دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
عکس /

(تصاویر) ریزترین و کوچک‌ ترین حیوانات دنیا که شما را شگفت زده میکنند/تا حالا کوسه ی یک وجبی دیده بودین؟

شنبه، 30 تیر 1403
طوطیا نیوز:در دنیا گونه هایی وجود دارند که در نوع خود به عنوان کوچک ترین حیوانات جهان شناخته می شود. همراه ما باشید.

به گزارش طوطیا نیوز،برخی حیوانات آنقدر بزرگ هستند که انسان ها در مقابلشان کوچک هستند. کوچک ترین حیوانات دنیا در گونه خود بسیار ریز هستند. کوچک ترین حیوانات دنیا به سختی در طبیعت پیدا دیده می شوند. در ادامه به تعدادی از کوچک‌ ترین حیوانات دنیا می‌پردازیم.

1- خرگوش کوتوله (Pygmy rabbit)

خرگوش‌های کوتوله که طول آن‌ها به طور متوسط بین 23/5 تا 29/5 سانتیمتر است، یک گونه‌ی در حال انقراض هستند و زیستگاه اصلی آن‌ها منطقه‌ی وست کوستِ ایالات متحده‌ی امریکا است. این حیوانات در میان برنجاسف هایبلند و متراکم (گیاه بومی ایالات متحده امریکا) زندگی می‌کنند که بخش اعظم رژیم غذایی آن‌ها را هم تشکیل می‌دهد.

2- چراغ کوسه‌ی کوتوله (Dwarf lanternshark)

چراغ کوسه‌های کوتوله، کوچک‌ترین گونه‌ی کوسه در دنیا هستند و طول آن‌ها به حدود 21/1 سانتیمتر می‌رسد. بدن این حیوانات دارای اندام‌هایی است که از خود نور ساطع می‌کنند و این ویژگی به آن‌ها کمک می‌کند در زیر نور خورشید خود را استتار کنند و در آب‌های عمیق‌تر و تاریک تر، حیوانات کوچک را برای شکار به سمت خود جذب کنند.

3- مارموزت کوتوله (Pygmy marmoset)

مارموزت‌های کوتوله، کوچک‌ترین گونه‌ی میمون در دنیا هستند. این موجودات کوچک جثه در جنگل‌های بارانی آفریقای جنوبی زندگی می‌کنند و طول بدن آن ها، بدون احتساب دم شان، بین 11/7 تا 15/7 سانتیمتر است.

4- مار رشته‌ای باربادوس (Barbados threadsnake)

مار‌های رشته‌ای بارباردوس را کوچک‌ترین گونه‌ی مار در دنیا می‌دانند و طول آن‌ها به طور متوسط تنها به حدود 10/4 سانتیمتر می‌رسد. بعضی دانشمندان معتقدند مار‌های رشته‌ای فقط در کشور باربادوس زندگی می‌کنند.

5- لمور موشی مادام برت (Madame Berthe's mouse lemur)

لمور موشی شب زی یکی دیگر از پستانداران نخستین کوچکی است که تنها در جزیره‌ی ماداگاسکار زندگی می‌کند. این حیوانات به تنهایی زندگی و شکار می‌کنند و طول بدن آن‌ها به 9/1 سانتیمتر می‌رسد.

6- مارمولک خانگی کوتوله ویلیامز (Williams' dwarf gecko)

طول بدن گکو‌های (مارمولک‌های خانگی) کوتوله‌ی ویلیامز به طور متوسط تنها 7/6 سانتیمتر است. این گونه از مارمولک‌ها که فقط در کشور تانزانیا یافت می‌شوند، در خطر انقراض قرار دارند.

7- مرغ مگس خوار زنبوری (Bee hummingbird)

مرغ‌های مگس خوار زنبوری، کوچک‌ترین گونه‌ی پرنده در دنیا هستند و طول بدن آن‌ها معمولاً به حدود 5/6 سانتیمتر می‌رسد. این پرنده‌ها که حیوانات بومی کشور کوبا هستند، وزن بسیار کمی دارند و می‌توانند 200 بار در ثانیه بال بزنند.

