راهکارهای خانگی برای درمان خشکی پوست دست

انتشار 22 اسفند 1402
مطالعه 3 دقیقه

یکی از مشکلاتی که همه تجربه میکنند خشکی پوست دست است. این مشکلِ آزاردهنده، ظاهر دست شما را ناخوشایند می‌کند و افزون بر این، کار کردن با دست‌های خشک کار آسانی نیست. پس، بهتر است این مشکل به ظاهر ساده را جدی بگیرید و به فکر درمان آن باشید. در ادامه با طوطیا نیوز همراه باشید.

راهکارهای خانگی برای درمان خشکی پوست دست

حقیقت این است که پیشگیری از خشکی دست و درمان آن، چندان دشوار نیست (البته اگر نشانه‌ یک بیماری زمینه ای نباشد.) پس، کمی بیشتر هوای خود را داشته باشید و به نکاتی که در مقاله‌ زیر برایتان آماده کرده‌ایم، عمل کنید.

رفع خشکی پوست دست در منزل


خشکی دست خیلی متداول است و بیشتر به دلیل تأثیرات محیطی ایجاد می‌شود. اگر به طور مرتب در حال ظرف شستن هستید یا در آب و هوای خشک و سرد زندگی می‌کنید، بیشتر از افراد دیگر مستعد ابتلا به خشکی دست هستید.در ادامه راهکارهای خانگی برای درمان این مشکل بیان می شود.

عسل


ما قصد نداریم به شما بگوییم با استفاده از عسل در درمان خانگی برای خشکی پوست دست دیگر پیر نمی‌شوید؛ چون چنین چیزی امکان ندارد. ما واقعیت را به شما می‌گوییم و واقعیت این است از عسل استفاده کنید تا روند پیری پوستتان را کند کنید. عسل آنتی اکسیدان بسیار زیادی دارد. این ماده سرعت پیری پوست را کاهش می‌دهد، خشکه‌های پوست را حذف کرده و لکه‌های روی پوستتان را محو می‌کند. از دیگر خواص عسل خاصیت ضد میکروبی قوی و نرم کنندگی است که سلامت و زیبایی را با خود می‌آورد.

دست

لیمو ترش


عناصر دیگری به غیر از آنتی اکسیدان می‌تواند به شما در درمان خانگی برای خشکی پوست دست کمک کند. پتاسیم یکی از این عناصر است. لیمو منبع غنی پتاسیم و مفید در سلامت و زیبایی پوست است. سلامت پوست به کمک خاصیت لایه برداری لیمو محقق می‌شود. برای رسیدن به زیبایی پوست باز هم سراغ لیمو بروید. ویتامین C چین و چروک‌های ایجاد شده روی پوست را بهبود می‌بخشد و مانع از بروز چروک‌های جدید روی پوست می‌شود. تبریک می‌گوییم شما به هدفتان یعنی سلامت و در عین حال زیبایی پوست خود رسیدید.

روغن زیتون


آرزوی شما برای پوستتان در زمستان چیست؟ داشتن پوستی نرم و لطیف؟ تحقق و رسیدن به این آروز اصلاً سخت نیست. البته افرادی به این آروز می‌رسند که از روغن زیتون در درمان خانگی برای خشکی پوست دست استفاده می‌کنند. این روغن گیاهی خاصیت مهمی دارد، خاصیتی که نام آن هیدراته‌کردن پوست است. برای اینکه پوست شما هیدراته شود، باید کرم یا روغنی استفاده ‌کنید که سرشار از آنتی اکسیدان باشد.

برای دستیابی به منبع غنی و ارزشمند آنتی اکسیدان لازم نیست هزینه آنچنانی کنید. محصولی که با هزینه کم شما را به هدفتان می‌رساند روغن زیتون است. این روغن را تهیه کنید و آن را به طور منظم استفاده کنید تا پس از مدتی تأثیرات قابل توجه روی پوستتان حس کنید.

سرشیر


سر شیر یکی از محصولات بی‌نظیر برای رفع خشکی پوست است. پوست شما هر چقدر هم خشک باشد خامه شیر می‌تواند در درمان خانگی برای خشکی پوست دست به شما کمک کند. از خوبی‌های این ماده هر چه بگوییم کم است. اسید لاکتیک ماده اصلی شیر می‌تواند به پوست شما رطوبتی که نیاز است را برساند، PH پوستتان را متعادل کند و با چربی بسیار خود پوست شما را برای کل زمستان چرب نگه می‌دارد.

برای استفاده از خواص اسید لاکتیک باید سرشیر تازه را به مدت یک ربع تا 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. بعد از اتمام این زمان پوستتان را با آب ولرم بشویید. استفاده روزانه از این ماده پوستی به نرمی، درخشانی و سفیدی شیر به شما هدیه می‌دهد.

کرم دست

بلغور جو دو سر


اکثر افراد طعم و مزه بلغور جو را در غذا نمی‌پسندند. استفاده از این غله در غذا فقط یکی از کاربردهای آن است. کاربرد دیگر جو استفاده در درمان خانگی برای خشکی پوست دست است. بلغور جو یک لایه بردار طبیعی و فوق العاده برای پوست است. حذف پوست‌های مرده و جلوگیری از خشک‌شدن دوباره پوست از کاربردهای این دانه است.

آبرسانی پوست و ایجاد مانع برای ازدست‌ندادن آب کاری است که جو خیلی خوب از عهده آن برمی‌آید. برای تقویت خواص بلغور جو می‌توانید آن را با وازلین همراه کنید تا به لایه‌‌های زیرین پوست شما فرو روند و ریشه خشکی پوست را از ریشه بخشکانند. استفاده از این ترکیب به‌عنوان لوسیون بدن هم رایج است.

ماست


تهیه شیر برای شما سخت است؟ شاغل هستید و زمان کافی ندارید؟ مهمانی دعوت هستید و دوست دارید هر چه سریع‌تر به درمان خانگی برای خشکی پوست دست را انجام دهید؟ پس به سوپر مارکت بروید. با خرید ماست می‌توانید در کمترین زمان ممکن از تمام خواص شیر مانند اسید لاکتیک، لایه برداری پوست و آبرسانی آن استفاده کنید.

سخن پایانی


خشکی دست، اتفاقی طبیعی است که بیشتر افراد هر از گاهی آن را تجربه می کنند. در بیشتر موارد، کرم های بدون نسخه و داروهای خانگی به اندازه کافی مفیدند و به درمان خشکی دست یا جلوگیری از آن کمک می کنند.اگر خشکی پوست دست شما با راه حل های خانگی بهبود نیافت، یا چنانچه متوجه علائم دیگری شدید، حتماً باید با پزشک صحبت کنید.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
دیدگاه ها
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
همچنین بخوانید