تصویر دیده نشده از ناصرالدین شاه قاجار در اولین سفرش به فرنگ / حتی در فرنگ هم ابهت شاه بودنش رو حفظ کرده

انتشار 23 خرداد 1403

طوطیا نیوز: ناصرالدین‌شاه اولین پادشاه ایرانی بود که به یک کشور مسیحی سفر می کرد. ناصرالدین‌شاه در آن زمان چهل و سه سال داشت و بیست و پنج سال از حکومتش بر ایران می‌گذشت پا به اروپا گذاشت. سفرهای وی به فرنگ تاثیر بسزایی در تغییر پوشش و منش ایرانیان داشت.

تصویر دیده نشده از ناصرالدین شاه قاجار در اولین سفرش به فرنگ / حتی در فرنگ هم ابهت شاه بودنش رو حفظ کرده

به گزارش طوطیا نیوز، اولین سفر ناصرالدین‌شاه در تاریخ 19 آوریل 1873 (30 فروردین 1252) آغاز شد که نخستین مسافرت یکی از پادشاهان ایران به اروپا بود. قبل از او هیچ‌یک از سلاطین ایران به یک کشور مسیحی قدم نگذاشته بودند. ناصرالدین‌شاه در آن زمان چهل و سه سال داشت و بیست و پنج سال از حکومتش بر ایران می‌گذشت. این سفر به توصیه صدراعظم، میرزا حسین‌خان سپهسالار ترتیب داده شده بود. ناصرالدین‌شاه سه بار در طول سلطنت خود اقدام به سفر به کشورهای اروپایی کرد، اولین سفر در سال 1290 هجری قمری (1873 میلادی)، دومین سفر در سال 1295 هجری قمری (1878 میلادی) و سومین سفر از 1306 تا 1307 هجری قمری (1889 میلادی) بوده‌است.

پادشاه قاجار در طول سفر به‌جز عکاسی از اماکن و مناظر مختلف، هر شب مشاهدات و خاطرات خود را توسط منشی ثبت می‌کرد که بعدها منتشر شد. وی در طول این سفر، به مجالس رقص درباری، کنسرت، اپرا و دیگر نمایش‌ها دعوت می‌شد. ساعت‌ها به نطق‌هایی گوش می‌کرد که در مراسم رسمی به افتخار حضور او خوانده می‌شد.

برای مهمان نوازی از ناصرالدین‌شاه یک حمام سنتی به سبک ایرانی در بخشی از حمام‌های قصر ملکه ویکتوریا در لندن ساخته شد. لرد سیدنی وزیر دربار پیش از ورود شاه به لندن، از این حمام بازدید کرد.

ولی همنطور که در عکس میبینید، اروپا گردی هم عادت تکیه زدن بر تخت و نشاندن سایر افراد بر روی فرش را از سرش به در نکرده است.

.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
8 دیدگاه
  ارسال به دوستان:

نظرات و دیدگاه های کاربران
به ترتیب
بازدیدکننده
رضا
3 ماه پیش
بی لیاقت ترین شاهی بودکه افغانستان ودیگرمناطق را به باد داد
بازدیدکننده
ممد
3 ماه پیش
یکی از بی‌کفایت ترین حاکمان ایران
بازدیدکننده
کوروش
3 ماه پیش
اگر شاهان قاجار ابهت داشتند خاک ایران را پر پر نمی کردند
بازدیدکننده
لرزاده
3 ماه پیش
ابهت🤣🤣🤣🤣🤣اونم قاجار
بازدیدکننده
بوشهری
3 ماه پیش
به این عمل نمیگن ابهت تمام حکامی که از قدیم وجدید به این شکل با زیر دستان برخورد میکنن میگن عقده ای ، متکبر، خودبزرگ بین ، خلاصه کلام حقیر
بازدیدکننده
علی
3 ماه پیش
150 سال پیش شاه ایران با چه وسیله ای تا لندن میرفت؟ آیا آن موقع قطار بود یا با کشتی مسافرت میرفت؟
بازدیدکننده
بازدیدکننده
3 ماه پیش
ایشون که شاه نبوده گاو بوده گوسفند بیسواد بی شعوری که مملکت را به باد داد و باعث خفت و خواری و لکه ننگ تاریخ ایران بوده البته بلا بنسبت گاو چون به گاو توهین میشه که با این جانور مقایسه بشه
بازدیدکننده
ناشناس
3 ماه پیش
با همین ابهت پوشالی نصف مملکت رو به فنا داد
پربازدیدترین مطالب