8- لاکپشت خالدار پدلوپر (Speckled padloper tortoise)

لاکپشت‌های خالدار پدلوپر کوچک‌ترین گونه‌ی لاکپشت در دنیا هستند. طول بدن این گونه از لاکپشت‌ها به 6/1 تا 7/9 سانتیمتر می‌رسد. این لاکپشت‌ها فقط در منطقه‌ی لیتل ناماکوالند در آفریقای جنوبی یافت می‌شوند.

9- موش دوپای کوتوله‌ی بلوچستان (Baluchistan pygmy jerboa)

طول بدن موش‌های دوپای کوتوله‌ی بلوچستان معمولاً به 4/3 سانتیمتر می‌رسد و به همین دلیل کوچک‌ترین جونده‌ی دنیا محسوب می‌شوند. این موش‌ها که حیوانات بومی پاکستان و افغانستان هستند، پا‌های نسبتاً بلندی دارند و به همین خاطر شبیه به کانگورو به نظر می‌رسند.

10- موش شبگرد اتروریایی (Etruscan shrew)

طول بدن موش‌های شبگرد اتروریایی، بدون احتساب دم شان، به طور متوسط به 11/4 سانتیمتر می‌رسد. این حیوانات در یک منطقه‌ی کمربندی یافت می‌شوند که از نواحی مدیترانه‌ای شروع می‌شود و تا جنوب شرقی آسیا امتداد می‌یابد. سرعت سوخت و ساز بدن این حیوانات ریز نقش به قدری زیاد است که تا 25 بار در روز غذا می‌خورند.



جدیدترین عکس المیرا دهقانی، یاسمن سریال "لحظه گرگ و میش"، و همسر جوان و قد‌بلندش/ ماشالله چقدر به هم میان این دو نفر! چه حلقه‌های شیک و قشنگی👌
(تصاویر) نگاهی به مانتوهای خنک و تابستانی هدیه تهرانی/ ستاره ی همیشه محبوب سینمای ایران، همیشه ساده، همیشه برازنده
عکسی از آغوش عاشقانه حسن پور شیرازی برای بازیگر زن سینما!/مهناز افضلی چه نسبتی با بازیگر سریال مختارنامه را دارد؟
(ویدیو) مکالمۀ انگلیسی تاریخی حامد آهنگی و استاد نیکخواه/ مای نیم ایز جک/ فقط اون تیکه آخر آقای نیکخواه 😂
(ویدئو) دختر 12 ساله یکی از متهمان آدم ربایی آرین 3 ساله / من به آرین وابسته بودم
(تصاویر)کشف بزرگترین مار آناکوندای جهان، به طول 8 متر!/ضخامت قطر بدنش اندازه لاستیک یه ماشینه
(عکس) سریع ترین و بهترین راه برای تمیز کردن مبل‌های کثیف خانه/ سه سوته تمیز کن
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
ویدئو قدیمی و چندشناک از کنده شدن پوست صورت بازیگر سریال مختار نامه!/واقعا بازیگر فیلم های تاریخی بودنم دل و جرات میخواد
(تصاویر) نگاهی به مانتوی صدف‌دوزی شده‌ی هدی زین العابدین، ماهرخ سریال "در انتهای شب" و خاصترین بانوی سینمای ایران
(تصاویر) 11 تا از خیره کننده‌‌ترین خانه‌های جهان که از نظر کارشناسان، معماری منحصربه‌فردی دارند/ نظیر این خانه ها را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد
(تصاویر) فرزندان رهبر انقلاب در مراسم عروسی پسرعمویشان به صرف شام !/میهمان نوازی گرم وصمیمی هادی خامنه ای با برادرزاده هایش
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان