دسته بندی ها

اخبار اجتماعی
اخبار حوادث
آموزش و سرگرمی
ویدئو
عکس
بازارگردی
عکس /

(عکس) 4 مورد از بهترین جایگزین قند برای چای/ خوشمزه ،رژیمی، سالم و طبیعی

سه شنبه، 13 شهریور 1403
طوطیانیوز: چای محبوب‌ترین نوشیدنی در ایران است که بیشتر از هر نوشیدنی دیگر در طول روز سرو می‌شود. اما چالشی که در نوشیدن چای وجود دارد مصرف آن با قند است. قند یکی از ترکیباتی است که می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری بر سیستم بدن وارد کند و مصرف روتین آن نیز بر درجه اثرگذاری قند بر بدن تاثیر بسیار بالایی دارد.

به گزارش طوطیانیوز، در ادامه این مقاله بهترین جایگزین های قند برای چای را معرفی خواهیم کرد تا با مصرف آن‌ها هم از دیابت پیشگیری نمایید و هم به سلامتی بیشتر خود کمک کنید.

مضرات قند چیست؟

  • از گذشته تا به امروز مصرف قند همراه با چای بسیار پرطرفدار بوده است. اما طی مطالعات اخیر، مضرات بی‌شماری برای قندهای مصنوعی مطرح شده که ازاین‌جهت بهتر است به فکر جایگزین طبیعی برای آن باشیم.

  • ازجمله مضرات قند می‌توان به افزایش تری گلیسیرید در بدن، افزایش قند خون، فشارخون، بیماری‌های قلبی، افزایش وزن و… اشاره کرد.

  • پس اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید، بهتر است مصرف قند را کاهش دهید یا مصرفش را به حداقل برسانید.

سوالات، سوالاتی هستند که وقتی از کاهش مصرف قند صحبت می‌کنیم، مطرح می‌شوند. در ادامه این مقاله قصد داریم به جواب این سوالات بپردازیم و بهترین جایگزین قند برای چای را معرفی کنیم. پس اگر به سلامت خود اهمیت می‌دهید، این موارد را جدی بگیرید.

بهترین جایگزین قند برای چای

یکی از ضرورت‌ها برای سلامت بدن، حذف قندهای مصنوعی از رژیم غذایی است؛ چراکه شما می‌توانید قندهای طبیعی و سالم‌تری را جایگزین کنید.

عسل، خرما، کشمش، مویز، حبه عناب و انجیر خشک ازجمله بهترین جایگزین قند برای چای هستند. پس بجای قند می‌توان از تنقلات این‌چنینی مصرف کرد که نه تنها ضرری ندارند، خواص و فواید زیادی برای بدن دارند. در ادامه به معرفی بهترین جایگزین‌های قند خواهیم پرداخت.

حبه عناب

عناب میوه قرمز رنگی است که در مناطق گرمسیری رشد می‌کند و خواص بی‌شماری دارد. حبه عناب یکی از فرآورده‌های تولید شده از میوه عناب است که می‌توانید به جای مصرف قند، حبه عناب را همراه با چای میل کنید. چون هضم قندهای طبیعی برای بدن راحت‌تر است، به همین دلیل حبه عناب که قند طبیعی دارد برای معده و گوارش مفید است و مصرف آن توصیه می‌شود.

همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی عناب، حبه عناب برای درمان و پیشگیری از دیابت نیز موثر است. علاوه بر این، سایر خواص حبه عناب عبارت‌اند از:

  • تنظیم قند خون

  • درمان کبد چرب

  • آرامش بخش

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

  • درمان سرماخوردگی و سرفه

  • ضد سرطان

  • مفید برای سلامتی پوست و مو

انجیر خشک

انجیر خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و حاوی مقادیر زیادی ویتامین مفید برای بدن ماست. علاوه بر این، می‌توان انجیر را جایگزین قند و شکر دانست چون مصرف به‌اندازه آن قند موردنیاز بدن را تامین می‌کند. پس مصرف انجیر به دلیل وجود آنتی اکسیدان و قند سالم برای افراد دیابتی مناسب است.

کشمش

کشمش خواص بیش‌تری نسبت به انگور دارد؛ پس انگور هم یکی دیگر از میوه‌های خشک مناسب برای مصرف همراه با چای است.کشمش و مویز علاوه بر ارتقای سیستم ایمنی بدن، برای تنظیم قند خون و کنترل دیابت موثر هستند.

عسل

عسل طبیعی سرشار از انواع ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که به همین دلیل از ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت جلوگیری می‌کند. ممکن است بعضی افراد سودجو به‌جای تغذیه زنبورها با شهد گل، آن‌ها را با قند یا شکر تغذیه کرده باشند؛ پس برای اطمینان از طبیعی بودن عسل از فروشندگان معتبر و شناخته شده عسل سالم و طبیعی را تهیه کنید.

خرما

خرما منبع طبیعی قند موردنیاز بدن است که خواصی مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد مغز، کمک به رشد استخوان‌ها، تنظیم کلسترول و قند خون را دارد.جالب است بدانید با وجود قند فراوان در خرما، نه تنها هیچ ضرری برای افراد دیابتی ندارد، بلکه متعادل مصرف کردن، خرما فواید زیادی دارد.



(عکس) ظرف باستانی شگفت‌ انگیز در گنجینه وایکینگ‌ ها در موزه ملی اسکاتلند که متعلق به شاهنشاهی ساسانی است
راز پرپشت شدن مژه / چگونه مژه‌های خود را زیباتر و پرپشت تر کنیم؟
استوری غم‌انگیز آوا، دختر حسن جوهرچی، برای علی انصاریان
(ویدیو) یادی کنیم از لباس و گریم بسیار عجیب نعیمه نظام‌دوست در پشت صحنه‌ی کلبه‌ی عمو پورنگ/ چه خانم حنایی هم شده؟ خیلی بهش میاد مگه نه!
(ویدیو) اعتراف جنجالی سیدجواد هاشمی در برنامه علی ضیا: به پزشکیان رأی دادم تا آن یکی نشود