادران شیرده در دوران بسیار حساسی به سر می‎برند، بهترین کار این است که از این روش استفاده نکنند. بعضی نیز می‌گویند که قرار گرفتن مادر در معرض بوی این مواد نیز مناسب نخواهد بود، البته هنوز تحقیقاتی که اثر این مواد شیمیایی بر جنین را کاملا تایید کند، انجام نشده است، اما رعایت احتیاط ضروری است، تا حدی که پیشنهاد ما این است که حتی اگر قصد باردار شدن دارید، باز هم نسبت به این کار اقدام نکرده یا قبل از انجام کراتین تراپی یا هر نوع فعالیت زیبایی دیگری حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

اگر مشکل تیروئید دارید


کم کاری و پر کاری تیروئید هر دو روی وضعیت ظاهری موها تغییر ایجاد می کند. این بیماری به راحتی قابل درمان است و با یک آزمایش ساده پزشکی نیز شناسایی می شود. درمان تیروئید ساده اما زمان بر است. توصیه می شود تا درمان کامل بیماری و بهبودی از کراتین کردن مو خودداری کنید زیرا نتیجه ای حاصل نمی شود.

ریزش موی تیروئیدی بسیار رایج است. مشکل تیروئید با به هم خوردن هورمون ها در ارتباط است. به طور کلی هر نوع بیماری هورمونی دیگری نیز ابتدا باید شناسایی و درمان شود بعد اقدامات سالنی زیبایی و احیا مو انجام شود.



(تصاویر) 15 تا از شگفت انگیزترین گل و گیاهان کمیاب جهان که بندرت کسی شانس دیدنشونو داره/ چقدر عجیبن واقعا انگار از فضا اومدن
(عکس) شباهت باورنکردنی مجید مظفری، بازیگر "جوکر 2"، و برادر دوقلویش
عکس دیده نشده از نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2"، و مادر جوانش/ دقت کردین نیما چقدر شبیه مادرشه
تصاویر حیرت انگیز و جذاب دکوراسیون خانه و آشپزخانه برای دوست داران طبیعت/ خانه سبز/همه جا پر از گل و سرسبزی😍
(ویدیو) خنده دارترین و تاریخی ترین سکانس تلافی در برنامه شب آهنگی/ ترسوندن حامد آهنگی توسط بهنوش بختیاری/ فقط ترسیدن خانوم بازیگر
(عکس) تبریک تولد دیوید بکام به ستاره هالیوودی تام کروز/به همراه ویکتوریا بکام/پیرنشو لعنتی
(ویدیو) سورپرایز و گریه فریبا کوثری "بازیگر سریال مختارنامه" وقتی مادرش با برنامه تماس میگیره
(تصاویر)راز تیپ های متفاوت و هنری شرکت کننده برنامه جوکر چیست؟/جسورترین استایل های «نیما شعبان نژاد»
(ویدیو) غوغای صدای بینظیر استاد علی نصیریان در دورهمی پیشکسوتان تمام حاضران را شگفت زده کرد/ ماشالله با صدای گرمشون به ترانه "امشب شب مهتابه" روح جدیدی بخشیدن👌
(تصاویر)20 ایده طراحی لاک ناخن برای روزهای گرم تابستان/با این طرح ها شیک و مدرن جلوه کنید
(ویدئو)مهدی پزشکیان کیست؟/صحبت های شیرین پسران پزشکیان درمورد پدرشان| شغل داماد و عروس پزشکیان چیست؟
عاشقانه ترین سکانسی که هرگز فراموش نمیشه/ عشق و خشم دهه شصتی افسانه پاکرو و محمدرضا غفاری در سینمایی "رویای خیس"/ جالبه بعد از 20 سال هردوشون تغییر چندانی نکردن
عکس قدیمی از مجید مظفری، بازیگر برنامه "جوکر 2"، در کنار همسر جوان و خوش انرژی اش/ الان دیگه مشخص شد نیکی مظفری چقدر شبیه باباشه
(ویدیو) خلاقیت منحصربفرد و تحسین برانگیز یک پدر برای سرگرم کردن کودکش/ وقتی بچه رو با باباش تنها میذاری😂😂
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل اکسپت مقاله