در هفته چند بار رابطه جنسی داشته باشیم؟!

انتشار 12 اسفند 1402
مطالعه 1 دقیقه

میزان میانگین نرمال تعداد دفعات نزدیکی با همسر در روز یا هفته بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود که مهم‌ترین آنها تمایل جنسی طرفین است.در ادامه این مطلب از طوطیا نیوز بیشتر در این خصوص بحث می کنیم.

در هفته چند بار رابطه جنسی داشته باشیم؟!

رابطه جنسی یکی از اصلی‌ترین دلایل ازدواج و تداوم زندگی مشترک است. ارتباط جنسی نقش مهمی در سلامت جسمی و روانی افراد دارد. همچنین داشتن یک رابطه جنسی سالم و با کیفیت، باعث بهبود زندگی مشترک خواهد شد.

تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی (در طول روز و هفته)

معمولا تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی در بازه‌های زمانی مختلف، متفاوت و نسبی است. با این حال معمولا داشتن سه بار رابطه جنسی در هفته، نرمال است.

تعداد و میزان دفعات نرمال رابطه جنسی در طول روز نیز اول از همه بستگی به توان بدنی زن و مرد، تمایل و البته توافق آن دو دارد. با این حساب بر حسب نتایج پژوهشی، هر شخص می‌تواند بین 3 تا 5 بار در طول روز، رابطه جنسی داشته باشد.

هر چند که این میزان در برخی از افراد، کمتر و بیشتر هم می‌شود. معمولا کسانی که اصطلاحا سرد مزاج هستند، نه تنها در طول روز بلکه در طول هفته و ماه هم تمایل کمی به برقراری رابطه دارند.

از طرفی دیگر، معمولا در بین کسانی که تحت فشارهای ناشی از ناراحتی‌های جسمی و جنسی، اختلالات اضطرابی مصرف دارو، مشکلات خانوادگی، دشغلی و مالی، بیماری‌های اعصاب و روان وافسردگی هستند یا از اختلالات روانی رنج می‌برند، تمایل به برقراری رابطه جنسی بیش از 5 بار در طول روز نیز مشاهده شده است.

زن و مرد

سخن پایانی


در صورتی که یکی از دو مورد زیر برای روابط جنسی شما صادق است بهتر است از پزشک کمک بگیرید:

  • تعداد رابطه جنسی کمتر از 10 بار در سال

  • عدم رضایت دو طرف یا یکی از طرفین از رابطه میزان و کیفیت رابطه جنسی

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
پربازدیدترین مطالب