(ویدئو)عنکبوت های شکم طلایی مجلل ترین شنل دنیا را دوختند!/مرد عنکبوتی دیده بودید این خیاط عنکبوتیه

انتشار 13 تیر 1403

طوطیانیوز:هنرمندی با استفاده از توانایی های عنکبوت های شکم طلایی ماداگاسکار موفق به طراحی و تولید شنلی طلایی رنگ و کاملا طبیعی از جنس تار عنکبوت شده است.

(ویدئو)عنکبوت های شکم طلایی مجلل ترین شنل دنیا را دوختند!/مرد عنکبوتی دیده بودید این خیاط عنکبوتیه

به گزارش طوطیا نیوز،لباسی که در ادامه مشاهده می کنید نادرترین لباس و گران ترین شنل دنیا است که ساخت آن 8 سال طول کشید. در پروژه ساخت گران ترین شنل دنیا، بیش از یک میلیون عنکبوت شکم طلایی ماداگاسکار حضور داشته اند، قرار است گران ترین شنل دنیا در موزه V&A لندن به نمایش گذاشته شود.

"سایمون پیرز" و "نیکلاس گودلی" هنرمند نساج و طراح، این شنل طلایی رنگ را با کمک تار عنکبوت ساخته اند، پارچه ای که در یک قرن گذشته بی نظیر بوده و تا کنون توسط فردی بافته نشده است. به گفته این دو، عنکبوت های شکم طلایی که هر یک به بزرگی یک کف دست هستند، برای اجرای این پروژه از جنگل ها جمع آوری می شدند و پس از یک روز دوباره به جنگل بازگردانده می شدند.

به گفته پیرز این عنکبوت ها کمی سمی هستند و از قدرت گزش بالایی برخوردارند، وی طی 20 سال زندگی و کار در ماداگاسکار درباره توانایی تاربافی این عنکبوت ها اطلاعات زیادی به دست آورده است. تصاویری از ابزارهایی که در قرون 18 و 19 برای استخراج این تار بی نظیر و طلایی رنگ به جا مانده است، این عنکبوت ها تنها در یک فصل از سال می توانند این نوع از تارهای طلایی و درخشان را تولید کنند، رنگ درخشان این تارها طبیعی و منحصر به این گونه از عنکبوتها است.

پایگاه خبری طوطیانیوز را در تلگرام دنبال کنید.
1 دیدگاه
  ارسال به دوستان:
نظرات و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده
بازدیدکننده
3 ماه پیش
اخه این چه کاربیرحمانه ای حالانوبت به عنکبوتهای بیگناه رسیده اخه ای انسان دوپاپی مبخواهیدازاین مخلوقات خدا
همچنین بخوانید
پربازدیدترین مطالب