نگاهی به خانه‌ محل اقامت یحیی سنوار قبل و بعد از بمباران و شهادت + ویدئو

انتشار 29 مهر 1403

طوطیا نیوز: صاحب خانه‌ می گوید: مایه فخر و‌ مباهات ماست که در منزل ما شهید شدی. خانه ما، جان‌های ما و هر چه داریم فدای تو ای ابو ابراهیم.

نگاهی به خانه‌ محل اقامت یحیی سنوار قبل و بعد از بمباران و شهادت + ویدئو

به گزارش طوطیا نیوز، یحیی إبراهیم حسن السِنوار (29 اکتبر 1962 – 16 اکتبر 2024) که با کنیهٔ ابو ابراهیم شناخته می‌شد، رهبر شاخه سیاسی حماس بود که از اوت 2024 ریاست دفتر سیاسی حماس و از فوریهٔ 2017 رهبری حکومت حماس در نوار غزه را تا زمان مرگش در 2024 بر عهده داشت و در هر دو منصب جانشین اسماعیل هنیه بود. سنوار، بنیان‌گذار سرویس امنیتی حماس، با نام «مجد» بود که با پرونده‌های امنیت داخلی ، (شناسایی جاسوسان و نفوذی های اسرائیل) سر و کار دارد. سنوار عقیده داشت که اسرائیل باید نابود شود و تأکید کرد که جایی برای یهودیان در فلسطین نیست.

در 17 اکتبر 2024، نیروهای دفاعی اسرائیل و شین بت اعلام کردند که در حال بررسی حضور سنوار در میان سه نفری هستند که در عملیات روز گذشته در غزه کشته شده‌اند، هرچند نه اسرائیل و نه حماس مرگ او را رسمی تأیید نکردند. سربازان ارتش اسرائیل که در حال بررسی حمله به اعضای حماس بودند، جسدی را پیدا کردند که شباهت زیادی به سنوار داشت و با بریدن قطعه ای از انگشت وی به عنوان نمونه دی‌ان‌ای از جسدش به اسرائیل فرستاده شد. جسد سنوار با لباس نظامی، چفیه و یک ای‌کی-47 در دست پیدا شد. اقلامی که از شخص وی یافت شد شامل 40٬000 شکل پول نقد، یک فندک و یک کارت شناسایی مربوط به کارمند اونورا می‌شد.

ارتش اسرائیل از طریق تجزیه و تحلیل دی‌ان‌ای تأیید کرد که سنوار در غزه طی درگیری با ارتش اسرائیل کشته شده است. پیش از این بسیاری از رسانه‌ها برطبق ادعای سرویس اطلاعاتی آمریکا مدعی بودن که سنوار در عمیق‌ترین بخش شبکه تونل زیرزمینی خان‌یونس در جنوب غزه، مخفی شده یا آن که سنوار در میان گروگان‌ها است و از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند اما نحوه کشته شدن وی نشان داد که نه محافظان چندانی همراه داشته و نه گروگانی در اطراف او بوده‌است.

پلیس اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که جسد با سوابق دندانپزشکی و اثر انگشت سنوار مطابقت دارد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که مرگ سینوار سرآغاز عصر جدیدی بدون حاکمیت حماس بر غزه است و از مردم غزه خواست تا از این فرصت برای رهایی از ظلم آن استفاده کنند و افزود که گروگان‌ها در صورت تسلیم شدن و آزادی آن‌ها در امان خواهند بود.

یحیی سنوار

دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
از سراسر وب
پربازدیدترین مطالب