دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی / آرایشگاه /

چگونه در مسافرت مراقب پوستمان باشیم؟

سه شنبه، 22 اسفند 1402
احتمالا برای شما هم پیش آمده که با سفر به شهر یا کشور دیگر پوستتان دستخوش تغییراتی شود. این تغییرات مانند آکنه، چرب یا خشک شدن پوست و… می‌تواند باشد. با آگاهی از نحوه مراقبت از پوست در سفر این مشکلات پوستی را می‌توانید کاهش دهید. با طوطیا نیوز همراه باشید.

مراقبت از پوست در سفر


خوشبختانه، برای رفع تمام مشکلات پوستی که ممکن است در طول سفر رخ دهند، راه‌ی حل‌های متنوعی وجود دارد. در سفر نیاز نیست روی خرید محصولات مراقبت از پوست جدید سرمایه‌گذاری کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محصولات ضروری را با خودتان ببرید. در این بخش، شما را با بهترین راهکارهای حفظ سلامت پوست در سفر آشنا می‌کنیم.

ضد آفتاب

حیاتی‌ترین محصول مراقبتی برای مراقبت از پوست در سفر جاده ای ضد آفتاب است. سفر دلنشین شما بدون ضد آفتاب احتمالاً به سفری دردناک تبدیل شود. شیشه ماشین مانند یک ذره‌بین بزرگ پوست شما را برشته می‌کند. وقتی دچار آفتاب سوختگی شوید پوستی همراه با سوزش، التهاب و قرمزی خواهید داشت. حتی تصور چنین پوستی آزاردهنده است؛ پس قبل از برداشتن هر وسیله‌ای، ضد آفتاب را در چمدانتان قرار دهید.

مرطوب کننده

تغییرات آب‌وهوا یکی از عوامل مهم در خشکی یا چربی بیش از اندازه پوست است. می‌دانید که پوست چرب با پوست مرطوب تفاوت دارد؛ پس نوع پوست در استفاده از مرطوب کننده مؤثر است. انتخاب یک مرطوب کننده قوی برای وع پوست شما، چه جزء پوست‌های خشک باشد، چه پوست‌های چرب، الزامی است.

دستمال مرطوب همراه‌ خود داشته باشید

اگر نمی‌خواهید با خودتان پاک‌کننده‌ی صورت ببرید یا از شوینده‌‌های هتل استفاده کنید، دستمال مرطوب بهترین گزینه برای شما است. چرا که می‌توانید در هر جایی از آن استفاده کنید، در هواپیما، اتوبوس یا ماشین، هنگام نشستن در ساحل یا در اتاق هتل.

ضد عفونی کننده

سفر جاده‌ای محدودیت‌های خاص خود را دارد. یکی از این محدودیت‌های این سفر نبود وقت یا امکانات شستن دست‌هاست. افراد یا زمان تمیزکردن دست‌ها را ندارند یا مواد شوینده پیدا نمی‌کنند. اینجاست که ضد عفونی کننده به داد شما می‌رسد. با انتخاب یک ضدعفونی کننده مناسب، از تمیزشدن و سالم‌ماندن پوستتان مطمئن می‌شوید.

از لمس کردن صورت خود اجتناب کنید

دور نگه داشتن دست‌ها از صورت به کاهش جوش‌ کمک می‌کند. در سفر به‌دقت این قانون را رعایت کنید. چرا که ممکن است ناخواسته باکتری‌های ناشناخته‌ای را به پوست صورت‌تان منتقل کنید. دست‌های خود را تا حد امکان با یک شوینده‌ی ضد‌باکتری یا محلول ضدعفونی کننده تمیز کنید.

از صورتتان مراقبت کنید

سفرکردن با اهداف مختلفی همراه است؛ اما نکته اینجاست که شما با هر هدفی که به سفر رفته‌اید آراستگی برایتان اهمیت دارد. در اکثر سفرها ما خاطراتمان را با دوربین ثبت می‌کنیم؛ پس آراستگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. هیچ‌کس دوست ندارد در عکس بد به نظر برسد. برای آراسته‌بودن و آراسته‌ماندن به غیر از محصولات مراقبتی به لوازم آرایشی هم نیاز دارید.

آب کافی بنوشید تا رطوبت پوست‌تان حفظ شود

ساده‌ترین راهکار برای مراقبت از پوست در سفر و جلوگیری از خشک شدن آن، نوشیدن آب است. در یک مطالعه‌ی یک ماهه، افزایش مصرف آب به میزان دو لیتر در روز با افزایش رطوبت پوست و بهبود سلامت آن مرتبط بود. اگر قصد سفر دارید، از چند روز قبل آب بیشتری بنوشید.

کرم پودر

کرم پودر یا ضد آفتاب رنگی به بهترشدن ظاهرتان کمک می‌کند. خستگی سفر روی ظاهر و پوست اثرات بدی دارد؛ اثراتی مانند جوش‌زدن، خشکی پوست و کدرشدن آن. شما با انتخاب لوازم آرایشی مناسب این اثرات ناگوار را به‌خوبی خنثی می‌کنید.

رژ لب

میکاپ صورت بدون وجود رژ لب که میکاپ نیست. برای داشتن ظاهری بهتر و آرایشی کامل‌تر رژ لبی خوش‌ رنگ انتخاب کنید و آن را با خود به سفر ببرید. برای صرفه‌جویی در زمان آرایش حین سفر بهتر است رژ لب مرطوب کننده انتخاب کنید. با انتخاب این محصول هم زیبا هستید و هم سلامت.

دئودورانت

سفر در ماشین‌ و رفت‌وآمدهای مختلف بعد از رسیدن به مقصد،‌ باعث تعریق بیشتر و بوگرفتن بدن می‌شود. این اتفاق در سفر شما را آزار می‌دهد. مشخص نیست که شما زمان یا امکانات مناسب برای هر روز حمام‌کردن در سفر را داشته باشید؛ پس باید محصولی را جایگزین حمام‌کردن کنید. درست است که استفاده از محصولات ضد عرق به اندازه حمام‌کردن مفید نیست؛ اما در سفر باید به همین راضی بود. دئودورانت شما را تا 48 ساعت از بوی بد و خیسی بدن حفظ می‌کند.

صورتتان را تمیز کنید

رسیدن به مقصد به معنی تمام‌شدن برنامه مراقبت از پوست در سفر جاده ای نیست، بلکه به معنی شروع آن است. اهمیت ندارد که شما چقدر از سفر خسته‌اید، اولین کاری که بعد از رسیدن باید انجام دهید پاک‌کردن صورتتان است. شوینده صورت آنتی باکتریال، پوست شما را از وجود هر نوع آلودگی پاک می‌کند. با این کار پوستی تمیز و آماده برای استراحت به خود هدیه می‌دهید. صبر کنید یک مرحله دیگر تا رسیدن شما به تخت خواب باقی مانده است. قبل از رفتن به تخت کرم شب را فراموش نکنید. این محصول خستگی سفر را از صورتتان پاک کرده؛ حلقه تیره زیر چشمتان را محو می‌کند. با این کار پوستتان از همیشه درخشان‌تر است.

سخن پایانی


هرگز فکر نکنید که یک سفر چند روزه به پوست شما آسیبی نمی‌رساند. شما نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که ایجاد یک تغییر جزئی در آب و هوا، رژیم غذایی و برنامه‌ی خواب یا مواجهه با یک محیط جدید چه تأثیری روی پوست‌تان دارد. دفعه‌ی بعد که به سفر می‌روید، به تمام جزئیات ضروری که در این مقاله توضیح داده شدند، توجه کنید. همه‌ی وسایل مراقبت از پوست خود را داخل یک کیسه یا کیف کوچک بگذارید تا در چمدان به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشید. اگر با کمبود جا مواجه هستید، فقط موارد ضروری شامل پاک‌کننده، مرطوب‌کننده و ضدآفتاب را همراه با خود ببرید.



(تصاویر) نگاهی به مانتوهای خنک و تابستانی هدیه تهرانی/ ستاره ی همیشه محبوب سینمای ایران، همیشه ساده، همیشه برازنده
عکسی از آغوش عاشقانه حسن پور شیرازی برای بازیگر زن سینما!/مهناز افضلی چه نسبتی با بازیگر سریال مختارنامه را دارد؟
(ویدیو) مکالمۀ انگلیسی تاریخی حامد آهنگی و استاد نیکخواه/ مای نیم ایز جک/ فقط اون تیکه آخر آقای نیکخواه 😂
(ویدئو) دختر 12 ساله یکی از متهمان آدم ربایی آرین 3 ساله / من به آرین وابسته بودم
(تصاویر)کشف بزرگترین مار آناکوندای جهان، به طول 8 متر!/ضخامت قطر بدنش اندازه لاستیک یه ماشینه
(عکس) سریع ترین و بهترین راه برای تمیز کردن مبل‌های کثیف خانه/ سه سوته تمیز کن
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
ویدئو قدیمی و چندشناک از کنده شدن پوست صورت بازیگر سریال مختار نامه!/واقعا بازیگر فیلم های تاریخی بودنم دل و جرات میخواد
(تصاویر) نگاهی به مانتوی صدف‌دوزی شده‌ی هدی زین العابدین، ماهرخ سریال "در انتهای شب" و خاصترین بانوی سینمای ایران
(تصاویر) 11 تا از خیره کننده‌‌ترین خانه‌های جهان که از نظر کارشناسان، معماری منحصربه‌فردی دارند/ نظیر این خانه ها را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد
(تصاویر) فرزندان رهبر انقلاب در مراسم عروسی پسرعمویشان به صرف شام !/میهمان نوازی گرم وصمیمی هادی خامنه ای با برادرزاده هایش
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل اکسپت مقاله