دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
آموزش و سرگرمی / مسائل جنسی و زناشویی /

چرا واژن برخی از زنان بوی بد می دهد؟

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
طبیعی است که یک واژن سالم، بوی خفیفی داشته باشد. با این حال، این بو می‌تواند در صورت وجود عفونت، یا سایر مشکلات سلامتی تغییر کند. در ادامه این مطلب از طوطیا نیوز با ما همراه باشید تا بیشتر در این خصوص بحث کنیم.

واژن، رایحه‌ای منحصر به فرد دارد. برخی از زنان ممکن است نسبت به بوی واژن خود احساس خودآگاهی داشته باشند. برخی از خانم‌ها با بوی بد واژن هنگام نزدیکی مواجه هستند. اما چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟

انواع بوی بد واژن و دلایل آنها


چند نوع بو وجود دارد که می تواند نشانه عفونت یا مشکل سلامتی باشد. اگر واژن شما بوی ماهی یا کثیفی می دهد ممکن است دلیلی برای نگرانی وجود داشته باشد و لازم است به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که عفونت یا مشکل زمینه ای واژن ندارید.

چرا واژنم بوی ماهی میدهد؟


علت اصلی بوی ماهی در واژن معمولاً واژینوز باکتریایی (bv) یا تریکومونیازیس است. این شرایط اغلب با تغییر در ترشحات واژن همراه است و می تواند علائم دیگری ایجاد کند. اگر فکر می کنید عفونت دارید، باید برای درمان با پزشک خود صحبت کنید. برای خلاص شدن از شر عفونت تریکوموناس به آنتی بیوتیک نیاز دارید، اما bv همیشه به درمان نیاز ندارد.

2 علت اصلی بوی واژن وجود دارد که عبارتند از bv و تریکومونیاز. bv یک عفونت باکتریایی است که در اثر تغییر در تعادل شیمیایی واژن ایجاد می شود. علامت اصلی bv بویی شبیه ماهی است که بعد از رابطه جنسی بدتر می شود. ترشحات شما همچنین ممکن است رنگ و قوام متفاوتی داشته باشند، آبکی بشوند و یا خاکستری. bv را می توان با آنتی بیوتیک ها درمان کرد که می تواند به صورت قرص مصرف شود یا به عنوان ژل یا کرم واژینال تجویز شود.

تریکومونیازیس یک بیماری مقاربتی است که توسط یک انگل ایجاد می شود. در زنان، تریکومونیازیس می‌تواند باعث ترشح ماهی یا آزاردهنده واژن، درد یا ناراحتی در حین ادرار کردن، و تورم، خارش یا درد در اطراف واژن شود.

اگر فکر می کنید که به تریکومونیازیس مبتلا هستید، باید آزمایش دهید. در صورت نیاز به درمان، ممکن است آنتی بیوتیک مترونیدازول که معمولاً دو بار در روز از طریق خوراکی مصرف می شود، به مدت 5 تا 7 روز برای شما تجویز شود.

چرا واژن من بوی سفید کننده می دهد؟


بی اختیاری ادرار یا عفونت دستگاه ادراری (uti) ممکن است باعث شود واژن شما بویی شبیه سفید کننده بدهد. واژن در این مورد ممکن است بوی آمونیاک یا محصولات پاک کننده بدهد. اگر واژن شما بوی سفید کننده می دهد، به طور معمول بوی واژن شما نیست، بلکه بوی ادرار شما و ناشی از عفونت است. اگر فکر می کنید که عفونت ادراری دارید، باید توسط پزشک خود معاینه شوید زیرا ممکن است به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید.

2 دلیل اصلی وجود دارد که واژن شما بوی سفید کننده می دهد، که عبارتند از بی اختیاری ادرار یا uti. بی اختیاری ادرار وضعیتی است که در آن شما به طور ناخواسته ادرار می کنید یا نمی توانید ادرار خود را نگه دارید. این یک مشکل رایج است که می‌تواند بوی واژن شما را شبیه سفیدکننده کند، به خصوص اگر در لباس زیر یا روی واژن خود ادرار کنید.

uti عفونتی است که می تواند باعث درد هنگام ادرار کردن، ادرار کدر و تمایل به دفع بیشتر ادرار شود. علت اصلی عفونت ادراری، ورود باکتری از مدفوع شما به دستگاه ادراری است. این باکتری می تواند باعث شود که ادرار شما بوی سفید کننده بدهد. ممکن است بتوانید علائم عفونت ادراری را با داروهای مسکن و نوشیدن مایعات درمان کنید، اما باید با پزشک تماس بگیرید زیرا ممکن است به آنتی بیوتیک نیز نیاز داشته باشید.

بوی بد

چه چیزی می تواند باعث بوی فلزی واژن شود؟


بوی فلزی می تواند ناشی از خونریزی پریود باشد که طبیعی است. اگر در حین یا بعد از رابطه جنسی یا بین دوره های قاعدگی متوجه خونریزی واژینال شدید یا خونریزی غیرعادی برای شما یا باردار هستید، با پزشک خود صحبت کنید.

بوی فلزی واژن معمولاً توسط خون ایجاد می شود. این به این دلیل است که خون حاوی آهن است که بوی فلز می دهد. در طول قاعدگی، اگر بوی فلز به مشامتان می‌رسد، اغلب طبیعی است و جای نگرانی نیست. بوی فلزی نیز می تواند بین دوره های قاعدگی به دلیل خونریزی واژینال ناشی از رابطه جنسی یا لکه بینی گاه به گاه ایجاد شود. اگر خونریزی بین قاعدگی یا در حین یا بعد از رابطه جنسی دارید، باید با پزشک خود تماس بگیرید تا دلایل جدی را بررسی کنید.

اگر خونریزی واژینال بدون دلیل دارید، ممکن است نشانه عفونت یا مشکل باشد. کلامیدیا و سوزاک هر دو بیماری مقاربتی هستند و می توانند باعث خونریزی بین قاعدگی در زنان شوند. آنها همچنین می توانند باعث ترشح و درد غیرعادی هنگام ادرار شوند.

کلامیدیا و سوزاک هر دو با آنتی بیوتیک درمان می شوند. اگر دچار یک بیماری مقاربتی هستید و در حین یا بعد از رابطه جنسی یا بین قاعدگی خونریزی دارید، درد لگن و یا تب اینها علائم بیماری به نام بیماری التهابی لگن هستند و باید فوراً برای درمان آنتی بیوتیکی با پزشک تماس بگیرید.

همچنین ممکن است در دوران بارداری خونریزی واژینال داشته باشید. خونریزی در دوران بارداری همیشه به معنای وجود مشکل نیست، اما اگر در دوران بارداری خونریزی واژینال داشتید، باید فوراً با پزشک صحبت کنید تا علل زمینه‌ای آن را بررسی کند.

سخن پایانی


بوی واژن طبیعی است و هر واژن بوی منحصر به فردی خواهد داشت. کارهایی وجود دارد که می توانید برای کاهش بوی واژن و حفظ ph واژن در سطح طبیعی انجام دهید. اگر تغییری در بوی واژن خود دارید، با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که هیچ دلیل زمینه ای مانند عفونت وجود ندارد. اگر می خواهید بوی واژن را کاهش دهید باید:

  • واژن خود را با آب و صابون ملایم و بدون عطر بشویید.

  • از استفاده از محصولات معطر روی واژن خودداری کنید.

  • هر روز واژن خود را به آرامی بشویید.

  • از دوش واژینال خودداری کنید، زیرا این کار می تواند تعادل طبیعی واژن شما را تغییر دهد.

  • از استفاده از دئودورانت های واژینال خودداری کنید.

  • با استفاده از کاندوم یا روش دیگری از پیشگیری از بارداری، رابطه جنسی ایمن داشته باشید.

  • برای خشک نگه داشتن واژن خود هر چند وقت یکبار لباس زیر خود را عوض کنید.

  • همیشه به یاد داشته باشید که در صورت استفاده از تامپون ها آنها را خارج کنید.



جدیدترین عکس المیرا دهقانی، یاسمن سریال "لحظه گرگ و میش"، و همسر جوان و قد‌بلندش/ ماشالله چقدر به هم میان این دو نفر! چه حلقه‌های شیک و قشنگی👌
(تصاویر) نگاهی به مانتوهای خنک و تابستانی هدیه تهرانی/ ستاره ی همیشه محبوب سینمای ایران، همیشه ساده، همیشه برازنده
عکسی از آغوش عاشقانه حسن پور شیرازی برای بازیگر زن سینما!/مهناز افضلی چه نسبتی با بازیگر سریال مختارنامه را دارد؟
(ویدیو) مکالمۀ انگلیسی تاریخی حامد آهنگی و استاد نیکخواه/ مای نیم ایز جک/ فقط اون تیکه آخر آقای نیکخواه 😂
(ویدئو) دختر 12 ساله یکی از متهمان آدم ربایی آرین 3 ساله / من به آرین وابسته بودم
(تصاویر)کشف بزرگترین مار آناکوندای جهان، به طول 8 متر!/ضخامت قطر بدنش اندازه لاستیک یه ماشینه
(عکس) سریع ترین و بهترین راه برای تمیز کردن مبل‌های کثیف خانه/ سه سوته تمیز کن
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
ویدئو قدیمی و چندشناک از کنده شدن پوست صورت بازیگر سریال مختار نامه!/واقعا بازیگر فیلم های تاریخی بودنم دل و جرات میخواد
(تصاویر) نگاهی به مانتوی صدف‌دوزی شده‌ی هدی زین العابدین، ماهرخ سریال "در انتهای شب" و خاصترین بانوی سینمای ایران
(تصاویر) 11 تا از خیره کننده‌‌ترین خانه‌های جهان که از نظر کارشناسان، معماری منحصربه‌فردی دارند/ نظیر این خانه ها را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد
(تصاویر) فرزندان رهبر انقلاب در مراسم عروسی پسرعمویشان به صرف شام !/میهمان نوازی گرم وصمیمی هادی خامنه ای با برادرزاده هایش
پارافریز تخصصی متن
ویرایش تخصصی نیتیو
ترجمه تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی ترکی استانبولی
دارالترجمه رسمی آنلاین
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف و چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان