دو مرد جان 155 نفر را بدون حتی آسیب جزئی از سانحه نجات دادند!/ حقایق دراماتیک ترین سانحه هوایی در تاریخ!

انتشار 19 مهر 1403

طوطیا نیوز: سانحه های هوایی هر بار که هواپیماها به پرواز در می آیند احتمال دارند که اتفاق بیفتند. گاه هواپیما با جایی برخورد میکند و گاه خلبان با هدایت درستش هواپیمارا هرجور شده نجات میدهند. در ادامه داستان سالی سالنبرگ خلبان تاریخ ساز آمریکایی را مشاهده کنید.

دو مرد جان 155 نفر را بدون حتی آسیب جزئی از سانحه نجات دادند!/ حقایق دراماتیک ترین سانحه هوایی در تاریخ!

به گزارش طوطیا نیوز، پرواز 1549 یو اس ایرویز یک ایرباس A320-214 بود که در تاریخ 15 ژانویه 2009 از فرودگاه لاگواردیا شهر نیویورک عازم فرودگاه بین‌المللی شارلوت داگلاس برای توقف بین راهی بود که مجبور به فرود اضطراری در آب‌های رود هادسون می‌شود. دنیا شاهد سقوط دراماتیک پرواز 1549 ایرویز آمریکا به رودخانه هادسون بود، درست بعد از اینکه از فرودگاه لاگاردیا به سمت شارلوت، کارولینای شمالی پرواز کرد، در تاریخ 15 ژانویه 2009. این پرواز با یک گروه غاز کانادایی برخورد کرد، یک بحران جدی روبه روی آن دو بود و قدرت هر دو موتور کاملاً از بین رفته بود.

داستان پرواز 1549 در دنیا معروف شده و نه تنها به خاطر کارهای شگفت‌انگیز کاپیتان چسلی سالی سالنبرگر و کمک‌خلبان جفری اسکایلز، بلکه به خاطر تلاش تیمی فوق‌العاده‌ای که بعد اتفاق انجام شد. اقدام‌های سریعشان برای نشاندن ایمن هواپیما روی رودخانه هادسون باعث نجات همه 155 نفر سرنشین شد. این واقعه که حال به عنوان "معجزه رود هادسون" شناخته می‌شود، نشان‌دهنده شجاعت و مهارتشان است. در سال 2016 فیلمی به نام سالی(sully) در سینماهای آمریکا منتشر شد و داستان چگونگی نجات سرنشینان و چالش های این دو بزرگوار را به تصویر کشیدند.

فیلم سالی

سالنبرگر در 3 مارس 2010 از یو اس ایرویز پس از 30 سال خدمت به عنوان یک خلبان مسافربری بازنشسته شد. در ماه مه سال بعد، سی‌بی‌اس نیوز او را به‌عنوان کارشناس هوانوردی و ایمنی پرواز استخدام کرد. سالنبرگر به همراه جفری زاسلو نویسنده کتاب پرفروش بالاترین وظیفه، خاطرات زندگی خود و رویدادهای پیرامون پرواز 1549 را به رشته تحریر درآورد که در سال 2009 توسط انتشارات هارپرکالینز منتشر شد. کتاب دوم او، «ایجاد دگرگونی: داستان‌هایی از بینش و شجاعت از رهبران آمریکا»، در ماه مه 2012 منتشر شد. او پس از میشل اوباما در رتبه دوم 100 قهرمان و نماد برتر تایم در سال 2009 قرار گرفت.

دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران